Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. LOS
|
aktualizacja

Tesla straciła koronę królowej samochodów elektrycznych. Warren Buffett wyprzedził Elona Muska

19
Podziel się:

Chiński BYD wspierany przez Berkshire Hathaway Warrena Buffeta stał się największym producentem samochodów elektrycznych na świecie. Oznacza to, że z pierwszego miejsca rankingu spadła Tesla. Firma Elona Muska, która była królową e-mobilności, złapała poślizg m.in. przez nasilenie epidemii COVID-19 w Chinach.

Tesla straciła koronę królowej samochodów elektrycznych. Warren Buffett wyprzedził Elona Muska
Należąca do Elona Muska firma Tesla, straciła pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów elektrycznych (Getty Images, Daniel Zuchnik, Maja Hitij, VCG)

Firma BYD z siedzibą w Shenzhen sprzedała w pierwszej połowie tego roku ponad 641 tys. aut elektrycznych - wynika z dokumentacji opublikowanej na giełdzie w Hongkongu, na którą powołuje się amerykański "Business Insider". To o 77 tys. sztuk lepszy wynik niż Tesli. I oznacza nowego największego producenta e-samochodów na świecie.

Chińczycy w ciągu roku odnotowali gigantyczny wzrost sprzedaży. Między styczniem a czerwcem 2022 r. sprzedali o blisko 315 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2021 r. Akcje BYD wzrosły od początku roku o 36 proc.

Wyprzedzenie Tesli byłoby zdecydowanie trudniejsze, gdyby nie wybuch kolejnej fali koronawirusa w Chinach. Zakłady BYD ulokowane są z dala od punktów zapalnych COVID-19. Fakryka Tesli (Gigafactory 3) znajduje się natomiast w Szanghaju, gdzie chińskie władze zastosowały wybitnie twardy lockdown, w którym miasto zamknięto na cztery spusty zgodnie z polityką "zero COVID".

Fabryka Elona Muska w Szanghaju została zamknięta w maju na 22 dni. Po powrocie do pracy nasiliły się jednak problemy z dostępnością części, co nie ułatwiło wyścigu z BYD.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(19)
krzychu
miesiąc temu
Jeszcze troche i królową samochodów będzie mirai, wodór to przyszłość motoryzacji
Rzetelny
miesiąc temu
Następnym razem, jak będziecie kopiować z Twittera to chociaż pokuście się o kliknięcie w artykuł i doczytajcie. Tesla nie produkuje hybryd - produkuje wyłącznie samochody elektryczne. W BYD samochody elektryczne to połowa produkcji i są liczone z hybrydami plugin których udział w całej produkcji sięga drugiej połowy. W związku z powyższym realnie wyprodukowali nieco ponad 320 000 elektryków. Świetna rzetelność.
juz niedlugo
miesiąc temu
tych redaktorkow co wiecznie pisza o zarazie zapamietac a pozniej na front wschodni
Hit
miesiąc temu
Po samochody będziemy jeździć na białoruś
Polexit
miesiąc temu
Kiedy my wreszcze przejrzymy na oczy i wyjdziemy z pod pręgierza unii? Jeśli elektryki są w oczach aktywistów takie idealne to dlaczego unia nam nie da wyboru? Otóż dlatego, że nikt normalny elektryka nie wybierze. Może 1% zakupiłoby elektryki z własnej woli czyli głównie osoby które mają bardzo duże dochody, mieszkają w wielkich miastach, dziennie przejeżdżają do kilku-kilkunastu kilometrów, mają gdzie ładować elektryka, dalsze trasy lubią dłużej planować niż nimi jechać (aplikacje, ładowanie, zjeżdżanie z trasy aby się załadować, szukanie ładowarek po centrach miast i podziemnych parkingach, szukanie odpowiedniej wtyczki), lubią dłużej ładować samochód niż nim jechać, chcą co 5-7 lat wymieniać auto na nowe i mają głęboko w 4 literach ekologię i ochronę środowiska. Co z tego, że elektryk nie emituje w miejscu w którym stoi CO2 jeśli za niego robi to elektrownia... Jeszcze niedawno ci sami aktywiści twierdzili, że para wodna ponad 20 razy bardziej negatywnie wpływa na efekt cieplarniany od CO2, dlaczego więc dopuszczają aby elektrownie emitowały znacznie więcej pary po wyprodukowaniu odpowiednio większej ilości prądu potrzebnej do ładowania elektryka? Ciekaw jestem też gdzie unijni entuzjaści będą ladować te swoje elektyki? Nie jest żadną tajemnicą, że od lat nasze sieci energetyczne są przeciążone, szczególnie w duże upały kiedy klimatyzatory pracują mocno jak rónież zimą a w okolicahc każdych świąt tym bardziej. Drodzy "ekolodzy": prąd nie bierze się z powietrza i przez wiele, wiele lat jeszcze nie będzie się z niego brał, jeśli dojdzie do tego, że od 35 roku zakażą rejestracji normalnych samochodów czeka nas katastrofa która dotknie każdego z nas, i aktywistów i euro-entuzjastów i normalnych ludzi. O temacie wyrabiania elektryków a w szczególności ich baterii jak również późniejszej utylizacji chyba nie muszę wam wspominać. Żaden euro-eko-aktywista nie pokaże wam danych na temat zanieczyszczenia środowiska spowodowanego produkcją i utylizacją elektryka. Co według was jest większym obciążeniem dla środowiska: 1 normalne auto, które może jeździć 20 czy nawet 30 lat czy elektryk pełen szkodliwej chemii w bateriach którego trzeba będzie wymienić na nowy po 5 czy 7 latach? Dla mnie jest to proste ale ubolewam, że duża część naszego polskiego społeczeństwa ślepo patrzy w strone "jedynie słusznej ideologii". Patrząc na historię świata takie zachowania nigdy dobrze się nie kończyły.