Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Klienci biur podróży pod lepszą ochroną

0
Podziel się:

Dziś wchodzi w życie znowelizowana ustawa o usługach turystycznych.

Klienci biur podróży pod lepszą ochroną
(shorrocks/iStockphoto)

Dziś wchodzi w życie znowelizowana ustawa o usługach turystycznych.

Ustawa jest dostosowana do przepisów unijnych, zwiększa ochronę osób korzystających z usług turystycznych oraz liberalizuje zasady prowadzenia działalności w tej branży.

Za najważniejszy aspekt znowelizowanej ustawy minister sportu i turystyki Adam Giersz uważa zwiększenie ochrony praw klientów._ - Zabezpieczenia finansowe, jakie będą musiały posiadać biura podróży, muszą wystarczyć na pokrycie wszystkich roszczeń klientów. Nie tak, jak dotychczas, że te roszczenia były realizowane stopniowo, czyli w pierwszej kolejności koszty powrotu do kraju, w przypadku podróży zagranicznej, potem zwrot należności za niezrealizowaną wycieczkę, a na koniec za część programu niezrealizowaną w ramach wykupionego urlopu. Ta ustawa to zmieni _ - powiedział Giersz.

[ ( http://static1.money.pl/i/h/169/t86185.jpg ) ] (http://wakacje.money.pl/wiadomosci/artykul/hiszpania;kusi;polskich;seniorow;doplatami;do;wczasow,184,0,669368.html) Hiszpania kusi dopłatami do wczasów

Minister podkreślił, że nowa ustawa jest przede wszystkim w interesie klienta. - _ Wszystkie biura, tak jak w innych krajach unijnych, będą musiały mieć zabezpieczenia finansowe pokrywające wszystkie roszczenia turystów. To jest standard europejski _ - zauważył Giersz.

Innym mechanizmem działającym na korzyść klientów ma być wprowadzenie do centralnej ewidencji organizatorów i pośredników turystycznych dodatkowego wykazu przedsiębiorstw, w stosunku do których wszczęto postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru. - _ Będzie to mechanizm wcześniejszego ostrzegania klientów przed kłopotami określonych biur _ - dodał Giersz.

Wiceminister Katarzyna Sobierajska zwróciła uwagę na kolejne korzystne dla klientów rozwiązania. _ - Osoby korzystające z usług biur podróży będą mogły składać reklamacje w ciągu 30 dni po powrocie z urlopu, niezależnie od tego, czy zgłaszały zastrzeżenia w trakcie trwania imprezy. Do tej pory ten czas był skracany przez biura podróży nawet do siedmiu dni od powrotu z wycieczki _ - powiedziała Sobierajska.

Nowe przepisy przewidują, że aby założyć biuro podróży, nie trzeba mieć wykształcenia kierunkowego. Dotychczas biuro podróży mogła prowadzić osoba, która skończyła studia wyższe na kierunku turystyki i rekreacji, prawa, ekonomii lub zarządzania i marketingu i miała rok praktyki. W przypadku ukończenia innego kierunku studiów trzeba było wykazać się dwuletnią praktyką._ - Liberalizacja przepisów w tym zakresie jest również zgodna z rozwiązaniami unijnymi _ - podkreślił Giersz.

Skala zjawiska upadłości biur podróży w Polsce jest znikoma. _ - Na rynku usług turystycznych funkcjonuje trzy tysiące podmiotów. W ciągu 12 lat mieliśmy do czynienia tylko z 34 przypadkami bankructw. Jak na tak duży kraj jak Polska, to naprawdę niewiele _ - dodała Sobierajska.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/216/t98008.jpg ) ] (http://wakacje.money.pl/wiadomosci/artykul/branza;w;klopotach;czeka;nas;seria;bankructw,218,0,647386.html) Branża w kłopotach, czeka nas seria bankructw? Przed nami drugi rok kryzysu branży turystycznej.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/165/t86181.jpg ) ] (http://wakacje.money.pl/wiadomosci/artykul/biblia;turysty;-;ile;odszkodowania;z;biura;podrozy,241,0,645617.html) "Biblia turysty" - ile odszkodowania z biura podróży? Za robactwo w pokoju można dostać zwrot połowy ceny.

ZOBACZ TAKŻE:

turystyka
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)