Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Maciej Kazimierski
|
aktualizacja

Ranking kredytów na zakup samochodu – maj 2021

0
Podziel się:

Eleganckie kombi napędzane silnikiem wysokoprężnym to dobre rozwiązanie nie tylko na dalsze podróże, ale też na co dzień. Takim autem jest kompaktowy Peugeot 308 SW. Więcej o tym samochodzie dowiesz się z mojego testu. Sprawdzisz w nim też, w którym banku znajdziesz najlepszy kredyt, którym sfinansujesz jego zakup.

Ranking kredytów na zakup samochodu – maj 2021
(Peugeot.pl)

Obecna generacja Peugeota 308 SW produkowana jest od 2014 r. Ten kompaktowy model ma 4 585 mm długości, a jego rozstaw osi wynosi 2 730 mm. Bagażnik samochodu pomieści 590 l, a po złożeniu tylnej kanapy – aż 1 705 l (do wysokości dachu). W marcu 2021 r. Peugeot zaprezentował nową odsłonę modelu 308. Mimo tego, obecna generacja nadal jest samochodem, który warto wziąć pod uwagę.

Najlepszy kredyt na zakup Peugeota 308 SW

W majowym rankingu kredytów na zakup samochodu szukałem najlepszego finansowania dla Peugeota 308 SW Allure Pack kosztującego 134 200 zł. Założyłem, że osoba chcąca kupić samochód:

  • weźmie kredyt na 70% ceny auta (tj. na 93 940 zł), a pozostałą część sfinansuje z własnych środków,
  • będzie spłacała kredyt w równych ratach miesięcznych przez sześć lat.

Z ofert przysłanych przez banki udzielające kredytów samochodowych i kredytów gotówkowych wynika, że najlepsze kredyty na sfinansowanie zakupu Peugeota 308 SW Allure Pack proponują BNP Paribas, ING Bank Śląski i mBank. Dowiedz się jakie warunki finansowania zaproponowały te banki.

Zwycięzcą rankingu został kredyt samochodowy z BNP Paribas. Jeżeli skorzystasz z oferty tego banku, to po 6 latach oddasz 21 096 zł więcej, niż pożyczyłeś. Z kolei wysokość miesięcznej raty wyniesie 1 597,73 zł.

Jakie są pozostałe parametry kredytu samochodowego BNP Paribas?

  • oprocentowanie – 6,29%,
  • prowizja za udzielenie finansowania – 1,50%,
  • RRSO – 7,02%.

Co jeszcze warto wiedzieć o kredycie samochodowym od BNP Paribas?

Kredytem możesz sfinansować zakup nie tylko nowego lub używanego samochodu osobowego (w przypadku pojazdu używanego suma jego wieku oraz okresu kredytowania nie może przekroczyć 20 lat), ale także skutera, motocykla, quada, kampera, pojazdu dostawczego i minibusa do 3,5 tony DMC, a nawet zarejestrowanego sprzętu pływającego (np. jachtu, motorówki, łodzi czy żaglówki).

O udzielenie kredytu możesz wnioskować w oddziałach banku oraz:

  • w wybranych komisach samochodowych i salonach dealerskich
  • lub przez internet.

Maksymalnie możesz pożyczyć nawet 500 000 zł, a kredyt możesz spłacać przez 10 lat (najkrótszy okres spłaty kredytu wynosi 6 miesięcy).

Drugie miejsce w zestawieniu zajęła Pożyczka pieniężna z ING Banku Śląskiego. W jej przypadku, co miesiąc będziesz płacił ratę w wysokości 1 601,55 zł. Całkowity koszt pożyczki wyniesie 21 371 zł.

Jakie są pozostałe parametry Pożyczki gotówkowej z ING Banku Śląskiego?

  • oprocentowanie – 6,99%,
  • prowizja za udzielenie – 0,00%,
  • RRSO – 7,22%.

Co jeszcze warto wiedzieć o Pożyczce gotówkowej z ING Banku Śląskiego?

Możesz przeznaczyć ją na dowolny cel.

Jeżeli jesteś klientem ING Banku Śląskiego, wniosek o udzielenie pożyczki możesz złożyć przez bankowość internetową. W przeciwnym przypadku w wypełnieniu wniosku pomoże ci konsultant infolinii.

Minimalna kwota pożyczki to 1 000 zł, a maksymalnie możesz pożyczyć nawet 200 000 zł.
Zadłużenie możesz spłacać nawet przez 10 lat.

