Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Julia Grzesiek
|

Cecha, która odstrasza ludzi w pracy. "Poważna czerwona flaga"

12
Podziel się:

Jest jedno zachowanie, które podważa wzajemne zaufanie w miejscu pracy - uważa Heidi K. Gardner, amerykańska specjalistka w zakresie doradztwa biznesowego. Jej zdanie, prezesów i pracodawców odstrasza, gdy przypisujemy sobie cudze zasługi.

Cecha, która odstrasza ludzi w pracy. "Poważna czerwona flaga"
Przypisywanie sobie w pracy cudzych zasług - nawet nieświadome - może skutecznie popsuć karierę (Adobe Stock, Halfpoint)

Heidi K. Gardner to amerykańska specjalistka w zakresie doradztwa biznesowego i współzałożycielka firmy konsultingowej Gardner & CO. Za wybitne osiągnięcia w swojej dziedzinie została wyróżniona prestiżowym tytułem Distinguished Fellow na Harvard Law School. W rozmowie z CNBC Make It wskazuje, że przypisywanie sobie cudzych zasług skutecznie odstrasza szefów firm i pracodawców oraz zaburza wzajemne zaufanie w pracy.

"Takie zachowanie może mieć dwa podłoża" – zauważa Gardner. Jej zdaniem, może to być "brak rzetelności lub brak kompetencji". Jak wskazuje ekspertka, przywłaszczanie sobie pomysłów, które nie są rezultatem własnej pracy, jest nie tylko nieetyczne, ale świadczy także o braku szacunku wobec współpracowników. "Możliwe, że takie osoby nie potrafią dostrzec, że na ich sukces pracują również inni. Nieumiejętność docenienia wkładu współpracowników jest dla mnie poważną czerwoną flagą" - twierdzi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - relacja dzień 1

Przypisywanie sobie cudzych zasług nie jest w porządku

Jak się okazuje, wielu osobom zdarza się działać w ten sposób wręcz nieświadomie, na przykład, gdy przyjmują indywidualną pochwałę szefa za coś, co budowali w ramach pracy zespołowej lub gdy przedstawiają pomysł opracowany w czasie "burzy mózgów" jako swój własny, nie wspominając o udziale innych.

Ekspertka zauważa jednocześnie, że praca zespołowa to istotny filar indywidualnego sukcesu pracownika – a co za tym idzie – całej firmy. Nie chodzi zatem o to, by przestać ze sobą współpracować, lecz należy pamiętać o pełnej transparentności. "Jeśli ktoś przypisuje sobie czyjąś pracę lub pomysły, nie jest w mojej ocenie godny zaufania" – mówi Gardner.

Bycia wiarygodnym i transparentnym w działaniach wymaga od swoich potencjalnych pracowników także legendarny inwestor Warren Buffett. "Szukamy ludzi inteligentnych, wykazujących się inicjatywą oraz uczciwych" – powiedział w swoim słynnym przemówieniu dla studentów University of Florida w 1998 r. Jak podkreślił miliarder, to właśnie uczciwość jest kluczowa, a jej brak może przyćmić wszystkie zalety inteligencji i kreatywności.

Aby zwiększyć produktywność i jakość pracy w zespole należy stawiać na "mądrą współpracę" – twierdzi Gardner. To sytuacja, w której grupa pracuje wspólnie nad problemem, a do rozwiązania każdy jej członek potrafi wnieść swój własny wkład. O ile wszyscy pamiętają o transparentności, ta technika to przepis na zbudowanie wzajemnego zaufania.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Julia Grzesiek
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
Mati
12 miesięcy temu
To u wielu polskich menagieròw normalne zachowanie, są nawet niektóre korpo sieciòwki które taki sobie model działania wymyślił. Chcesz awansować, to musisz coś wymyślić A potem twój pomysł jest nasz. A czy awans dostaniesz to już zupełnie inna sprawa ... sam w takiej pracuje i jedynym mechanizmem obronnym jest ciche wycofywanie się, robie tak od 4 lat, przestałem być dojną krowa pomysłów dla menagieròw z centrali i chociaż bardzo cierpię bo jestem ambitny to w bilansie jestem jednak na plus , bo nie czuje się już tak nieustannie wykorzystywany i patrzę z boku jak nie umieją sobie poradzić z problemami które idzie załatwić często w bardzo prosty sposób... polecam
Aaaa
12 miesięcy temu
Znowu kalka testu z USA.. W największym w banku w Polsce podpiera. Lanie nie swoich pomysłów to norma. Klasyka stosowana przez kadrę kierownicza w CRW było spuszczanie zadan typu opracowanie procedur, uprawnień na pracowników najniższych szczeblem z zakreslenien terminu na wykonanie a następnie prezentowanie wyników jako swoje na spotkaniu kierowniczym.. Odmówisz to nie dostaniesz premii i źle wypadniesz na ocenie pracowniczej.. Powodzenia w polskiej rzeczywistosci
ciau
12 miesięcy temu
Dwóch moim poprzednich szefów jeżdżąc centrali moje "zasługi", wyniki przypisywali bez skrupułów sobie. Wyszło to potem ale czułem się fatalnie. Niech szefowie najpierw sami doprowadzą się do ładu a później oceniają. Nota bene sam jestem szefem. Nie wierzę złotoustym.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Grażyna
12 miesięcy temu
Ja pracuję jako Technik dentystyczny od czasu ukończenia Studium Pracowników Medycznych i Społecznych. Lubię swoją pracę, bo skupiam się na danym zadaniu, które wykonuje jak najlepiej, a później cieszy mnie zadowolenie klientów. Do tego dobrze zarabiam, więc czego chcieć więcej.
Emma
12 miesięcy temu
Na szczęście ja pracuję w Phinance, gdzie nie muszę się martwić o takie kwestie. Rozwijam się, lubię to co robię, a do tego wszystko w elastycznych godzinach pracy, zdalnie i zarabiając dobre pieniądze. Jestem mega zadowolona.
Tylko
12 miesięcy temu
Ogłoszenia o pracę bez podania stawki, to dopiero NIEUCZCIWOŚĆ W PRACY
Głos z tłumu
12 miesięcy temu
I w ten sposób Mateusz "załatwił" nam wypłatę KPO. A dumny z tego tak, że cała wierchuszka w ministerstwie finansów dostała premie.
Mikrus
12 miesięcy temu
Przeblysk geniuszu na miare nobla. Ludzie coraz częsciej odkrywają ameryke.