Odrzucili mu reklamację i zniszczyli towar. Tak to tłumaczą

Pan Krzysztof kupił przez internet kable USB do ładowania z wymiennymi końcówkami, które pasują do różnych urządzeń. Mimo że wyglądały solidnie, okazały się mieć niską jakość. Szybko zaczęły się psuć, więc pan Krzysztof odesłał je do reklamacji. W odpowiedzi od sprzedawcy przeczytał, że ponieważ nie przysłał wszystkich wymiennych końcówek, kable zostały zutylizowane.

Odesłał towar do reklamacji. Firma zniszczyła sprzęt, bo był niekompletnyOdesłał towar do reklamacji. Firma zniszczyła sprzęt, bo był niekompletny
Źródło zdjęć: © Adobe Stock, WP | eliosdnepr
oprac.  TOS

Nasz czytelnik kupił na jednym z popularnych portali internetowych kilka sztuk kabli USB z wymiennymi końcówkami, dzięki którym można naładować różne rodzaje urządzeń - np. iPhone'a, jak i telefon z systemem Android. Zakupy nie były bardzo kosztowne, bo jeden taki kabel kosztuje około 10 złotych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Program Money.pl 16.01 | Będzie duża podwyżka płacy minimalnej? "To decyzja polityczna"

- Początkowo byłem zadowolony, bo pomysł jest na prawdę dobry, tylko trzeba się przestawić, że wszędzie używa się tych samych kabelków - relacjonuje pan Krzysztof. Okazało się jednak, że kable są słabej jakości - w ciągu kilku miesięcy wszystkie kupione przez naszego czytelnika egzemplarze przestały działać.

Odesłał towar, a sprzedawca go zniszczył

Mężczyzna postanowił zareklamować towar. W ciągu kilku miesięcy użytkowania zgubił jednak część wymiennych końcówek. Odesłał więc do sprzedawcy kable i tyle końcówek, ile znalazł. Jak podkreśla pan Krzysztof, reklamował kable, a nie końcówki. Po pewnym czasie udało mu się jednak odszukać pozostałe elementy i poinformował o tym sprzedawcę.

W odpowiedzi przedsiębiorca odpisał: "Reklamacja produktu zostaje uznawana tylko wtedy, gdy dociera do nas kompletny produkt. Sądziliśmy, że produkty zostały już nadane w drugiej paczce, która dojdzie do nas w ciągu dwóch dni roboczych. W związku z tym, że nie otrzymaliśmy kompletnego produktu, kable wraz z końcówkami zostały zutylizowane, a reklamacja rozpatrzona negatywnie".

© WP

Reklamacja dotyczy produktów o niewielkiej wartości, dlatego nasz czytelnik traktuje tę odpowiedź przede wszystkim w kategoriach zabawnej ciekawostki. Jednak taka reakcja sprzedającego budzi pytanie, czy sprzedający ma prawo zutylizować jakikolwiek reklamowany produkt. Czy gdybyśmy wysłali na przykład rozklejone buty bez sznurówek, moglibyśmy dostać odpowiedź, że przez brak sznurówek zostały one zniszczone?

UOKiK stawia sprawę jasno

Zapytaliśmy o tę sprawę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W e-mailu do naszej redakcji UOKiK odpowiada krótko i nie pozostawia żadnych wątpliwości: "Reklamowany produkt jest własnością konsumenta i przedsiębiorca nie może go zutylizować dlatego, że otrzymał go od konsumenta w niekompletnej formie. Jeżeli chce go zniszczyć, to powinno się to odbyć za zgodą obu stron transakcji".

Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Orange Polska zawarł nową umowę społeczną. Zakłada dobrowolne odejścia
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 4.12.2025