- Wystawiliśmy pozytywną opinię bezpieczeństwa przeciwpożarowego w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy - poinformował PAP bryg. Karol Kierzkowski z Państwowej Straży Pożarnej.
Kierzkowski przekazał, że zakończyły się odbiory systemu wentylacji przeciwpożarowej w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy.
To jeszcze nie koniec drogi formalnej
O zakończeniu kontroli strażaków w tunelu POW poinformowała PAP rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska. - Mamy pozytywne stanowisko PSP. W poniedziałek otrzymane dokumenty złożymy do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego - powiedziała Tarnowska.
- Po uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, ostatnim krokiem będzie uzyskanie zgody Wojewody Mazowieckiego. S2 pomiędzy węzłami Puławska i Warszawa Wilanów zostanie oddana do ruchu jesienią tego roku - dodała rzeczniczka warszawskiego GDDKiA.
Poprzednim razem strażacy powiedzieli: "nie, jest usterka!"
To były drugie odbiory straży pożarnej w tunelu POW. W połowie października pierwsza decyzja strażaków była negatywna, bo wentylacja w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy podczas testów nie uzyskała wymaganych parametrów końcowych. Usterkę miał jeden z sześciu wentylatorów.
Bryg. Karol Kierzkowski wskazywał wtedy, że decyzja strażaków wynikała z tego, że wentylacja, która miałaby wywiewać wszystkie toksyny, spaliny i dym, nie trzyma parametrów. - Jest sześć wentylatorów, z czego jeden jest wadliwy - tłumaczył strażak. Wszystkie inne elementy dotyczące bezpieczeństwa przeciwpożarowego, jak detekcja, klaty dymowe, wyłączniki, dojazdy przeciwpożarowe i zaopatrzenie w wodę, działały prawidłowo.
Problemów było jednak dużo więcej. Ot, choćby we wrześniu GDDKiA stwierdziła nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem. Wcześniej głośno było o sprawie związanej z mostem.
Ursynowski tunel jest częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. Od 22 grudnia 2020 r. kierowcy mają do dyspozycji ponad 15-kilometrowy odcinek tej trasy między węzłami Warszawa-Wilanów a Lubelska wraz z mostem na Wiśle. Na trasę można dostać się przez cztery węzły: Warszawa-Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów i Lubelska.
Łączny koszt budowy trzech odcinków S2, stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy, to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko.