Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KRWL
|

UOKiK ma zastrzeżenia do przejęcia sklepu Tesco. Ma ograniczać konkurencję na lokalnym rynku

6
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłosił zastrzeżenia do przejęcia marketu Tesco przez Carrefour w Bielanach Wrocławskich. Zdaniem prezesa UOKiK może to ograniczyć działania konkurencyjnych marketów w okolicy.

UOKiK ma zastrzeżenia do przejęcia sklepu Tesco. Ma ograniczać konkurencję na lokalnym rynku
UOKiK ma zastrzeżenia do przejęcia sklepu Tesco w Bielanach Wrocławskich (Adobe Stock)

UOKiK ma zastrzeżenia dotyczące do przejęcia przez Carrefour Polska powierzchni handlowej wykorzystywanej przez hipermarket Tesco w Bielanach Wrocławskich. Zdaniem prezesa urzędu może to "doprowadzić do ograniczenia konkurencji na lokalnym rynku".

Urząd uważa, że konieczne było przeprowadzenie badania rynku i weryfikacja danych przedstawionych przez przejmującą spółkę we wniosku o zgodę na transakcję. Dlatego prezes UOKiK skierował sprawę do drugiego etapu.

- Z przeprowadzonego badania rynku wynika, że koncentracja może doprowadzić do sytuacji, w której Carrefour Polska nie będzie musiał rywalizować na lokalnym rynku z innymi hipermarketami. Ponadto konsumenci mieszkający w okolicach przejmowanego hipermarketu mieliby ograniczony wybór sklepu, w którym mogą zrobić zakupy. Dlatego wystosowałem zastrzeżenia do tej koncentracji – informuje prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

Zobacz także: Aquaparki szykują się na czwartą falę. "Jesteśmy pierwsi do zamknięcia"

UOKiK poinformował także, że dane z innych krajów pokazują, że teren rywalizacji hipermarketów o klientów to obszar o promieniu do 25 minut jazdy samochodem. To maksymalna odległość, jaką konsumenci są zazwyczaj skłonni pokonać w poszukiwaniu innego hipermarketu.

Zgodnie z przepisami przedsiębiorcy mają 14 dni na odniesienie się do zastrzeżeń. Termin może zostać wydłużony na ich wniosek o kolejne dwa tygodnie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
OOOO
3 lata temu
UOKiK poinformował także, że dane z innych krajów pokazują, że teren rywalizacji hipermarketów o klientów to obszar o promieniu do 25 minut jazdy samochodem. To maksymalna odległość, jaką konsumenci są zazwyczaj skłonni pokonać w poszukiwaniu innego hipermarketu. Gdyby UOKiK spojrzał na mapę to zauważyłby, że w odległości 10 minut spaceru (pieszo) jest inny supermarket Auchan.
Adert
3 lata temu
Niech UOKiK zajmue się operatorem UPC !!! Wymuszaniem opłat za ""niby"" monterów których nikt nie widział na oczy. Wciskaniem opłat za telefon, którego ludzie nie chcą, za wciskanie ilości kanałów, które są powtarzane dwu i trzykrotnie. A przede wszystkim za unikanie wyjaśnień niezgodności z umową tylko na gebę, a nie na piśmie podpisanym czytelnym nazwiskiem i imieniem. Wysyłane maile na adres kontakt upc, to jak pisanie na Berdyczów. UPC to monopolista nający klienta w zadzie, bo dka nich liczy się tylko kasa.
Dede
3 lata temu
Bolszewizm jak nowotwór
klient
3 lata temu
Od kiedy UOKik zaczął z taką gorliwością dbać o interesy konsumentów ?
janosik23
3 lata temu
Ale do przejęcia przez Orlen Urząd nie miał zastrzeżeń?