Blisko 382 tysiące złotych musi zapłacić firma kurierska TNT Express Worldwide za stosowanie niedozwolonych postanowień.
Karę nałożył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za utrudnianie klientom składania reklamacji - mówi Ernest Makowski z biura prasowego UOKiKu. _ - Firma wymagała by robili to wysyłając listy polecone. Tymczasem zgodnie z prawem forma nie ma znaczenia - _ mówi Makowski.
UOKiK podkreśla, że w okresie przedświątecznym klienci firm kurierskich powinni przypomnieć sobie swoje prawa. _ - Przede wszystkim mamy prawo do reklamacji, dlatego najlepiej dostarczoną przesyłkę otworzyć przy kurierze _- radzi Ernest Makowski.
Osobom kupującym prezenty pod choinkę w sklepach zagranicznych UOKiK radzi korzystanie ze sprawdzonych firm kurierskich. Z informacji Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że klienci mają często problemy z zagranicznymi firmami kurierskimi, które nie dostarczają przesyłek, dostarczają je za późno, albo ignorują składane reklamacje.
Czytaj w Money.pl src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1313705100&de=1313790900&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=WIG20&st=1&w=460&h=250&cm=0&rl=1"/>