Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|

Sprawdzają wszystkie wydatki spółki CPK. Horała mówi o "kabarecie"

56
Podziel się:

Sprawdzimy wszystkie wydatki, które były wydawane przez spółkę CPK i jeśli ktokolwiek ukradł jakieś pieniądze, zgodnie z procedurami lub bez procedur, będzie musiał za to odpowiedzieć. Również wiceminister funduszy, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała - powiedziałposeł Dariusz Joński.

Sprawdzają wszystkie wydatki spółki CPK. Horała mówi o "kabarecie"
Poseł Dariusz Jonski (East News, Filip Naumienko/REPORTER)

Joński podkreślił w niedzielę w radiu Zet, że od samego początku mówił o tym, że należy zatrzymać budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego i przeprowadzić tam pełny audyt. - Chcemy to zrobić rzetelnie dlatego, że od samego początku alarmowaliśmy, że wchłonięcie przez CPK m.in. terenów lotniska Okęcie było bez zgody warszawiaków, bez zgody Polaków - powiedział w niedzielę w radiu ZET Dariusz Joński.

Przed wyborami dostaliśmy informacje, że budowa tego lotniska będzie kosztowała 19 mld zł, a jak poszliśmy po wyborach usłyszeliśmy, że koszt tego lotniska to 46 mld złotych - zaznaczył. - Sprawdzimy wszystkie wydatki, które były wydawane przez spółkę CPK. I jeśli ktokolwiek ukradł jakieś pieniądze, zgodnie z procedurami lub bez procedur, będzie musiał za to odpowiedzieć, również pan wiceminister Marcin Horała - podkreślił Joński.

Horła: "Kompletny kabaret"

Wiceminister Horała ocenił z kolei, że "kompletnym kabaretem jest to, że 'panowie śledczy' odkryli fuzję PPL-u z CPK, która wynika z ustawy przyjętej dwa lata temu przez Sejm, w którym zasiadają".

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy.

W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha ma być wybudowany port lotniczy. Pierwszy etap lotniska, czyli dwie równoległe drogi startowe i infrastruktura do obsługi 40 mln pasażerów, ma zostać uruchomiony w 2028 r. Plan Generalny CPK zakłada, że następnie port będzie w sposób modułowy rozbudowywany.

Spółka CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(56)
KUB4NCZYK
3 miesiące temu
40 mln pasażerów obsługują łącznie wszystkie lotniska w Polsce. Czy wybudowanie CPK sprawi, że ludzie zaczną więcej latać? Najpierw musielibyśmy dojść do rocznej obsługi ok 60 mln rocznie we wszystkich lotniskach w Polsce, żeby to miało jakiś sens
Polacy
5 miesięcy temu
Najważniejsze jest to abyśmy wiedzieli komu najbardziej zależy na tym aby Polska i Polacy byli zapleczem taniej siły roboczej i raczej nazwijmy to prowincją nie przeszkadzajaca w robieniu interesów na poziomie europejskim i swiatowym
Polacy
5 miesięcy temu
Rozliczyć wszystkich złodziei PISmafii, takie były obietnice wyborcze i tego od nowej władzy oczekujemy!
Żal mi was
5 miesięcy temu
Polska i wasz syndrom niższości, po co skoro jest za granicą i zagranica może na tym zarabiać a nie my. Tusk jak nie rozumiem różnicy między portem w Gdańsku a cpk to niech się nie odzywa bo aż żal słuchać.
Polak
5 miesięcy temu
Choć emocjonalnie zwiazany jestem raczej z partią PIS to osobiście uwazam jednak że cały ten pomysł CPK oraz sieć szybkiej kolei to absurd. Musimy zrozumieć że nie jestesmy Nowym Jorkiem , Hong Kongiem czy Amsterdamem. i nigdy nie będziemy. To że chcielibysmy to jedno a to czy to jest realne to drugie. Możemy za to oczywiście udoskonalac , rozbudowywać i unowoczesniac to co mamy a efekt będzie lepszy . Znany jest przykład megalotniska w Meksyku które skonczyło jako park rekreacji. Kto miałby jezdzić superszybkimi pociagami ?- przeciez bogaci lataja samolotami a biednych nie będzie stać na luksusowe przejazdy. A na koniec smutne bo też czuję się patriotą. Jestem prawie pewien że turyści z odległych stron swiata chcący zwiedzić Europę przylecą do Paryża Rzymu czy Frankfurtu a nie do Warszawy.- MOZE KIEDYŚ ale jeszcze nie teraz
...
Następna strona