W Niemczech brakuje kierowców autobusów. Problem się pogłębia

Już teraz w całych Niemczech brakuje 7800 kierowców autobusów. Sytuacja z roku na rok się pogarsza i według prognoz do 2030 roku w branży będzie brakować prawie 90 tys. pracowników. Jak ostrzegają związki zawodowe, branża musi przygotować się na podwojenie liczby pasażerów wraz ze zmianą preferencji transportowych.

MADRID, SPAIN - FEBRUARY 08: A boy without a mask places his luggage in the trunk of a coach at the Estacion Sur de Autobuses Mendez Alvaro, on February 8, 2023, in Madrid, Spain.The use of masks in public transport in Spain ceases to be mandatory today, once published in the Official State Gazette (BOE) the modification of the Royal Decree of April 19, 2022 that approved yesterday Tuesday, February 7, the Council of Ministers. With the new measure, the mask is only mandatory in hospitals, health centers, dental clinics, assisted human reproduction centers, voluntary interruption of pregnancy centers and pharmacies. The withdrawal of masks in transport comes almost a year after their use ceased to be mandatory outdoors. (Photo By Carlos Lujan/Europa Press via Getty Images)W Niemczech coraz trudniej o kierowcę autobusu. Branża zakłada, że w ciągu 7 lat ten problem się znacznie nasili
Źródło zdjęć: © GETTY | Europa Press News
oprac.  PRC

Federalny Związek Niemieckich Przewoźników Autobusowych (BDO) alarmuje, że na runku już teraz brakuje chętnych do pracy w roli kierowcy autobusu, a w ciągu najbliższych 7 lat ten problem się znacznie nasili.

Jak pisze "Deutsche Welle", obecnie w branży brakuje około 7800 kierowców, a według prognoz BDO do 2030 roku będzie brakować już 87 tys. pracowników. Prognoza ta znacznie wzrosła od ostatniego badania, w którym zakładano, braki w branży będą wynosić 76 tys. osób.

Jak ostrzegają związki zawodowe, branża musi przygotować się na podwojenie liczby pasażerów wraz ze zmianą preferencji transportowych.

"Duża część przedsiębiorstw transportowych przeszła na pracę w niepełnym wymiarze godzin podczas kryzysu związanego z koronawirusem, bo w okresie pandemii długodystansowe kursy autobusowe przez dłuższy czas nie były możliwe. Wielu kierowców opuściło zatem branżę, a to pogłębia niedobór" - czytamy w "DW".

Dlatego też związkowcy z BDO wzywają do uproszczenia i ograniczenia biurokracji w szkoleniu kierowców autobusów

Wybrane dla Ciebie
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Rozpętał wojnę na cła, teraz gasi pożar. Trump ogłasza wielki pakiet pomocowy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Ważny dokument. Ogranicza możliwość wycofania sił USA z Europy
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Rosyjskie drewno zalewa Polskę i UE mimo sankcji. Ujawnili skalę procederu
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Andrzej Duda pochwalił się przelewem. Politycy już komentują
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje euro? Kurs euro do złotego PLN/EUR 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje frank szwajcarski? Kurs franka do złotego PLN/CHF 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje funt? Kurs funta do złotego PLN/GBP 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
Ile kosztuje dolar? Kurs dolara do złotego PLN/USD 8.12.2025
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
"Musimy wprowadzić korektę opłat". Podwyższają stawki za śmieci o ok. 25 proc.
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Dobre wieści z Brukseli dla Polski ws. Mercosur
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Wymagania CPK budzą kontrowersje. Firmy już reagują
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega
Zakaz kupowania aut spalinowych od 2030 roku dla firm. Branża ostrzega