Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Polska buduje siłę na rynku kosmetycznym. Co drugi produkt przeznaczony na eksport

Rynek kosmetyczny w Polsce jest jednym z najbardziej rozdrobnionych na świecie. Dlatego też polskie firmy decydują się na eksport własnych towarów. Z jednej strony budują dzięki temu własną markę. Z drugiej napędzają branżę w kraju.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Shutterstock.com)
Kosmetyki z Polski robią furorę na świecie.

Z kosmetyków polskich mogą korzystać klienci 160 krajów świata. Jesteśmy szóstym krajem w Unii Europejskiej pod względem eksportu takich produktów - podaje "Puls Biznesu". A wkrótce już będziemy piątym - jak tylko dokona się niemal pewny brexit.

Dziennik wymienia przyczyny ukształtowania się branży kosmetycznej w naszym kraju. Jeszcze przed wojną nad Wisłą położono silny nacisk na produkcję produktów pielęgnacyjnych, co pozwoliło na wykształcenie kadr oraz zaplecza produkcyjnego.

Zaowocowało to po 1989 roku. Jak podaje "PB", po przemianach ekonomicznych i rynkowych, rynek kosmetyczny w Polsce rozkwitł, przynosząc szereg firm, które szybko zdobyły popularność. Związały ze sobą Polaków do tego stopnia, że pojawiający się u nas zachodni giganci nie byli w stanie zmonopolizować ani podporządkować sobie rynku.

Obejrzyj: Twórca Brand24 o kryzysie po blokadzie Facebooka

Co ważne, branża kosmetyczna w Polsce cały czas się rozrasta. W rozmowie z "PB" Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, powołuje się na dane REGON, z których wynika, że w tylko w latach 2015-1

Krystyna Janda od kilku lat sprawdza się w biznesie
Kosmetyki za 14 mln zł, bilety za 15 mln zł i 900 tys. zł dotacji. Tak w biznesie radzi sobie Krystyna Janda

7 zarejestrowano w Polsce ok. 175 spółek zajmujących się produkcją czy dystrybucją perfum.

Klientki lubią testować i są ciekawe nowości z półek w drogeriach
Kremy szybko się starzeją. Producenci kosmetyków na tropie nowinek

Silne rozdrobnienie rynku doprowadziło do tego, że polskie firmy oddają co drugi swój produkt na eksport. Dzięki temu budują swoją marżowość, co potem przekładają na wewnętrzny rynek.

Wchodzące w życie przepisy doprecyzują obowiązującą regulację
Koniec z pustymi sloganami na kosmetykach. Od stycznia nowe prawo

Dzięki zarobionym funduszom, firmy mogą inwestować w rozwój laboratoriów, a także eksperymentować z nowymi produktami. Co rusz pojawiają się też nowe start-upy, a także uczelnie kształcące przyszłych kosmetologów. W Polsce jest ich najwięcej (ok. 63), jeżeli porównać nas na tle Europy.

Krystyna Janda od kilku lat sprawdza się w biznesie
Kosmetyki za 14 mln zł, bilety za 15 mln zł i 900 tys. zł dotacji. Tak w biznesie radzi sobie Krystyna Janda

- Dzięki temu w sektorze bardzo sprawnie migruje wiedza. Ludzie zdobywają przez kilkanaście lat doświadczenie w dużych firmach o ugruntowanej pozycji, następnie decydują się na rozkręcenie własnego biznesu, zatrudniają młodych pracowników - tworzą miejsca pracy, nowe spółki i nowe marki - tłumaczy Blanka Chmurzyńska-Brown.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Tagi: kosmetyki, rynek kosmetyczny, branża kosmetyczna, eksport, polska, gospodarka, wiadomości
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
31-12-2019

aniapytanie jaka to jakość ;) wybieram tylko naturalne kosmetyki od pat&rub, moja skóra jest mi wdzięczna

01-01-2020

OJJJJTa polska potega ! strach sie bac.

01-01-2020

www.zostanmilionerem.plInwestycje z niskim nakładem finansowym i wysokim ROI (Return of Investment) + mega konkurs ROLEX. Sprawdź szczegóły na www.zostanmilionerem.pl

Rozwiń komentarze (4)