Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

PKP Cargo z umową na ważną inwestycję. Ma zrobić różnicę na Nowym Jedwabnym Szlaku

18
Podziel się:

Spółka zależna PKP Cargo podpisała umowę na budowę i uruchomienie multimodalnego terminala przeładunkowego w Zduńskiej Woli. Stacja Karsznice, gdzie ma powstać, znajduje się w obrębie kolejowego Nowego Jedwabnego Szlaku, który łączy Europę z Chinami. Zmienić się ma w jedno z największych centrów logistycznych w Polsce.

PKP Cargo z umową na ważną inwestycję. Ma zrobić różnicę na Nowym Jedwabnym Szlaku
W miejscu stacji Zduńska Wola-Karsznice powstać ma Centralny Terminal Multimodalny PKP Cargo, zdjęcie ilustracyjne (Adobe Stock)

PKP Cargo od dłuższego czasu nosiło się z zamiarem budowy terminala na terenie po zlikwidowanej grupie torów odstawczo-manewrowej stacji Zduńska Wola Karsznice. Przeszkód było sporo, m.in. odmowa udzielenia unijnego dofinansowania dla inwestycji. Dopiero pod koniec 2021 r. udało się uzyskać dotację w trybie pozakonkursowym.

Do kolejnego przełomu doszło w wakacje. Pod koniec czerwca PKP Cargo wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę Centralnego Terminala Multimodalnego. W piątek (29 lipca) podpisał natomiast umowę z wykonawcą.

Inwestycję zrealizuje spółka ZUE. Wartość kontraktu opiewa na 124,5 mln zł brutto (101,2 mln zł netto). Zgodnie z zapisami umowy budowa powinna się zakończyć do października 2023 r., czyli relatywnie niedługo. Co się zmieni po jej zakończeniu?

PKP Cargo rozwija swoje możliwości na Nowym Jedwabnym Szlaku

Inwestycja w Zduńskiej Woli-Karsznicach ma wzmocnić pozycję grupy PKP Cargo w segmencie usług terminalowych, zapewniając spółce większe możliwości obsługi ładunków na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku, który łączy Unię Europejską z Chinami.

PKP Cargo podaje, że moce przeładunkowe w Zduńskiej Woli-Karsznicach docelowo sięgną 220 tys. TEU (odpowiedników standardowego kontenera 20-stopowego) rocznie, natomiast pojemność składowa wyniesie 4500 TEU. Będzie to największy tego typu obiekt w centralnej części Polski.

Terminal znajduje się w bardzo korzystnej lokalizacji, bo nie tylko w obrębie arcyważnego szlaku kolejowego, ale też w pobliżu drogi ekspresowej S8. To oznacza, że towary będą w Zduńskiej Woli mogły być przeładowywane na ciężarówki, a następnie np. do polskich portów morskich.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(18)
WYRÓŻNIONE
olo
2 lata temu
Do Sławkowa dochodzą szerokie tory , którymi wozi się rudę z Krzywego Rogu. Pytam dlaczego tam od ponad 20 lat nie ma największego suchego portu w Europie dla towarow z Chin i innych państw Azji.
W temacie :)
2 lata temu
Widzę że sami fachowcy w branży się wypowiadają....może któryś wybierze się że do Malaszewicz i zobaczy jak Jedwabny Szlak jest zamrożony...aktualnie przyjmujemy ok 1500 kontenerów tygodniowo które dostarczane są od Serbii,po Rumunię, Słowację, Czechy, Litwę oraz Lotwe a także w każde miejsce w Polsce, mało tego ładowane są kontenery w tych samych krajach i wysyłane z powrotem do Chin. Dziękuję, pozdrawiam
Wikary
2 lata temu
Czy ten szlak omija Rosję bo jak nie to nic tendy już nie dojedzie
NAJNOWSZE KOMENTARZE (18)
W temacie :)
2 lata temu
Widzę że sami fachowcy w branży się wypowiadają....może któryś wybierze się że do Malaszewicz i zobaczy jak Jedwabny Szlak jest zamrożony...aktualnie przyjmujemy ok 1500 kontenerów tygodniowo które dostarczane są od Serbii,po Rumunię, Słowację, Czechy, Litwę oraz Lotwe a także w każde miejsce w Polsce, mało tego ładowane są kontenery w tych samych krajach i wysyłane z powrotem do Chin. Dziękuję, pozdrawiam
Bob
2 lata temu
Ciekawe którędy będzie ten szlak"szedl"?Przez wojnę w Ukrainie???Czy przez Białoruś???Co za idiotyzmy???
nrr
2 lata temu
Nie ma to jak wybrac dobry moment: szalejace koszty budowy z powodu inwestycji i potencjalne "wyschniecie" tego szlaku z powodu trwajacych latami konfliktow na Ukrainie i potencjalnie niedlugo moze tez w Kazachstanie.
Chris
2 lata temu
Czy przypadkiem ktoś nie zauważył iż Nowy Jedwabny Szlak jest w Polsce zamrożony Po prostu go NIE MA ! I na koniec proste pytanie: Dla kogo teraz ta INWESTYCJA ? Teraz jedyny ruch gospodarczy jest na granicy polsko-ukraińskiej. I tam trzeba inwestować w INFRASTRUKTURĘ !
Słabo@wierząc...
2 lata temu
Będzie dobrze, prezesom. Tej spółki. Na tej ziemi😒