Netflix z imponującymi wynikami w pierwszym kwartale. Akcje zyskują na wartości
Wyniki Netfliksa za pierwszy kwartał 2025 r. znacząco przewyższyły oczekiwania analityków. Przychody giganta wzrosły o 12,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, osiągając poziom 10,54 mld dolarów. W reakcji na pozytywne wyniki akcje spółki zyskały około 4,5 proc.
Zysk platformy na akcję wyniósł 6,61 USD, znacznie przekraczając prognozy rynkowe wskazujące na 5,71 USD. Dochód netto firmy osiągnął wartość 2,89 mld dolarów, co stanowi wzrost w porównaniu do 2,33 mld dolarów odnotowanych w pierwszym kwartale 2024 roku. Przychody przekroczyły oczekiwania analityków, którzy spodziewali się wyniku na poziomie 10,51 mld USD.
Według informacji przekazanych przez Netflix, lepsze od przewidywanych wyniki finansowe są efektem wyższych niż zakładano przychodów z subskrypcji oraz wpływów z reklam, choć te ostatnie wciąż stanowią niewielką część całkowitych dochodów firmy. Istotnym czynnikiem wpływającym na wzrost przychodów była również podwyżka cen wprowadzona na początku roku. W styczniu firma podniosła koszt wszystkich swoich planów abonamentowych - standardowego do 17,99 USD miesięcznie, planu z reklamami do 7,99 USD, a premium do 24,99 USD.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Hejtują, szczują". Rzeczniczka KO o motywach Trzaskowskiego
Zmiana strategii raportowania i stabilne prognozy
Po raz pierwszy w swojej historii Netflix nie opublikował danych dotyczących kwartalnego przyrostu liczby abonentów. Jest to realizacja wcześniej zapowiadanej zmiany strategii raportowania, w ramach której firma zamierza koncentrować się na przychodach i innych wskaźnikach finansowych jako głównych miernikach swojej działalności. Według niektórych analityków decyzja ta może być związana ze spowolnieniem tempa wzrostu liczby użytkowników platformy.
Warto przypomnieć, że na koniec 2024 roku Netflix raportował 301,6 miliona płatnych subskrybentów na całym świecie, co oznaczało wzrost o 16 proc. w skali roku. Firma argumentuje jednak, że kwartalne dane o liczbie abonentów są mniej istotne niż wskaźniki finansowe i dane o zaangażowaniu użytkowników, szczególnie w kontekście wprowadzenia planów o różnych cenach oraz opcji współdzielenia konta za dodatkową opłatą.
Pomimo obaw o możliwe spowolnienie gospodarcze, które mogłoby negatywnie wpłynąć na wydatki konsumentów i budżety reklamowe, Netflix podtrzymał swoje prognozy dotyczące całorocznych przychodów. Firma nadal oczekuje, że w 2025 roku przychody wyniosą od 43,5 do 44,5 mld USD, co oznaczałoby wzrost o 11,5-14,1 proc. Prognoza ta zakłada zdrowy wzrost liczby członków, wyższe ceny subskrypcji oraz około dwukrotny wzrost przychodów z reklam.
W komunikacie opublikowanym w czwartek firma zapewniła, że "nie zaszły żadne istotne zmiany w naszych ogólnych perspektywach biznesowych". Na drugi kwartał 2025 roku Netflix prognozuje wzrost przychodów o 15 proc., co ma być efektem pełnego kwartału po wprowadzonych podwyżkach cen oraz dalszego wzrostu liczby użytkowników i przychodów z reklam.