Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Konrad Bagiński
Konrad Bagiński
|

Pech petentów ZUS-u. Otworzyli placówki, ale padł system internetowy - nie zalogujesz się do PUE

26
Podziel się:

Od 4 maja ZUS przywrócił obsługę klientów w swoich placówkach. Szefowa Zakładu Gertruda Uścińska poinformowała, że u pracowników można m.in. uzyskać informacje, jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych. Sęk w tym, że PUE właśnie padła.

ZUS otworzył dziś placówki, ale zaliczył awarię systemu PUE
ZUS otworzył dziś placówki, ale zaliczył awarię systemu PUE (PAP)

Od rana nie można zalogować się na Platformie Usług Elektronicznych ZUS - taką informację dostaliśmy za pośrednictwem #dziejesie. Sprawdziliśmy - faktycznie, elektroniczna platforma ZUS, która do tej pory była właściwie jedyną (poza telefonami) drogą do załatwienia większości spraw, nie działa.

- Niestety to prawda, mamy obecnie problem z logowaniem się do PUE. Nasi informatycy zapewnili mnie, że pracują nad rozwiązaniem tej kwestii i według nich jest to kwestia najbliższych godzin. Platforma Usług Elektronicznych działa, ale są problemy właśnie z zalogowaniem się do niej, czas tej operacji jest wydłużony, więc niestety trzeba próbować po kilka razy - wyjaśnia w rozmowie z money.pl Paweł Żebrowski, rzecznik ZUS.

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Co ciekawe, awaria zbiegła się w czasie z otwarciem placówek Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

- ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy, jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych. Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godziny 8 do godziny 18 - informuje Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Zaznacza też, że w placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma. Uścińska zachęca też do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Tych, które właśnie mają awarię.

Platforma Usług Elektronicznych to miejsce, w którym można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.

ZUS prosi klientów, by mimo otwarcia placówek starali się jednak korzystać ze zdalnego lub telefonicznego dostępu do usług oferowanych przez Zakład. W salach obsługi obowiązują zasady 1,5-metrowego odstępu między ludźmi, oczekujący zapraszani są pojedynczo - w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(26)
WYRÓŻNIONE
Ja
5 lata temu
Kontakt telefoniczny z ZUS w moim przypadku wyglądał tak, że dzwoniłem 2 dni po 1,5h nikt nie odbierał ... zadzwoniłem na numer "ogólny" do warszawy to dowiedziałem się, że z moją sprawą to tylko placówka lokalna ( do której nie można się dodzwonić) ja rozumiem gdyby linia była zajęta, ale fakt że nikomu nie chciało się przez 2 dni podnieść słuchawki jest po prostu chory, liczba urzędników i urzędów w tym kraju przytłacza a petent i tak jest pozostawiony sam sobie.
megilub
5 lata temu
ludzie sprawdzają co chwile czy już im składki umorzyli...no i czy postojowe wypłacili...bo jakoś miesiąc minął i jakoś nie słychać żeby komuś wypłacili...
R20
5 lata temu
PUE działa tylko nie można się do niego zalogować. Nasza rakiet leci na Księżyc tylko nie może wystartować.
...
Następna strona