Lufthansa traci milion euro na godzinę

Pandemia koronawirusa znacznie bardziej dotkliwie uderza w Lufthansę, niż początkowo przypuszczano. Szef koncernu mówi o największym wyzwaniu w 65-letniej historii niemieckich linii lotniczych.

Obraz
Źródło zdjęć: © Pixabay.com | pixabay/ CC0 Public Domain

Kryzys spowodowany koronawirusem potrwa „znacznie dłużej, niż moglibyśmy sobie wyobrazić jeszcze kilka tygodni temu”, powiedział szef Lufthansy Carsten Spohr w przesłaniu wideo do pracowników koncernu.

Co godzinę Lufthansa traci ze swoich rezerw płynności „około miliona euro”: „Dzień i noc. Tydzień po tygodniu i prawdopodobnie także miesiąc po miesiącu”.

Tym samym jest do przewidzenia, że „także my nie będziemy w stanie przetrwać tego trwającego coraz dłużej kryzysu bez wsparcia ze strony państwa”, przyznał Spohr.

Oglądaj też: Rząd dorzuci 40 proc. pensji. Jeśli firma będzie miała kłopoty przez 2 miesiące

Mimo to jest optymistyczny, że rozmowy koncernu „w Bernie, Berlinie, Brukseli i Wiedniu” doprowadzą do pozytywnych rezultatów. Ze względu na swoje spółki zależne Swiss, Brussels Airlines i Austrian Airlines Lufthansa negocjuje pomoc państwa nie tylko w Niemczech, ale również w Szwajcarii, Belgii i Austrii.

Walka o przyszłość

Spohr podziękował pracownikom, że „jesteśmy w stanie zmierzyć się z tym wyjątkowym kryzysem dysponując wysokimi rezerwami finansowymi wynoszącymi ponad cztery miliardy euro”. Jest to możliwe „dzięki dobrej pracy was wszystkich w ciągu ostatnich lat”.

Zaznaczył przy tym, że jednak część tych rezerw należy „do naszych klientów, którzy już zapłacili za loty zaplanowane na najbliższe miesiące”.

Dzięki radykalnemu ograniczeniu ruchu lotniczego i licznym działaniom oszczędnościowym, takim jak wprowadzenie skróconego czasu pracy, Lufthansa już „masowo” zredukowała koszty. Ale z drugiej strony ma do dyspozycji zaledwie ułamek swoich zwykłych, dziennych wpływów.

„Nasza Lufthansa walczy o swoją przyszłą pozycję”, powiedział szef koncernu. „Bez wątpienia jest to największe wyzwanie, jakie musieliśmy pokonać w naszej 65-letniej historii”.

Lufthansa poinformowała we wtorek, że z powodu kryzysu kończy działalność podlegającej jej niskokosztowej linii Germanwings i zmniejsza swoją flotę o ponad 40 samolotów. Dla 87 tys. ze 135 tys. pracowników na całym świecie już zarządziła skrócony czas pracy albo go planuje. Tym samym dotyczy to blisko dwóch trzecich pracowników koncernu.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Trzęsienie ziemi w NBP. Buntownicy stracili departamenty
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Skandal z Shein zmobilizował "ósemkę". List do KE podpisała również Polska
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Zwrot w polityce USA. Pokazali strategię. Jest reakcja Unii
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Demograficzne tsunami uderzy w NFZ. Znamy liczby
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Przejęcie Warner Bros. Ekspert: to może mieć skutki dla rynku w Polsce
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Rząd robi drugie podejście do kryptowalut. Wraca do projektu
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Nowe prawo podbije ceny mieszkań. Deweloperzy prognozują
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Kolejny amerykański gigant na celowniku UE. Rusza postępowanie antymonopolowe
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
Ropa zalewa rynki. Najmocniejsze spadki cen od trzech tygodni
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
"MEN generuje chaos". Nauczyciele proszą prezydenta o weto
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Bunt w NBP. Jest stanowisko Rady Polityki Pieniężnej
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a
Ile zarabiają na nas linie lotnicze? IATA: mniej niż Apple, sprzedając etui do iPhone'a