Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MWL
|

LOT cztery lata temu odebrał pierwszego Boeinga 737 MAX. Teraz wylicza oszczędności

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
17
Podziel się:

Polskie Linie Lotnicze LOT w grudniu 2017 r. odebrały swojego pierwszego Boeinga 737 MAX 8. Po czterech latach spółka podlicza oszczędności dzięki nowej generacji samolotu. Z danych LOT-u wynika, że od początku użytkowania MAX-ów narodowy przewoźnik zaoszczędził blisko 8,3 tys. ton paliwa.

LOT cztery lata temu odebrał pierwszego Boeinga 737 MAX. Teraz wylicza oszczędności
Boeing przekonywał, że nowa generacja B737 przyniesie liniom lotniczym znaczące oszczędności w zużyciu paliwa. To jedna z największych pozycji kosztowych w rachunku przewoźników. (Adobe Stock, GORDON ZAMMIT)

"LOT postawił na niskoemisyjne Boeingi 737 MAX 8. Dzięki czemu zyskało środowisko, a do atmosfery trafiło o ponad 26 tysięcy ton CO2 mniej" - przekonują Polskie Linie Lotnicze LOT w komunikacie prasowym.

Jak przekazał LOT, wyliczenia te obejmują okres od początku eksploatacji tych samolotów. Pierwsze dwa Boeingi 737-8 MAX dołączyły do floty spółki w grudniu 2017; w sumie przewoźnik ma ich pięć.

LOT podał, że dzięki MAX-om LOT oszczędził blisko 8 300 ton paliwa, a to pozwala na przelot MAX-em "ponad 3 miliony kilometrów, czyli 79 razy dookoła kuli ziemskiej".

Zobacz także: Podpis elektroniczny. Wygodny dodatek czy konieczność? Webinar WP i Autenti

Boeing 737 MAX we flocie PLL LOT. Oszczędności, ale i problemy

LOT podkreśla, że w związku z wyzwaniami środowiskowymi i oczekiwaniami pasażerów, "koncentruje się na redukcji emisji CO2 i poszukiwaniu niskoemisyjnych alternatyw w poszczególnych obszarach swojej działalności". "Przewoźnik w coraz większym zakresie wprowadza materiały biodegradowalne" - wskazała spółka.

Od marca 2019 r. do marca 2021 r. na skutek globalnego uziemienia Boeingów 737-8 MAX przez regulatorów, wszystkie maszyny pozostawały wyłączone z eksploatacji.

Boeingi 737-8 MAX w barwach LOT-u, który każdy z nich na podkład może zabrać 186 pasażerów; latają z Polski m.in. na trasach europejskich, jak np. do Paryża, Londynu, Oslo, Zurychu czy Kijowa, jak również na Bliski Wschód np. do Izraela i Gruzji.

Jak zapewnia producent, MAX jest znacznie cichszy, bardziej wydajny i przyjazny dla środowiska, niż jakikolwiek inny dostępny na rynku samolot tej klasy. Nowy typ wingletów i silniki najnowszej generacji pozwalają na zużycie paliwa o 15 proc. mniej w stosunku do modelu B737 NG, redukcję hałasu o 40 proc. w porównaniu do innych maszyn tej klasy i znacznie niższą emisję CO2.

W Polsce z samolotów Boeing 737 MAX korzystają także linie lotnicze Enter Air oraz Buzz (Ryanair Sun).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(17)
Gizmo
2 lata temu
Kupili nieloty, Boeingi MAxy, które miały wady i zabijały pasażerów. zostały uziemione. Teraz z tej totalnej porażki usiłują zrobić, sukces, że oszczędzili paliwo na nielatających samolotach. Takie cuda, takie robienie z ludzi idiotów, tylko w PiS i spółkach "zarządzanych" przez ich krewnych i znajomych.
Lila
2 lata temu
jeszcze nie leciałam tym boeingiem, może jak w następnym roku wybiorę się enterem na zagraniczne wakacje to się uda
Uhahaaa
2 lata temu
Bo ma ich raptem 5 a dodatkowo stały prawie 2 lata,nie latając.Stąd te oszczędności …
olop
2 lata temu
Jak wiemy te nieloty stały ze 2 lata nieużywana bo nie zapewniały bezpieczeństwa po 2 tragicznych katastrofach. Samolot przygotowany w pośpiechu i niechlujnie. Ja do niego nie wsiądę bo strach.
marcin g
2 lata temu
nie wsiąde do tej latającej trumny