Lufthansa traci milion euro na godzinę

Pandemia koronawirusa znacznie bardziej dotkliwie uderza w Lufthansę, niż początkowo przypuszczano. Szef koncernu mówi o największym wyzwaniu w 65-letniej historii niemieckich linii lotniczych.

Obraz
Źródło zdjęć: © Pixabay.com | pixabay/ CC0 Public Domain

Kryzys spowodowany koronawirusem potrwa „znacznie dłużej, niż moglibyśmy sobie wyobrazić jeszcze kilka tygodni temu”, powiedział szef Lufthansy Carsten Spohr w przesłaniu wideo do pracowników koncernu.

Co godzinę Lufthansa traci ze swoich rezerw płynności „około miliona euro”: „Dzień i noc. Tydzień po tygodniu i prawdopodobnie także miesiąc po miesiącu”.

Tym samym jest do przewidzenia, że „także my nie będziemy w stanie przetrwać tego trwającego coraz dłużej kryzysu bez wsparcia ze strony państwa”, przyznał Spohr.

Oglądaj też: Rząd dorzuci 40 proc. pensji. Jeśli firma będzie miała kłopoty przez 2 miesiące

Mimo to jest optymistyczny, że rozmowy koncernu „w Bernie, Berlinie, Brukseli i Wiedniu” doprowadzą do pozytywnych rezultatów. Ze względu na swoje spółki zależne Swiss, Brussels Airlines i Austrian Airlines Lufthansa negocjuje pomoc państwa nie tylko w Niemczech, ale również w Szwajcarii, Belgii i Austrii.

Walka o przyszłość

Spohr podziękował pracownikom, że „jesteśmy w stanie zmierzyć się z tym wyjątkowym kryzysem dysponując wysokimi rezerwami finansowymi wynoszącymi ponad cztery miliardy euro”. Jest to możliwe „dzięki dobrej pracy was wszystkich w ciągu ostatnich lat”.

Zaznaczył przy tym, że jednak część tych rezerw należy „do naszych klientów, którzy już zapłacili za loty zaplanowane na najbliższe miesiące”.

Dzięki radykalnemu ograniczeniu ruchu lotniczego i licznym działaniom oszczędnościowym, takim jak wprowadzenie skróconego czasu pracy, Lufthansa już „masowo” zredukowała koszty. Ale z drugiej strony ma do dyspozycji zaledwie ułamek swoich zwykłych, dziennych wpływów.

„Nasza Lufthansa walczy o swoją przyszłą pozycję”, powiedział szef koncernu. „Bez wątpienia jest to największe wyzwanie, jakie musieliśmy pokonać w naszej 65-letniej historii”.

Lufthansa poinformowała we wtorek, że z powodu kryzysu kończy działalność podlegającej jej niskokosztowej linii Germanwings i zmniejsza swoją flotę o ponad 40 samolotów. Dla 87 tys. ze 135 tys. pracowników na całym świecie już zarządziła skrócony czas pracy albo go planuje. Tym samym dotyczy to blisko dwóch trzecich pracowników koncernu.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują