Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
PGO
|
aktualizacja

PKP Intercity ogłosiła największy w historii przetarg. Wyda dziesiątki miliardów na nowe wagony

12
Podziel się:

PKP Intercity zamierza kupić nawet 450 wagonów w ramach ogłoszonego w piątek przetargu - przekazał przewoźnik. Spółka w nowoczesny tabor zainwestowała już 7 mld zł, a do 2030 r. ma być to w sumie 27 mld zł.

PKP Intercity ogłosiła największy w historii przetarg. Wyda dziesiątki miliardów na nowe wagony
PKP Intercity ogłasza największy w historii przetarg na zakup nawet 450 nowych wagonów (East News, MAREK BAZAK)

Przewoźnik wyjaśnił, że ogłoszone w piątek postępowanie jest największym tego typu w historii PKP Intercity. Jak wyjaśniono, po zakończeniu zamówienia do spółki trafi 300 nowych wagonów. Firma będzie miała też prawo dokupić kolejnych 150 wagonów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Pociąg bez toalety z Zakopanego do Trójmiasta. "Jest to wpadka ze strony przewoźnika"

Historyczny przetarg PKP Intercity

Spółka dotąd zainwestowała 7 mld zł w nowoczesny tabor. Do 2030 roku ma być to 27 mld .

Przewoźnik poinformował, że w ramach przetargu kupione zostaną wagony różnego typu. Po zakończeniu dostaw, w opcji podstawowej, park taborowy PKP Intercity wzbogaci się o:

  • 38 wagonów przedziałowych 1. klasy z wydzieloną częścią bezprzedziałową,
  • 40 wagonów przedziałowych 2. klasy,
  • 80 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy,
  • 38 wagonów przedziałowych 2. klasy z miejscami dla osób z niepełnosprawnościami,
  • 40 wagonów bezprzedziałowych 2. klasy z miejscami do przewozu rowerów,
  • 38 wagonów restauracyjnych,
  • 26 wagonów dzienno-nocnych, które zapewnią wygodne przejazdy w nocy.

Jeśli PKP Intercity zdecydują się na rozszerzenie zamówienia do 450 wagonów, to każda z wyżej wymienionych kategorii taboru będzie poszerzona o dodatkowe jednostki - od 13 do 40 sztuk.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
Anna
2 lata temu
Tylko po co skoro jeżdżą coraz wolniej?
Bartek
2 lata temu
Wagony bezprzedzialowe na nocną trasę to pomyłka,
MM441.
2 lata temu
PKP ta firma pod względem organizacyjnym normalnie nie miała by racji bytu !
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
maszynista
2 lata temu
może kupią węglarki dla pkp cargo i odkupią od ojca Tadeusza pkp energetykę i żabkę?
Tak to widze
2 lata temu
Żal i przerażenie człowieka ogarnia jak to wszystko trwa topornie . Remonty tyle lat , opóźnienia , a czasy przejazdu zamiast się skracać to wydłużają . Hiszpania , Francja , Niemcy , Anglia tam pociągi jeżdżą 300/h unas Max 130/140 . Tory fatalne , schodki z pociągu do stopnia peronu momentami wynosi 40 cm . Dzieci mogą wpadać w 1,5 metrową szczelinę .i znowu jakiś mix wagonów zeby chyba utrudnić pasażerom jazdę
Bartek
2 lata temu
Wagony bezprzedzialowe na nocną trasę to pomyłka,
Polek
2 lata temu
Brawo!
MM441.
2 lata temu
PKP ta firma pod względem organizacyjnym normalnie nie miała by racji bytu !