Metoda na zdalny pulpit. Oszuści wzięli na kobietę pożyczki w wysokości 60 tys. zł

Policja przestrzega przed oszustwem, które staje się w ostatnim czasie coraz popularniejsze. O jego skutkach przekonała się mieszkanka Suwałk. Wierząc, że rozmawia z przedstawicielem banku, zainstalowała aplikację do obsługi zdalnej. Dała tym samym dostęp do konta, z którego poszły wnioski o pożyczki na 60 tys. zł.

Policja radiowózPolicja ostrzega przed oszustwem i apeluje o rozsądek w kontaktach z osobami podającymi się za przedstawicieli banków
Źródło zdjęć: © Materiały WP | Adobe
oprac.  KIB

Tym razem oszuści nie skontaktowali się z osobą starszą. Przekonali 24-latkę, że są pracownikami banku, w którym miała miejsce próba nielegalnego przelewu właśnie z jej konta.

Kobieta uwierzyła, że na jej koncie są już trzy wnioski o kredyt, o których przecież nie miała pojęcia. Do pełnego bezpieczeństwa konta, jak zapewniali oszuści, potrzebna jest instalacja w telefonie aplikacji do zdalnej obsługi. 24-latka, za namową rzekomego specjalisty z departamentu bezpieczeństwa banku, a była to już druga osoba, która z nią rozmawiała, dokonała instalacji i zalogowała się na swoje konto.

Oszuści, wykorzystując te dane, zawarli dwie umowy kredytowe na łączną kwotę ponad 60 tys. zł.

Nowa metoda oszustów. Uwaga na fałszywe 200 zł

Oszustw "na zdalny pulpit" przybywa. Bywa, że do wyczyszczenia konta dochodzi dosłownie na oczach poszkodowanego. Policja podaje przykład mieszkańca Białegostoku, który po instalacji oprogramowania stracił 300 tys. złotych.

Policja przypomina, że tylko posiadacz konta może na nie wchodzić i wykonywać na nim czynności, natomiast przedstawiciele banków i instytucji finansowych nie wymagają od klientów instalowania oprogramowania firm zewnętrznych.

"Jeśli dzwoni do Ciebie pracownik banku i proponuje zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu, możesz być pewien, że jest to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania" - przypomina policja w komunikacie. "Jeśli pracownika banku telefonicznie żąda zweryfikowania Twoich danych lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, najlepiej rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego bank" - radzą funkcjonariusze.

Źródło artykułu: money.pl
Wybrane dla Ciebie
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Wiceprezydent USA ostrzega UE przed nałożeniem kary na platformę X
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Firmowe samochody tylko na prąd? Oto plan UE
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Biorą kredyty na wyższe kwoty niż Polacy. "To zaskakujące"
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Budowa bez pozwolenia. Sejm poparł poprawki Senatu
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Więzienie za rażące przekroczenie limitu prędkości. Ustawa trafi do prezydenta
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Nowelizacja ustawy górniczej. Sejm przegłosował odprawy dla górników
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Sejm za ujednoliceniem sposobu obliczania powierzchni użytkowej mieszkania
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Ambasador USA: Polska to jeden z cudów tego świata
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Zapłacą ludziom za wymianę okien. Lotnisko rusza z akcją
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Nagły zwrot Amerykanów. Zmieniają decyzję ws. rosyjskiego giganta
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Szybka kolej połączy Londyn i Niemcy. Podpisano memorandum
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów
Ważna umowa dla tysięcy Polaków. Poczta zdobyła gigakontrakt na obsługę sądów