Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|
aktualizacja

Młodzi Polacy z pokolenia Z i Alfa wytrzymają bez telefonu najwyżej godzinę. Jest nowy raport

5
Podziel się:

Co dziesiąty młody Polak jest w stanie funkcjonować bez telefonu najwyżej godzinę - wynika z raportu "Młodzi vs Mobile". Podczas zakupów w sklepach stacjonarnych z telefonu korzysta 78 proc. najmłodszych, sprawdzając oceny i opinie o produktach.

Młodzi Polacy z pokolenia Z i Alfa wytrzymają bez telefonu najwyżej godzinę. Jest nowy raport
Młodym Polakom trudno jest wyobrazić sobie funkcjonowanie bez smartfonu (Getty Images, Nick David)

Osoby z pokolenia Alfa (czyli urodzone po 2010 roku) i z pokolenia Z (roczniki 1995–2012) ze smartfonem się właściwie nie rozstają. Jak wskazują autorzy raportu "Młodzi vs Mobile", trudno jest im sobie wyobrazić funkcjonowanie bez telefonu.

Co dziesiąty młody człowiek (15-20 lat) dałby radę funkcjonować bez smartfonu maksymalnie jedną godzinę. Z kolei 87 proc. Polaków w tym wieku patrzy w ekran telefonu od dwóch do dziesięciu godzin dziennie - wynika z raportu. Maksymalnie pół dnia bez telefonu wytrzymałaby natomiast jedna trzecia badanych. Tyle samo deklaruje, że byłyby to dwa dni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Robo-telefony męczą Polaków. "Wprowadzają w błąd, udając człowieka"

Najmłodsi spędzają najwięcej czasu wpatrując się w ekran swojego smartfonu - 39 proc. z nich między 5 a 10 godzin, a 9 proc. ponad 10 godzin dziennie. Z kolei 48 proc. osób w tym wieku spędza z telefonem w ręku od 2 do 5 godzin, a 4 proc. - mniej niż godzinę.

Według badania im młodsze osoby, tym większa skłonność do instalowania aplikacji mobilnych. Oferowane w nich zniżki i rabaty zachęcają do zakupów w aplikacjach.

Najmłodsi (15-20 lat) przez aplikacje najchętniej kupują odzież i obuwie (88 proc.), streaming video (82 proc.), jedzenie z dostawą (78 proc.) i bilety do kina lub teatru (76 proc.). Przez aplikacje nie kupują natomiast m.in. artykułów spożywczych, biletów na wydarzenia sportowe czy sprzętu sportowego.

Fotografują produkty, sprawdzają ceny

78 proc. Polaków między 15. a 20. rokiem życia korzysta z telefonu w trakcie zakupów w sklepach stacjonarnych. 16 proc. z nich nigdy nie korzysta z internetu w trakcie takich zakupów. Im kupujący są młodsi, tym częściej sprawdzają oceny i opinie o produktach (48 proc.) - wynika z badania. Najmłodsza grupa zdecydowanie częściej niż pozostali używa telefonu do fotografowania produktów w celu ich zapisania - 30 proc.

Raport powstał w oparciu o badanie ilościowe wykonane metodą CAWI na ogólnopolskim panelu on-line; uczestniczyło w nim 1011 osób w wieku 15-35 lat. Badanie zostało zrealizowane w kwietniu 2023 r., przy współpracy firmy Future Mind i SW Research.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(5)
A może
11 miesięcy temu
By tak teraz wziąć na warsztat ludzi 40+ zabrać TV, gazety, telegazety, krzyżówki itp. itd. i zobaczymy ile wytrzymają (mój dziadek chyba by cały dzień i noc spał bez TV i telegazety)
Nie Zetka, ni...
11 miesięcy temu
O widzę ze w komentarzach sami boomersi
barb
11 miesięcy temu
Coś w tym jest. Niestety młodzi nie umieją się komunikować twarzą w twarz. Owszem trzymają nos w telefonie, ale zadzwonienie gdziekolwiek i porozmawianie budzi w nich lęk. Przedszkole podobno socjalizuje dzieci, ale co się takiego dzieje później, że te dzieciaki są takie wyalienowane.Ogólnie zanika kultura komunikacji.
sri lanka cor...
11 miesięcy temu
i cyk niebawem całe pokolenie bedzie miało przepukilnę szyji i inne urazy z racji gapienia sie w złej pozycji na ekran :) ortopedzi i fizjo ladnie zarobią
????
11 miesięcy temu
Do kibelka też chodzą z telefonem. Młody mi powiedział że sobie nie wyobraża jak można byłoby usiąść na sedesie nie mając telefonu. Przecież w tym czasie świat może przestać istnieć, on wstaje z tego tronu i co ma począć he?