Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
MWL
|

Tesla zacznie kupować reklamy? Inwestorzy naciskają na Elona Muska

7
Podziel się:

Tesla rzadko, jeśli w ogóle wydaje na reklamy. Ale spowolnienie wzrostu i obniżki cen w celu zwiększenia sprzedaży aut tej marki, niepokoją inwestorów - pisze cnbc.com. Apelują do Elona Muska, by zmienił swoje wieloletnie podejście.

Tesla zacznie kupować reklamy? Inwestorzy naciskają na Elona Muska
Inwestorzy naciskają na Elona Muska, by Tesla zaczęła się reklamować (GETTY, Tom Williams)

Wzrost sprzedaży aut Tesli wyhamował, a premiera pickupa Cybertruck jeszcze nie nastąpiła. Gary Black, jeden z inwestorów, nalega, by Elon Musk zerwał z długotrwałą polityką sprzeciwu wobec wydatków Tesli na duże kampanie reklamowe.

Jak pisze cnbc.com, presja inwestorów nie pojawia się znikąd. Średnia cena większości modeli Tesli od sierpnia 2022 r. spadła o około 20 proc. Ostatnia runda przecen ogłoszona w ostatnim miesiącu kosztuje firmę Elona Muska 2 mld dol. rocznie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Kia EV6 GT vs Tesla 3 - jeden z trudniejszych wyborów

Tesla zacznie wydawać więcej na reklamy?

Inwestorzy tacy jak Black postulują, by zamiast polegać na pobudzaniu sprzedaży poprzez cięcia cen, Elon Musk rozważył wzrost wydatków na reklamę. Black argumentuje, że obniżki cen Tesli też są de facto wydatkiem marketingowym. Uważa jednak, że wyniki na tle innych marek pokazują, że same obniżki cen nie działają i nie przyciągają nowych klientów.

- Nie sądzę, abyś uzyskał tak dużą elastyczność popytu, obniżając cenę Modelu Y do 48 tys. dol. z 55 tys. dol. - powiedział Black. - Zamiast obniżki ceny o 2 tys. dol., zróbmy 1,8 tys. dol. i spróbujmy więcej reklamować - przekonywał w rozmowie z serwisem.

Dlaczego? "Aby informować o takich funkcjach, jak spadający koszt pojazdów elektrycznych i funkcje bezpieczeństwa, takie jak bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania" - czytamy.

Do tej pory Elon Musk budował marketing Tesli głównie w oparciu o media społecznościowe, zwłaszcza o wpisy na swoich kontach. Akcje Tesli, choć w tym roku urosły o 140 proc., nadal są o około jedną trzecią poniżej szczytu z 2021 r.

Tesla nie odpowiedziała na prośbę CNBC o komentarz.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
Analityk
4 miesiące temu
Od dawna było wiadome, że Tesla jest przereklamowanym produktem. Wg Pani Dyrektor GM odpowiednie akumulatory do samochodów pojawią się dopiero w drugiej dekadzie. Natomiast Elon Musk i spółka opierali sukces gospodarczy firmy na PR-ze Muska.
grosik
4 miesiące temu
Na świecie bryluje obecnie ekoterror i reklamowy terror..Widzowie i słuchacze mediów płacą ciężkie pieniądze za oglądanie durnowatych reklam chcących wciskać klientom byle jakie towary.Dziwne tylko ze społecze ństwo nie zrobiło porządku z tymi medialnymi złodziejami.
Franc Mauer
4 miesiące temu
Musk niech sam kupuje swoje tesle i sterlinki
bart
4 miesiące temu
O kant czterech liter można rozbić taka markę, gdy płacisz setki tysięcy za auto, a nie możesz go po ludzku odebrać, bo cię sponiewierają, nie możesz normalnie "tankować" bo tych superchargerów to kilka na całą Polskę jest. To zabawka a nie marka ani samochód. Kup i spadaj, a to nie tak powinno wyglądać
Burczymimucha
4 miesiące temu
Reklama jako obecna forma wciskania kitu powinna być zakazana ew. umieszczana tylko w jednym medium np. Specjalnym serwisie reklamowym.Jak czegoś szukam to zaglądam do takiego serwisu a nie zajmuje mój czas w każdych mediach.