Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jakub Ceglarz
|

Pollana Med i Medispol ukarane przez UOKiK. Organizowały pokazy

4
Podziel się:

Aż 1,5 mln zł kary nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na dwie firmy, które organizowały pokazy swoich produktów. Chodzi o firmy Pollana Med oraz Medispol (dziś ta druga firma działa pod nazwą Radnar).

UOKiK ukarał dwie firmy organizujące pokazy
UOKiK ukarał dwie firmy organizujące pokazy (East News, ARKADIUSZ ZIOLEK/East News)

Jak informuje UOKiK, na pokazach konsumenci nie byli informowani o swoich prawach, a często wręcz byli ich pozbawiani.

Pollana Med z Mrowina zapraszała konsumentów na organizowane przez siebie prezentacje produktów, takich jak maty i pasy masujące, systemy czyszczące (specjalistyczne, wielofunkcyjne odkurzacze), naczynia kuchenne, zestawy noży i wyciskarki, obiecując przy tym darmowe prezenty.

Handlowcy informowali konsumentów, którzy decydowali się na zakup, że nie przysługuje im prawo odstąpienia od umowy. Ze skarg wynikało, że postanowienia o prawie do odstąpienia były wykreślane z wzorców umów przez pracowników Pollana Med. Rzekomo powodem był fakt, że towar był w promocji.

UOKiK podkreśla, że to nieprawda. - Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta od umowy sprzedaży zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość można odstąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny. Nie ma znaczenia, czy towar kupiony był w standardowej cenie, czy w promocji. Nie można tego prawa nikomu odebrać – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Jak czytamy w komunikacie Urzędu, klienci po odesłaniu produktu nie otrzymywali zwrotu pieniędzy. A to działanie niezgodne z prawem. Firma przestała organizować pokazy w grudniu 2018 roku, ale to nie uchroniło jej przed karą, która wyniosła ponad milion złotych.

Druga z firm to Medispol ze Stęszewa (dziś nazywa się Radnar i siedzibę ma w Poznaniu). "W ofercie miała aparat medyczny do terapii pulsującym polem magnetycznym niskiej częstotliwości. Informowała, że celem spotkania są bezpłatne badania profilaktyczne. W rzeczywistości chodziło o prezentację oferty handlowej i sprzedaż" - czytamy w komunikacie.

Na tym nie koniec. Przedstawiciele firmy "badali" uczestników pokazu, po czym informowali ich o problemach zdrowotnych i rzekomych dolegliwościach. Zdaniem UOKiK takie wprowadzanie w błąd mogło wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.

"Firma zaniechała kwestionowanych praktyk w maju 2019 roku. Kary za wprowadzenie konsumentów w błąd wyniosły prawie 400 tys. zł" - informuje UOKiK.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Roma Zabłocka
2 lata temu
Mam ten sam problem ,jak mama Pani Weroniki. Zdecydowałam się na kupno materaca i wyjazd na leczenie . Na kontakt ze mną zdecydowano się tylko raz. Na moje ponaglenia odpowiedziano tylko raz, a potem nie mogę się już skontaktować, żadnym sposobem, ani telefonicznym, ani pocztowym. Jest to po prostu banda złodziei naciągnęli mnie na ponad 7 tysięcy złotych. Adres Rehmedica ani numer telefonu nie odpowiadają.
ERYK ANTYKLER...
4 lata temu
POLSKA TO KRAJ KANCIARZY i ZŁODZIEI, z BANKAMI i RZĄDEM WŁĄCZAJĄC.
Weronika
4 lata temu
Czy ktoś słyszał złe opinie na temat firmy Rehmedica ? Moja mama została zaproszona na badania lekarskie i kupiła od nich pakiet medyczny. Moim zdaniem to też oszuści wygadują że jest się chorym żeby tylko kupić od nich materac magnetyczny i turnus
niunio
4 lata temu
dlaczego 1,5 mln wpłynęło do budżetu, zamiast do oszukanych osób???