Pożyczka z okresem spłaty do 3 lat jest oprocentowana według stałej stopy procentowej, a powyżej 3 lat – według zmiennej stopy procentowej.

Trzecie miejsce przypadło kredytowi samochodowemu z mBanku. W jego przypadku, co miesiąc będziesz płacił ratę wynoszącą 1 626,45 zł, a po 6 latach oddasz o 23 165 zł więcej, niż pożyczyłeś.

Jakie są pozostałe parametry Kredytu samochodowego z mBanku?

  • oprocentowanie – 5,99%,
  • prowizja za udzielenie kredytu – 4,50%,
  • RRSO – 7,82%.

Co warto wiedzieć o kredycie samochodowym w mBanku?

  • Wniosek o kredyt możesz złożyć przez internet, w placówce mBanku lub podczas rozmowy z konsultantem infolinii. Niezbędne dokumenty dostarczasz do placówki mBanku. Umowę podpisujesz w wybranej placówce mBanku lub w Punkcie Obsługi mFinanse.
  • Możesz wziąć kredyt nawet na 125% wartości pojazdu, a dodatkową gotówkę przeznaczyć na dowolny cel.
  • Możesz pożyczyć maksymalnie 450 000 zł.
  • Kredyt możesz spłacać nawet przez 10 lat (minimalny okres spłaty wynosi 6 miesięcy).
  • Kredytem możesz sfinansować nie tylko samochód osobowy, ale też quada, motocykl czy skuter.
  • Jesteś klientem mBanku? Możesz otrzymać kredyt samochodowy online – po wypłacie środków będziesz miał aż 120 dni na znalezienie i zakup pojazdu.
Poz. Nazwa banku Nazwa kredytu/pożyczki Całkowity koszt kredytu Miesięczna rata RRSO Weź kredyt
1 BNP Paribas Kredyt samochodowy 21 096 zł 1 597,73 zł 7,02% Weź kredyt
2 ING Bank Śląski Pożyczka pieniężna 21 371 zł 1 601,55 zł 7,22% Weź kredyt
3 mBank Kredyt samochodowy 23 165 zł 1 626,45 zł 7,82% Weź kredyt
4 Santander Consumer Bank Kredyt samochodowy 24 571 zł 1 645,98 zł 8,26% Weź kredyt
5 Getin Bank Kredyt samochodowy - Oferta WIOSNA 24 602 zł 1 615,10 zł 8,49% Weź kredyt
6 BOŚ Bank Pożyczka Gotówkowa 28 578 zł 1 701,65 zł 9,57% Weź kredyt
7 Citi Handlowy Pożyczka Gotówkowa online dla Nowych Klientów 28 974 zł 1 707,00 zł 9,68% Weź kredyt
8 Santander Bank Polska Oferta standardowa 29 091 zł 1 710,45 zł 9,74% Weź kredyt
9 Alior Bank Pożyczka Internetowa 29 258 zł 1 711,08 zł 9,78% Weź kredyt
10 Bank Millennium Pożyczka Gotówkowa 32 433 zł 1 755,19 zł 10,81% Weź kredyt

Kredyt na auto nowe - przeznaczony na zakup Peugeota 308 SW Allure Pack. Cena pojazdu 134 200 zł (środki własne klienta - 40 260 zł). Okres spłaty 6 lat. Klient (trzyosobowe gospodarstwo domowe) z miesięcznymi dochodami netto w wysokości 6 403 zł netto uzyskiwanymi z umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony. Klient nie posiada innych kredytów. Ma kartę kredytową z limitem 5 000 zł. W zestawieniu zostały ujęte banki, które odesłały wypełnione ankiety do 21 maja 2021 r.

Peugeot 308 SW – wygląd zewnętrzny

Z zewnątrz Peugeot 308 drugiej generacji odróżnia się od pozostałych modeli osobowych producenta z lewem logo. Jego nadwozie, w przeciwieństwie np. do nowego 308, miejskiego 208 czy crossoverów 2008, 2008 i 5008 ma łagodniejsze kształty. Mniej jest w nim ostrych linii. Z przodu auta nie znajdziesz też, charakterystycznych dla pozostałych modeli Peugeota, LED-owych świateł w kształcie kłów.

Czy oznacza to, że nadwozie Peugeota 308 SW drugiej generacji jest nudne? Bynajmniej. To, że narysowane jest łagodnymi liniami i więcej w nim obłości niż ostrych linii, nie znaczy, że nie może się podobać.

Uwagę zwracają wąskie przednie reflektory, nad którymi umieszczone zostały brwi LED-owych świateł do jazdy dziennej. Trzystaósemka drugiej generacji w nadwoziu kombi jest też smukła, a dzięki swoim proporcjom (długość 4 585 mm i wysokość 1 472 mm) sprawia wrażenie samochodu dłuższego niż w rzeczywistości.

Peugeot 308 SW – wnętrze

Co zwraca uwagę zaraz po zajęciu miejsca wewnątrz samochodu? Kierownica. Niby jest to podstawowy element wyposażenia każdego samochodu, bez którego nikt nie wyobraża sobie kokpitu auta, ale ta w Peugeocie 308 jest po prostu mniejsza niż innych samochodach.

Mimo tego, że pierwszy raz jeździłem Peugeotem, nie miałem problemów z operowaniem nią, a po właściwym wyregulowaniu fotela kierowcy, górna krawędź koła kierownicy znajdowała się równo z dolną linią zestawu wskaźników.

Sam zestaw wskaźników nie miał formy tradycyjnych zegarów. Przed moimi oczami znajdował się dziesięciocalowy ekran systemu Peugeot i-Cockpit. Jak przystało na tak nowoczesne rozwiązanie, dane wyświetlane na ekranie mogły być konfigurowane. Rozwiązaniem, które bardzo mi się spodobało (a spotkałem się z nim pierwszy raz) były ostrzeżenia o fotoradarach. Byłem informowany o nich zarówno dźwiękowo, jak i wizualnie (na ekranie wskaźników wyświetlała się ikona przedstawiająca fotoradar).

Warto jeszcze dodać, że obudowa zestawu wskaźników i ekranu multimediów, po którego obu stronach umieszczone były nawiewy powietrza, miały kształt zbliżony do sześciokątów.

Kokpit francuskiego kombi także był dla mnie zaskoczeniem. Dotychczas byłem przekonany, że minimalistyczne kokpity (takie jak np. w nowym Seacie Leonie) są rozwiązaniami stosowanymi w modelach samochodów, które swoje premiery miały stosunkowo niedawno (np. w ciągu ostatniego półtora roku). Tymczasem wnętrze poliftowego Peugeota 308 SW drugie generacji (lifting miał miejsce w 2017 r.) było praktycznie pozbawione fizycznych przycisków.

Na centralnej konsoli znajdowało się tylko jedno pokrętło służące do włączania radia i regulowania głośności i kilka przycisków (do odblokowywania drzwi, włączania świateł awaryjnych, włączania ogrzewania tylnej szyby i odparowywania przedniej szyby). Do sterowania pozostałymi funkcjami (np. klimatyzacją czy multimediami) służył ekran dotykowy.

Ilość miejsca w środku i komfort jazdy? Obie te wartości oceniam na szóstkę. Rozstaw osi Peugeota 308 SW wynosi 2 730 mm (to o 72 mm więcej niż w przypadku Seata Ateca), odległość siedziska przednich foteli od sufitu przednich foteli – 907 mm, a tylnej kanapy – 885 mm.

Skoro mowa o fotelach – jeszcze nigdy dotychczas nie miałem tak wygodnego miejsca pracy za kierowcą. Fotel był miękki (ale tak bez przesady) i zapewniał dobre trzymanie boczne. Tylna kanapa? Spodziewałem się, że będzie równie wygodna jak siedzenia z przodu. Najpierw jednak córka stwierdziła, że siedzi się na niej niewygodnie, a potem potwierdziłem to sam, w czasie testu tylnej kanapy. O ile miejsca na nogi miałem sporo, o tyle kanapa nie była tak wygodna jak przednie fotele.

Do bagażnika Peugeota 308 SW zmieścisz 590 l (do wysokości półki bagażowej). Kiedy zdecydujesz się na złożenie tylnej kanapy, pojemność bagażnika wzrasta (do wysokości okien) do 1 445 l.

Peugeot 308 SW – silniki i wrażenia z jazdy

Peugeota 308 SW można zamówić z dwoma trzycylindrowymi silnikami benzynowi (PureTech 110 i Puretech 130) i jednym czterocylindrowym (Pure Tech 260). Dostępny jest też silnik Diesla – BlueHDi 130.

110-konny PureTech to podstawowy silnik napędzający Peugeota 308. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 205 Nm (dostępny jest przy 1 500 obr./min). PureTech 110 jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

130-konny silnik PureTech 130 może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm (dostępnym przy 1 750 obr./min). Ten silnik można zamówić z sześciobiegową skrzynią ręczną lub z ośmiobiegową skrzynią automatyczną.

PureTech 260 to najmocniejsza benzynowa jednostka w gamie. Jej maksymalny moment obrotowy sięga 340 Nm i jest osiągany przy 2 100 obr./min i wynosi 340 Nm. Silnik jest dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną.

Do testu dostałem samochód napędzany 130-konnym silnikiem Diesla (BlueHDi 130) współpracującym ośmiobiegowym automatem (ten silnik można też zamówić z sześciobiegową skrzynią ręczną). Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 300 Nm i jest dostępny przy 1 750 obr./min.

W czasie tygodniowego testu jeździłem po mieście i po trasie. I to właśnie na drogach pozamiejskich Peugeot sprawdził się najlepiej. Po rozpędzeniu się do marszowej prędkości (w zależności od drogi 90 km/h lub 110-120 km/h) mogłem zapomnieć, że pod maską pracuje silnik wysokoprężny (auto było dobrze wyciszone), a skrzynia biegów szybko reagowała na mocniejsze wciśnięcie gazu.

Co ciekawe – ósmy bieg był wrzucany dopiero kiedy samochód rozpędził się mniej więcej do 90 km/h. W mieście zazwyczaj jeździłem na piątym lub szóstym biegu. Wyższe przełożenia były zarezerwowane tylko do jazdy poza miastem.

Także i podczas przemieszczania się po mieście nie miałem powodów do narzekania. Jazda od skrzyżowania do skrzyżowania była przyjemna. Duża była tu zaleta automatycznej skrzyni biegów, która zmieniała biegi płynnie i bez szarpnięć.

Według producenta średnie spalanie dla silnika BlueHDi 130 współpracującego z automatyczną skrzynią biegów wynosi od 4,6 do 4,8 k/100 km. W moim przypadku było ono nieco wyższe. Mimo tego jednak, kiedy oddawałem samochód po teście, w którego czasie przejechałem ponad 600 km, wskaźnik poziomu paliwa pokazywał, że do dyspozycji miałem mniej więcej ćwierć pojemości 53-litrowego zbiornika.

Peugeot 308 SW – wyposażenie

Allure Pack to piąta z ośmiu wersji wyposażenia, w jakich dostępny jest Peugeot 308 (wyżej są jeszcze Road Trip, GT i GT Pack). W standardowym wyposażeniu tej wersji znajdziesz m.in.:

  • ABS z AFU (czyli wspomagania nagłego hamowania, częściej określany nazwą BAS – Brake Assist System), ASR, ESP, REF,
  • mechaniczną blokadę otwarcia tylnych drzwi przez dzieci,
  • przednie reflektory przeciwmgłowe halogenowe,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • Peugeot i-Cockpit z 10-calowym panelem wirtualnych wskaźników,
  • elektryczny hamulec postojowy,
  • Hill Assist - system wspomagający pokonywanie podjazdów,
  • 6 poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtynowe),
  • światła do jazdy dziennej LED i przednie reflektory halogenowe,
  • przyciemniane tylne boczne szyby i tylna oraz chromowane listwy okienne,
  • aluminiowe relingi dachowe,
  • tapicerkę siedzeń z tkaniny i skóry ekologicznej TEP,
  • 16-calowe felgi aluminiowe Zyrcon z oponami 205/55 R17,
  • podłokietnik tylnej kanapy i otwór do przewożenia długich przedmiotów,
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia samochodu ADML.

W wyposażeniu samochodu znalazły się też:

  • lakier metalizowany – 2 400 zł,
  • alarm – 1 200 zł,
  • reflektory przednie Peugeot Full LED Technology + światła przeciwmgłowe LED – 4 000 zł (reflektory Peugeot Full LED Technology są dostępne w standardzie dopiero w wersji GT),
  • siatka oddzielająca przestrzeń bagażową – 800 zł,
  • Pakiet Side Security: monitor martwego pola, System Park Assist – 2 800 zł,
  • System Peugeot Connect SOS & Assistance – 1 000 zł.

Podsumowanie

W roli samochodów rodzinnych coraz częściej występują teraz SUV-y i crossovery. Nie znaczy to jednak, że na autach z nadwoziem kombi trzeba postawić przysłowiowy krzyżyk. Według mnie także one doskonale sprawdzają się w takiej roli. Są pakowne, a w ich wnętrzu wygodnie może podróżować nawet 5 osób.

Już dzisiaj zapraszam do zapoznania się z czerwcowym rankingiem kredytów na zakup samochodu. Będę w nim szukał najlepszego finansowania dla Citroena e-C4.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
direct.money.pl
KOMENTARZE
(0)