Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KKG
|

Podszywają się pod Pocztę Polską. Spółka idzie na wojnę z cyberprzestępcami

3
Podziel się:

Poczta Polska nawiązała współpracę z dostawcą usług cyberbezpieczeństwa ComCERT SA z grupy Asseco - podała w poniedziałek spółka. Firma będzie m.in. prowadzić testy bezpieczeństwa infrastruktury Poczty.

Podszywają się pod Pocztę Polską. Spółka idzie na wojnę z cyberprzestępcami
Były próby wyłudzenia dopłat do przesyłek przez podszywanie się pod Pocztę - informuje spółka w komunikacie (Materiały prasowe, Poczta Polska)

Od maja br. Poczta zarejestrowała prawie 500 zgłoszeń dotyczących podejrzanych wiadomości e-mail, wiadomości sms i komunikatów podszywających się pod operatora. Cyberprzestępcy wysłali także ponad 300 fałszywych wiadomości e-mail do pracowników spółki.

Próby wyłudzenia dopłat do przesyłek

Stosowano w nich metodę zastraszenia, która polegała na wysyłce informacji o rzekomo zainfekowanym i zhakowanym laptopie /komputerze /urządzeniu z groźbą udostepnienia wrażliwych danych w przypadku nieotrzymania płatności od adresata wiadomości, były próby wyłudzenia dopłat do przesyłek przez podszywanie się pod Pocztę - poinformowała spółka.

Zobacz także: Dane Polaków w rękach Poczty Polskiej. "Poczta od lat ma dostęp do bazy PESEL"

Wskazano, że działania cyberprzestępców w sieci grożą stratami biznesowymi, a ataki wymierzone są zarówno w klientów, jak i pracowników Poczty. Poczta więc zdecydowała się wzmocnić swój zespół cyberbezpieczeństwa i zainwestować w technologie chroniące systemy informatyczne - podkreślono.

- Jesteśmy jedną z większych firm w Polsce, zatrudniamy ponad 70 tys. pracowników, mamy ponad 7,6 tys. placówek, 40 tysięcy urządzeń stacjonarnych, 20 tys. tabletów. Nasze systemy teleinformatyczne, które wspierają naszą pracę, są niezwykle rozległe i mogą prowokować do cyberataków. Świadomość zagrożenia wpływa na konieczność podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w całej organizacji – zaznaczył prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Przetestują infrastrukturę Poczty

Kontrakt Poczty Polskiej z ComCERT SA z grupy Asseco obejmuje usługi z zakresu wsparcia centrum operacji bezpieczeństwa (SOC), szkoleń oraz usług zaawansowanych, w ramach których ComCERT SA będzie prowadzić testy bezpieczeństwa infrastruktury Poczty.

W komunikacie wskazano, że cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty, która od kilku lat przechodzi transformację biznesową w związku z postępem technologii teleinformatycznych oraz zmianą preferencji konsumentów.

- Znajdujemy się w szczególnym momencie transformacji cyfrowej Poczty Polskiej, która realizuje strategiczne projekty cyfrowe o społecznym zasięgu. Nasz klient ma konkretną wizję nie tylko swoich usług cyfrowych, ale także cyberbezpieczeństwa – powiedział prezes ComCERT SA Krzysztof Dyki.

Jak podano, ComCERT SA jest polską firmą działającą na rynku od 2011 r., rozpoznawalną szczególnie w obszarze usług typu CERT (Computer Emergency Response Team) na rynku przedsiębiorstw i instytucji, niezwiązaną z żadnym operatorem telekomunikacyjnym.

Specjalizuje się w identyfikowaniu zagrożeń i incydentów w cyberprzestrzeni, tworzeniu i podnoszeniu kompetencji zespołów reagujących (CERT, SOC) oraz wsparciu klientów w sytuacjach zagrożenia lub naruszenia ich bezpieczeństwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(3)
@@@
3 lata temu
Co na to minister od bezpieczeństwa?
Na razie
3 lata temu
Spółka z naszych podatków pokryje straty 75 000 000 PLN spowodowane działaniem Sasina.
miłego dnia
3 lata temu
największym zagrożeniem dla Poczty Polskiej był niejaki Tusk z PO,który w czasie 7 lat swoich rządów, ponad 1500 placówek PP zlikwidował i tysiące pocztowców, na bruk wyrzucił