Maspex przejmuje popularne polskie marki alkoholowe
Maspex podpisał warunkową umowę na zakup polskich aktywów Roust Corporation CEDC International. Dzięki temu przejmie takie polskie marki alkoholowe jak Żubrówka, Soplica, Absolwent oraz Bols.
Jak podkreślili przedstawiciele spółki we wtorkowym komunikacie, dzięki transakcji powstanie największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld zł. Firma Maspex stanie się także liderem rynku wódki w Polsce. Będzie to 20. przejęcie wadowickiej grupy na rynkach krajowym i zagranicznym.
Warunkiem wejścia w życie umowy jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Właściciel Maspexu o prawie wodnym: Nie jest wstydem popełnić błąd, wstydem jest w nim trwać
Maspex przejmuje popularne polskie marki alkoholowe
CEDC to lider na rynku wódki z udziałem powyżej 47 proc.i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Posiada portfolio wiodących marek wódki takich jak: Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols. Jest również dystrybutorem m.in. win Carlo Rossi, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jagermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin. Produkcja prowadzona jest w zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. W 2020 roku spółka uzyskała obrót ze sprzedaży na poziomie 5,7 mld zł.
Według zapowiedzi na bazie firmy CEDC, Maspex planuje zbudować "kolejny, mocny obszar swojej działalności w oparciu o kompetencje pracowników tej spółki, nowoczesne zaplecze produkcyjne i wyjątkowe marki".
Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i prezes Grupy Maspex podkreślił, że wadowicka spółka realizuje przejęcie, które w sposób skokowy zwiększy skalę biznesu grupy – podwoi jej obroty.
"Wchodzimy w całkowicie nowy, ale bardzo interesujący segment rynku i poszerzamy nasze portfolio o kolejne kultowe polskie marki w tym Żubrówkę - legendarną polską wódkę, znaną na całym świecie. Ich bezdyskusyjna siła rynkowa - pozycja i znajomość oraz to, że będą skupione w jednych rękach to kolejne atrybuty transakcji. To już nasza 20 akwizycja – piękne zwieńczenie 30 lat historii Maspeksu"
- zaznaczył Pawiński cytowany w komunikacie.
Według przedstawionych danych w 2020 r. łączna wartość rynku napojów alkoholowych wynosiła ponad 39 mld zł, z czego sprzedaż wódki odpowiadała za 34 proc. rynku i miała wartość powyżej 13 mld zł.
Grupa Maspex kupuje polskie aktywa CEDC, w tym m.in. Żubrówkę
Grupa Maspex Wadowice, właściciel 67 marek, m.in. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Włocławek jest jedną z największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej w segmencie produktów spożywczych. Posiada spółki zależne i 16 zakładów produkcyjnych w Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii, na Słowacji, Węgrzech i Litwie.
Firma rocznie produkuje 1,8 mld litrów soków, nektarów i napojów, 240 tys. ton makaronów, wyrobów zbożowych i instant oraz 150 tys. ton dżemów i przetworów. Jej roczne przychody wyniosły w zeszłym roku 5,22 mld zł, z czego 1/3 przypada na sprzedaż zagraniczną.