Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
KKG
|
aktualizacja

Nowy zakaz w TVP? W telewizji może dojść do trzęsienia ziemi

443
Podziel się:

Zakaz emisji reklam w TVP, którego wprowadzenie rozważają partie tworzące w Sejmie większość, przyniósłby ogromne podwyżki w innych stacjach i zachwiałby krajowym rynkiem - alarmuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Nowy zakaz w TVP? W telewizji może dojść do trzęsienia ziemi
Jednym z punktów umowy koalicyjnej jest naprawa mediów publicznych (East News, Jacek Dominski/REPORTER)

Pojawił się postulat wycofania TVP z rynku reklamowego lub przynajmniej znacznego ograniczenia jej obecności w tym obszarze - informuje dziennik. Eksperci ostrzegają: konsekwencje pomysłu mogą być fatalne dla całego rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Jeden samochód zarabia kilka tysięcy miesięcznie." Maciej Panek - Biznes Klasa #4

Według informacji "DGP" partie tworzące nową większość sejmową nadal rozważają możliwość telewizji publicznej bez reklam. Koncepcja ta jest również przewidziana w programie reform opracowanym przez grupę ekspertów, w skład której wchodzą m.in. Jan Dworak, były prezes TVP i przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, prof. Stanisław Jędrzejewski z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Tadeusz Kowalski, prof. Uniwersytetu Warszawskiego i członek KRRiT.

Katarzyna Baczyńska, szefowa działu mediów w agencji One House, w rozmowie z dziennikiem przewiduje, że mogłoby to prowadzić do historycznej podwyżki cen czasu antenowego. Brak zasobów reklamowych w TVP mógłby spowodować efekt domina, który zburzyłby obecne relacje cenowe.

Podwyżka w telewizjach mogłaby wynieść kilkadziesiąt procent - ocenia z kolei Joanna Nowakowska, analityczka w agencji Wavemaker (GroupM). Jest to spowodowane ogromnym zapotrzebowaniem reklamodawców na czas antenowy, podczas gdy możliwości zaspokojenia tego popytu są coraz mniejsze - informuje "DGP".

Coraz mniejsza widownia, coraz więcej reklam

Jak czytamy w dzienniku firmy, które kupują reklamy w telewizji, płacą za to, aby ich spoty dotarły do określonej liczby osób. Jednak sukcesywnie malejąca widownia sprawia, że aby reklamy obejrzała wymagana liczba odbiorców, trzeba je emitować coraz częściej. W efekcie nie dla wszystkich chętnych wystarcza miejsca w blokach reklamowych.

Najwięcej do sprzedania mają grupy kanałów Polsatu i TVN, które kontrolują około 80 proc. rynku reklamy telewizyjnej, wartego w ubiegłym roku 4,56 mld zł. Na telewizję publiczną przypada ok. 20 proc. Usunięcie jej z tego równania pozostawiłoby rynek niemal wyłącznie w rękach dwóch największych nadawców komercyjnych - informuje "DGP".

Zmiany najbardziej uderzyłyby w branże takie jak żywność, farmaceutyki, środki czystości i artykuły gospodarstwa domowego.

Braun: TVP bez reklam to zły pomysł

Juliusz Braun, były prezes TVP i członek Rady Mediów Narodowych poprzedniej kadencji, uważa, że Telewizja Polska bez reklam to zły pomysł. - Jednak w ostatnich latach powstał karykaturalny system finansowania publicznego, na którym dzisiaj bazuje telewizja. Teraz należałoby pójść krok dalej i stworzyć zdrowy mechanizm zasilania mediów publicznych ze środków publicznych - mówi Braun w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną".

Według kontrolerów NIK w ubiegłym roku ponad dwie trzecie (68,5 proc.) z 3,4 mld zł przychodów TVP stanowiły środki publiczne. Natomiast na reklamie i sponsoringu telewizja zarabiała w tym czasie około 845 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(443)
e-wunio
2 miesiące temu
POLACY , IDĄ RZĄDY JUŻ NIE KOMUNY , ALE BALSZEWIZMU -to nie żadna DEMOKRACJA , to po prostu ----TOTALITARYZM -- oni się śpieszą , bo wiedzą ,że to ostatnie chwile ,żeby się nachapać , zanim oddadzą Polskę pod niemieckie wpływy . Pewno , maja zapewnione przez Herr Tuska stanowiska w urzędach Unii Europejskiej IV Rzeszy !!!!!!!!!!!!!!!
Otóż to
3 miesiące temu
Tych trzech z poko siedzą w Sejmie w dostawionej ławce? O trzech za dużo? Czy to ośla ławka?
Majka
3 miesiące temu
Holecką można zwolnić z artykułu ,utrata zaufania do pracownika i po problemie. Jest na to jeszcze czas.
MaybachTadzia...
3 miesiące temu
Spoko !!! reklamy po TVP przejmie miłosierny Oligarcha Tadzio, co prawda on brzydzi się grzesznymi milionami z tych reklam więc wszystkie zarobione w ten sposób brudne pieniądze natychmiast zutylizuje (unicestwi) na uciechy własne aby przypadkowo nie wpadły w ręce pobożnych emerytów, rencistów i inwalidów bo z dobrobytu jeszcze mogli by wykupić wszystkie recepty, dogrzać mieszkanie lub jeść troszkę lepiej i zdrowiej... Oj - to wtedy by im to zaszkodziło bo mogli by ze szczęścia oszaleć !
Wert
3 miesiące temu
Proponuję jeden kanał z samymi reklamami.
...
Następna strona