Przebudowa drogi krajowej na autostradę. Jest ośmiu chętnych
Łącznie osiem firm i konsorcjów zgłosiło się do przetargu na przebudowę i dostosowanie 22 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady.
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia i Mirbudu (254,15 mln zł), a najwyższą - konsorcjum Metrostav Polska i Metrostav a.s. (303,12 mln zł). O kontrakt walczą też: PORR S.A, Strabag, Budimex, Aldesa Construcciones, Fabe Polska i Berger Bau.
"Obecne postępowanie jest już drugim, bowiem w pierwszym przetargu wszystkie złożone oferty przekraczały kwotę przeznaczoną na realizację zadania. Ponowny przetarg odbył się na nieco innych warunkach, co było wcześniej zapowiadane. Zmodyfikowany został zakres inwestycji, a kryterium wyboru wykonawcy stanowiła wyłącznie cena, przy ściśle określonych zasadach jakości realizacji inwestycji" - czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przyszły wykonawca będzie musiał dostosować drogę krajową nr 18 (na odcinku Olszyna-Golnice o długości 70 km) do standardów sieci drogowej UE o parametrach autostradowych. Inwestycja stanowi drugi etap budowy autostrady A18 (pierwszy stanowiła budowa jezdni północnej).
Jak czytamy w dokumencie od drogowej Dyrekcji, w zakres robót budowalnych wejdzie także: "budowa węzła autostradowego Żary w km 24,73 (przebudowa elementów istniejącego węzła typu półkoniczyna) oraz budową obiektów inżynierskich (trzy wiadukty, trzy przejścia dla zwierząt nad autostradą, most oraz przejście pod autostradą)".
Obejrzyj: Udrożnienie zablokowanej drogi. Służby wiedzą lepiej, czy masz czekać w korku czy jechać objazdem
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl