Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. MLG
|

Problemy motoryzacyjnego giganta. Nie wyprodukował 95 tysięcy samochodów

5
Podziel się:

Globalny niedobór chipów komputerowych i innych części sprawił, że 95 tys. pojazdów General Motors pozostaje niedokończonych w magazynach — poinformowała w sobotę agencja Associated Press.

Problemy motoryzacyjnego giganta. Nie wyprodukował 95 tysięcy samochodów
Zakład montażowy General Motors (Getty, JEFF KOWALSKY)

Na sprzedaż pojazdów General Motors w drugim kwartale 2022 wpłynął trwający niedobór półprzewodników i inne zakłócenia w łańcuchu dostaw. W rezultacie amerykański producent samochodów będzie przechowywać około 95 tys. pojazdów wyprodukowanych bez pewnych podzespołów w magazynach firmy do czasu ich ukończenia. Zgodnie z prognozami firmy ma to nastąpić w drugiej połowie 2022 roku.

Firma podała w komunikacie, że w ciągu drugiego kwartału sprzedała ponad 582 tys. pojazdów, co oznacza spadek o ponad 15 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Niedobór chipów trapi producentów samochodów na całym świecie. Problemy zaczęły się w 2020 roku, gdy kryzys spowodowany koronawirusem zapoczątkował falę ograniczeń w funkcjonowaniu gospodarek, tzw. lockdownów. Wielu producentów na całym świecie było zmuszonych do tymczasowego zamknięcia fabryk i ograniczenia produkcji. Działania te doprowadziły do załamania się łańcucha dostaw w skali globalnej, co szczególnie dotknęło branżę samochodową wykorzystującą półprzewodniki, potrzebne do produkcji samochodów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Zobacz także: Ostre podwyżki mandatów od 2022 r. Jakie zmiany czekają kierowców?

Niedostatek dostaw nowych komponentów doprowadził do zaburzenia równowagi, zmuszając producentów do korzystania przede wszystkim z zapasów, które szybko zaczęły się kończyć.

Braki ograniczyły podaż nowych pojazdów na parkingach dealerskich w USA do około 1 miliona, podczas gdy w normalnych latach jest to około 4 milionów w danym okresie. To spowodowało wzrost cen do rekordowych poziomów i ograniczyło ofertę pojazdów, ale także doprowadziło do wysokich zysków dla większości producentów samochodów.

Większość producentów oczekuje poprawy sytuacji w drugiej połowie roku

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
infrastruktura
firma
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(5)
Ebacpis
2 lata temu
Pinokio jeszcze slowa prawdy nie powiedzial... wiec nowy podatek juz jest gotowy. A nazwie tylko tak przymaskuje... zeby tam slowa podatek nie bylo.
Cuda
2 lata temu
Nie sprzedał a ma zyski większe niż gdyby je sprzedał?
Inż
2 lata temu
Niech więcej drażnią Chiny, które uczynili potęgą elektroniczną, to nawet hulajnóg elektrycznych nie będzie.
Prawda Boli
2 lata temu
Budować fabryki chipów w USA i EUROPIE. BOSH niedługo ukończy jedną, koszt ponad 1 mld EURO, myślę, że zwróci się szybciutko.
Foliarz?
2 lata temu
Powod jest jeden, reszta to narzedzia do jego realizacji i tym powodem jest wolność którą daje auto. Drastyczne jej ograniczenie do kasty wybranej elity jest niezbedne do kontrolowania spoleczenstw. Reszcie na dojazdy do pracy, sklepu i miejsc zorganizowanego wypoczynku i rozrywki ma wystarczyc komunikacja zbiorowa lub rower, ewentualnie BTR lub czolg jesli celem elity bedzie przejecie dobr innej elity. Likwidacja aut prywatnych, gotówki, w dalszej kolejnosci wlasnosci prywatnej, wymuszenie posiadania przy sobie urzadzen zdolnych do podsluchu i podgladu, w dalszej kolejnosci chipowanie, zdalne polecenia np "kwarantanny", monitoring aktywnosci zawodowej i jej optymalizacja. Permanentny monitoring aktywnosci np fizycznej i uzaleznienie swiadczen od wykupu lekow, lub uprawiania sportu. Ile z tych "teorii spiskowych juz funkcjonuje ?