Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|
aktualizacja

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić

Materiał powstał w ramach ekologicznej akcji WP naturalnie.
11
Podziel się:

Polregio zoptymalizuje prowadzenie pociągów pod względem zużycia energii - poinformowała spółka. Maszyniści będą testować program monitorujący ich styl jazdy.

Maszyniści mają oszczędzać prąd. Sztuczna inteligencja będzie ich szkolić
Polregio, pociąg, przewozy regionalne (Adobe Stock, Robson90)

Spółka Polregio poinformowała we wtorek, że podjęła współpracę z PGE Energetyka Kolejowa, dotyczącą rozwiązań eco-drivingowych w transporcie kolejowym. Jeszcze w tym miesiącu czterdziestu maszynistów Polregio w całym kraju weźmie udział w projekcie, którego celem jest zwiększenie efektywności energetycznej oraz zminimalizowanie wpływu transportu kolejowego na środowisko.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Im większe ryzyko, tym większa musi być marża - Jarosław Szanajca - Dom Development w Biznes Klasie

Sztuczna inteligencja sprawdzi, jak maszyniści prowadzą pociągi

Aplikacja Sensum, której autorem jest PGE Energetyka, wykorzystuje algorytmy i sztuczną inteligencję. Ma podpowiadać, jak prowadzić pociąg, aby minimalizować zużycie energii.

"Rozwiązanie to interpretuje dane wejściowe oraz parametry liczone w czasie rzeczywistym, a następnie przekazuje je maszyniście w postaci bieżących wskazówek. Pozwalają one ekonomicznie prowadzić pojazd szynowy" - tłumaczy spółka w komunikacie.

- Współpraca z PGE Energetyka Kolejowa (...) to również ważny element optymalizacji kosztów w spółce. Liczymy na zwiększenie efektywności prowadzenia pojazdów trakcyjnych, zmniejszenie kosztów energii, a w przyszłości uzyskanie białych certyfikatów związanych z efektywnością energetyczną - dodał wiceprezes Polregio Marcel Klinowski, cytowany w komunikacie.

Nowe pociągi w Polregio

Na liście działań Polregio ma też wymianę taboru kolejowego na nowy zero- lub niskomemisyjny.

Polregio zwróciła uwagę, że od 1990 r. emisja CO2 rośnie gwałtownie przede wszystkim w transporcie lotniczym oraz samochodowym. "Kolej, spośród wszystkich gałęzi transportu, jest najbardziej ekologiczna. Jak podkreślają eksperci, bez transformacji w transporcie kolejowym nie będzie możliwe sprostanie wymogom ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 55 proc. do 2030 r. dla całego naszego kraju" - podkreśliła spółka.

Polregio informuje, na swoich stronach, że rocznie z jej korzysta blisko 72 mln pasażerów, a pociągi przewoźnika zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. Udział firmy w rynku kolejowych przewozów pasażerskich utrzymuje się na poziomie 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu (50 proc. i jeden udział).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(11)
Emeryt
2 tyg. temu
Pociąg przy hamowania powinien energię pozyskiwać i magazynowe w akumulatorach. Przy ruszaniu pasażerowie powinni na początku pociąg pokochać aby to ruszyć z miejsca a potem zaskakiwać już do niego!
Czarny 2000
2 tyg. temu
Kiedy w PLK skończy się w końcu socjalizm?
Czarny 2000
2 tyg. temu
Może jakiś reporter zrobi w końcu porządny reportaż jak tysiące stacji w nocy ufoludką drogę podświetlają w kosmosie burżuje z PLK, bo nie płacą za prąd że swojej kieszeni.
Czarny2000
2 tyg. temu
Tusk zmieniając zarząd w PLKna odprawę powinien wręczyć każdemu z nich rachunek za prąd na tych stacjach gdzie w nocy nie zatrzymuje się żaden pociąg pasażerski ,tylko Panu Bogu niebo oświetlają. Marnotrawią nasze pieniądze. I gdzie tu ochrona środowiska teraz jest. A nas namawiają do oszczędzania energii.
Czarny 2000
2 tyg. temu
Najlepiej jak pLK wyłączy światła w n9cy na tych stacjach gdzie od 23.00 do 04.00 nie zatrzymuje się żaden pociąg to w skali roku będą milionowe oszczędności.