Netflix, jako jedna z największych platform streamingowych, ogłosił wprowadzenie nowego rodzaju reklam, które będą emitowane w trakcie oglądania treści.
Jak informuje "Fakt" zmiany te mają wejść w życie w 2026 roku. Nowa strategia obejmuje interaktywne reklamy oraz reklamy, które będą uruchamiane podczas pauzowania materiału. Według zapowiedzi te drugie mają wykorzystywać sztuczną inteligencję do lepszego dopasowania komunikatu do widza.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Platforma już teraz oferuje pakiety z reklamami w kilkunastu krajach, w tym w USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Netflix z imponującymi wynikami
Wyniki Netfliksa za pierwszy kwartał 2025 r. znacząco przewyższyły oczekiwania analityków. Przychody giganta wzrosły o 12,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, osiągając poziom 10,54 mld dolarów. W reakcji na pozytywne wyniki akcje spółki zyskały około 4,5 proc.
Według informacji przekazanych przez Netflix, lepsze od przewidywanych wyniki finansowe są efektem wyższych niż zakładano przychodów z subskrypcji oraz wpływów z reklam, choć te ostatnie wciąż stanowią niewielką część całkowitych dochodów firmy. Istotnym czynnikiem wpływającym na wzrost przychodów była również podwyżka cen wprowadzona na początku roku. W styczniu firma podniosła koszt wszystkich swoich planów abonamentowych - standardowego do 17,99 USD miesięcznie, planu z reklamami do 7,99 USD, a premium do 24,99 USD.