Polski Fundusz Rozwoju szykuje ekspansję. Chcą zbudować Team Poland

Ścisła kooperacja m.in. z BGK i KUKE we wspieraniu ekspansji polskich firm za granicą na wzór Team Sweden i Team Finland - taką ideę chce zrealizować Piotr Matczuk prezes Polskiego Funduszu Rozwoju, który opowiedział o planach w rozmowie z "Pulsem Biznesu".

Piotr Matczuk, prezes PFRPiotr Matczuk, prezes PFR
Źródło zdjęć: © GETTY | Neil Milton, SOPA Images, PFR

Prezes Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) zapytany o jego wizję PFR stwierdził, że śledził działalność tej instytucji od początku jej powstania.

Nowy prezes PFR zdradza plany

"Gdy powstawały Polskie Inwestycje Rozwojowe, ówczesne władze konsultowały niektóre elementy modelu biznesowego z EBOR, w którym pracowałem. Potem w Międzynarodowej Korporacji Finansowej (IFC, agenda Banku Światowego – red.) współpracowałem z PFR w projektach biznesowych. Chcę, żeby za mojej kadencji PFR rozpoczął nowy etap funkcjonowania – taki, w którym będzie mógł skoncentrować się na działalności inwestycyjnej. Zostanie ona mocno rozbudowana, bo to dla nas priorytet" - powiedział Matczuk.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Oburzenie po decyzji NBP. "To nie powinno się zdarzyć"

Dopytywany o jego wzorce wskazał, że "dobrym przykładem jest kooperacja instytucji rozwojowych w Szwecji i Finlandii, działających pod szyldami Team Sweden i Team Finland. Są one skoncentrowane na promowaniu ekspansji rodzimych firm. My oczywiście jesteśmy na nieco innym etapie rozwoju i musimy myśleć również o przyciąganiu inwestycji, ale w przyszłości Grupę PFR widzę właśnie jako Team Poland" - stwierdził Matczuk.

"To pytanie na bardziej odległą przyszłość, ale nie wykluczam udziału PFR w tego typu projektach" - odpowiedział, pytany o inwestycje w elektrownię jądrową.

Nie wszystkie instytucje rozwojowe mogą się angażować w budowę elektrowni jądrowych, ale my takich ograniczeń nie mamy - dodał.

Podkreślił, że jest zwolennikiem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w "takiej formule, która będzie się finansowo spinała". "Mówię o komponencie lotniczym, a przede wszystkim o infrastrukturze kolejowej, choćby w formule linii Y i przedłużenia CPK na północ" - wskazał.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Bunt w NBP: zarząd kontra Glapiński. Prezes przerwał posiedzenie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują