Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|

"Samochód jest jak wizytówka". Z szefem Mercedesa w regionie rozmawiamy o mobilności klasy premium

26
Podziel się:

W segmencie premium i luksusowym, samochód to coś więcej niż środek transportu. To sposób wyrażania siebie. Porównuję to do wizytówki, którą wręczamy swojemu otoczeniu - mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO Mercedes-Benz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, w rozmowie z money.pl. Rozmawiamy o tym, czy skórzana tapicerka stanie się passé i jaka przyszłość czeka hybrydy plug-in.

"Samochód jest jak wizytówka". Z szefem Mercedesa w regionie rozmawiamy o mobilności klasy premium
(Materiały prasowe, Edyta Bartkiewicz, Mercedes-Benz)

Aktualizacja: Rozmowa odbyła się przed wybuchem wojny w Ukrainie. Po 24 lutego 2022 r. Mercedes-Benz zawiesił eksport samochodów osobowych i dostawczych do Rosji. Wstrzymał również produkcję sedana klasy E w rosyjskiej fabryce otwartej w 2019 r. Wywiad jest częścią nowej sekcji tematycznej money.pl "Mobility. Wszystko o transporcie w jednym miejscu"

Marcin Walków, money.pl: Czy czeka nas przyszłość bez samochodu na własność? 

Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO Mercedes-Benz CEE: Już dziś w dużych miastach można spotkać młodych ludzi, którzy nawet nie myślą o uzyskaniu prawa jazdy, bo uważają, że nie potrzebują samochodu. To się jednak zmienia, gdy w życiu pojawia się rodzina i dzieci. 

Uważam, że mobilność rozumiana jako swoboda przemieszczania się własnym samochodem cały czas jest silna i taka pozostanie. Jednak to doświadczenie będzie uzupełniane innymi środkami transportu oraz usługami, takimi jak car-sharing, przewóz osób, najem okazjonalny. 

Po drugie, w segmencie premium i luksusowym, samochód to coś więcej niż środek transportu. To sposób wyrażania siebie. Porównuję to do wizytówki, którą wręczamy swojemu otoczeniu. Marka, którą wybieramy, wiele mówi o naszym stylu życia, osobowości i upodobaniach. 

Po trzecie, wielu klientów mówi wprost, że czas za kierownicą to ich prywatna chwila w ciągu dnia. Sam też tak uważam. I z tej perspektywy patrząc, w takich chwilach chcę być w środowisku, gdzie czuję się dobrze i komfortowo.

Jak zmienia się definicja tego, co luksusowe?

Często podaję przykład klasy S. Jej najnowsza generacja ma zdecydowanie mniej chromu niż poprzednie. Tymczasem w niższych segmentach rynku jest wręcz odwrotnie - można zobaczyć więcej tych elementów, które kiedyś kojarzyły się z prestiżem. 

Skórzana tapicerka też stanie się passé?

W koncepcyjnym modelu EQXX pokazaliśmy, jak to może wyglądać już w niedalekiej przyszłości. Pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, innowacjami, które wprowadzą pożądaną zmianę. Jej zapowiedzią może być skóra pochodzenia wegańskiego, wyprodukowana z grzybni, włókna imitujące jedwab, wykładziny z bambusa. 

W elektrycznym Mercedesie EQS materiały pochodzące z recyklingu ważą 90 kg. Ten udział będzie się tylko zwiększać.

Podobnie jak zwiększać ma się udział samochodów elektrycznych. Czy kierunek, w którym za kilkanaście lat dozwolona ma być sprzedaż już tylko "elektryków" jest słuszny? Oznacza on, że hybrydy plug-in musiałyby zniknąć z rynku pierwotnego. 

Samochody z napędem hybrydowym plug-in odniosły sukces. Modele zelektryfikowane Mercedesa w Poslce stanowią ponad 10 proc. naszej sprzedaży, z czego większość to właśnie hybrydy plug-in. Do końca tego roku w ofercie mamy mieć już 10 modeli w pełni elektrycznych i 25 hybryd plug-in. Najbardziej dumny jestem z tych, które oferują spory zasięg. Deklarowany zasięg modelu GLE to 100 km, co oznacza realny zasięg zeroemisyjny na poziomie 70-80 km. Po naładowaniu samochódu w garażu, można cały dzień jeździć bez spalania paliwa. To tylko potwierdza, że hybrydy plug-in są bardzo dobrym rozwiązaniem. Dziś. 

Bo jeśli popatrzymy w przyszłość, to już za kilkanaście lat będziemy dysponować nowymi technologiami baterii, o większych pojemnościach, a przy tym tańszych i lżejszych. Nasz koncepcyjny model EQXX zakłada zasięg na poziomie 1000 km na jednym ładowaniu. Jeśli więc nie będzie różnicy w cenie zakupu, a koszty podróży będą takie same lub niższe jak w przypadku benzyny, to trzeba będzie podjąć biznesową decyzję. Może się okazać, że hybrydy plug-in nie będą już potrzebne. 

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(26)
ccc
3 miesiące temu
Każdy ma wybór i kupuje co chce i dlaczego chce. Najlepiej pisać, że taki samochód jak Mercedes to szajs itd. Proponuje zobaczyć jakie najczęściej auta stoją na awaryjnym pasie na autostradach. Jakoś Mercedesów nie widać, a sporo jeżdżę. Miałem ich kilka w swoim życiu i nigdy nie zawiodły - pomimo, że nie były nowe. Proponuje wszystkim kupić, pojeździć, a potem wypisywać te bzdury.
Pepe
3 miesiące temu
Szczerze z własnego ogródka - tylko Lexus i Toyota dają komfort i święty spokój. Może nie ma jakoś dziwnie pojmowanej formy wylansu, ale jest po prostu wygodnie i bez stresu. Wiem, że za takie hasło w kraju fanatyków niemieckiej motoryzacji idzie się na stos i wylewanie kubła pomyj, ale mam dwa samochody od 12 lat i zmieniam w nich tylko olej i klocki z tarczami. Nawet ze znudzenia zbyt długim posiadaniem jak to się mówi nie chce mi się ich zmieniać bo leżą jak ulał, no może na nowszy model z tej samej stajni. Nota bene znajomi do dziaj wychowują mnie lub ironizują, że mój Lex to nie prawdziwa (w ich ocenie) marka premium bo cytuję nie Mercedeas albo nie Audi. Tylko ja serwisów nie odwiedzam z problemami, a jedynie na cykliczne przeglądy.
fdsfds
3 miesiące temu
mercedes to taki nudny samochod dla dziadkow....a ostatnio jak rozwazalem E klase to plastiki szybko zrewidowaly moja decyzje na inna marke....
Mercedes sorr...
3 miesiące temu
Jakość klasy premium u Mercedesa to plastiki, które trzeszczą za 300k PLN za furę. Sorry nie dziękuję, jak się robi masówkę auta to trzeba też umieć
Szymon
3 miesiące temu
Mercedes wystarczy na youtubie zobaczyc jak traktuja klijentow.
...
Następna strona