Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|
aktualizacja

Polska buduje siłę na rynku kosmetycznym. Co drugi produkt przeznaczony na eksport

4
Podziel się:

Rynek kosmetyczny w Polsce jest jednym z najbardziej rozdrobnionych na świecie. Dlatego też polskie firmy decydują się na eksport własnych towarów. Z jednej strony budują dzięki temu własną markę. Z drugiej napędzają branżę w kraju.

Kosmetyki z Polski robią furorę na świecie.
Kosmetyki z Polski robią furorę na świecie. (Shutterstock.com)

Z kosmetyków polskich mogą korzystać klienci 160 krajów świata. Jesteśmy szóstym krajem w Unii Europejskiej pod względem eksportu takich produktów - podaje "Puls Biznesu". A wkrótce już będziemy piątym - jak tylko dokona się niemal pewny brexit.

Dziennik wymienia przyczyny ukształtowania się branży kosmetycznej w naszym kraju. Jeszcze przed wojną nad Wisłą położono silny nacisk na produkcję produktów pielęgnacyjnych, co pozwoliło na wykształcenie kadr oraz zaplecza produkcyjnego.

Zaowocowało to po 1989 roku. Jak podaje "PB", po przemianach ekonomicznych i rynkowych, rynek kosmetyczny w Polsce rozkwitł, przynosząc szereg firm, które szybko zdobyły popularność. Związały ze sobą Polaków do tego stopnia, że pojawiający się u nas zachodni giganci nie byli w stanie zmonopolizować ani podporządkować sobie rynku.

Zobacz także: Obejrzyj: Twórca Brand24 o kryzysie po blokadzie Facebooka

Co ważne, branża kosmetyczna w Polsce cały czas się rozrasta. W rozmowie z "PB" Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, powołuje się na dane REGON, z których wynika, że w tylko w latach 2015-1

7 zarejestrowano w Polsce ok. 175 spółek zajmujących się produkcją czy dystrybucją perfum.

Silne rozdrobnienie rynku doprowadziło do tego, że polskie firmy oddają co drugi swój produkt na eksport. Dzięki temu budują swoją marżowość, co potem przekładają na wewnętrzny rynek.

Dzięki zarobionym funduszom, firmy mogą inwestować w rozwój laboratoriów, a także eksperymentować z nowymi produktami. Co rusz pojawiają się też nowe start-upy, a także uczelnie kształcące przyszłych kosmetologów. W Polsce jest ich najwięcej (ok. 63), jeżeli porównać nas na tle Europy.

- Dzięki temu w sektorze bardzo sprawnie migruje wiedza. Ludzie zdobywają przez kilkanaście lat doświadczenie w dużych firmach o ugruntowanej pozycji, następnie decydują się na rozkręcenie własnego biznesu, zatrudniają młodych pracowników - tworzą miejsca pracy, nowe spółki i nowe marki - tłumaczy Blanka Chmurzyńska-Brown.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
wiedźma
4 lata temu
co to są te kosmetyki? To mydlo też?
www.zostanmil...
4 lata temu
Inwestycje z niskim nakładem finansowym i wysokim ROI (Return of Investment) + mega konkurs ROLEX. Sprawdź szczegóły na www.zostanmilionerem.pl
OJJJJ
4 lata temu
Ta polska potega ! strach sie bac.
ania
4 lata temu
pytanie jaka to jakość ;) wybieram tylko naturalne kosmetyki od pat&rub, moja skóra jest mi wdzięczna