Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Rosyjski dyskont w wersji "hard" nie dla Polaków. Firma rezygnuje

29
Podziel się:

Rosjanie mieli dojść do wniosku, że polski rynek jest zbyt konkurencyjny, a niższe niż w przypadku Biedronki czy Lidla ceny wcale nie gwarantowałyby sukcesu.

Zdjęcie pochodzi ze strony firmy skierowanej do potencjalnych franczyzobiorców.
Zdjęcie pochodzi ze strony firmy skierowanej do potencjalnych franczyzobiorców. (svetofor-nsk.ru)

Sfetofor, rosyjska sieć dyskontów znana za naszą wschodnią granicą z najniższej jakości produktów sprzedawanych po bezkonkurencyjnie niskich cenach, rezygnuje z wejścia na polski rynek. Jeszcze w tym roku miało powstać pierwszych osiem sklepów pod marką Mere.

Nieoficjalną informację o niespodziewanej zmianie planów Sfetofora podaje branżowy portal wiadomoscihandlowe.pl. Rosyjska firma rodem z Syberii zdążyła już założyć w Polsce spółkę, która miała stworzyć liczącą nawet ponad 200 sklepów sieć dyskontów.

Rosjanie mieli dojść do wniosku, że polski rynek jest zbyt konkurencyjny, a niższe niż w przypadku Biedronki czy Lidla ceny wcale nie gwarantowałyby sukcesu. Informacje te pochodzą od polskich firm, które negocjowały ze spółką warunki współpracy w roli dostawców towarów pod marką własną Mere. Sama firma nie komentuje sprawy.

Zobacz także: Wideo: w dyskontach płacą lepiej niż w szkole

Jak pisaliśmy w money.pl, już w maju przedstawiciele Sfetofora zarejestrowali w Krakowie spółkę Torgservice PL, która miała zarządzać dyskontami Mere Polsce. Spółka prowadziła negocjacje z potencjalnymi polskimi dostawcami, ale ostatecznie wysłała im krótką wiadomość: "Firma Torgservice wycofała się z Polski. Projekt jest zamknięty".

Nic jednak nie wskazuje na to, by Rosjanie mieli zrezygnować z ekspansji w Rumunii - pierwszym kraju spoza byłego ZSRR. Obecnie pod marką Sfetofor w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i Azerbejdżanie działa około 800 sklepów.

[

]( https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/svetofor-dyskont-rosja,134,0,2412166.html# )Wnętrze sklepu Sfetofor (źródło: svetofor-nsk.ru)

Sfetofor swój sukces zawdzięcza bardzo niskim cenom, które wynikają z jednej strony z niskich marż, a z drugiej z asortymentu złożonego z produktów o najniższej dopuszczalnej przez przepisy jakości. Ze zdjęć zamieszczonych na stronie firmy Sfetofor dla franczyzobiorców wynika, że są to dyskonty w wersji "hard", w niewielkim stopniu przypominające działające w Polsce sklepy zaliczane do tej kategorii.

Sieć Sfetofor należy do braci Sznajderów z Krasnojarska na Syberii, o których jednak bardzo niewiele wiadomo, ponieważ bardzo dbają o swoją prywatność. Bardzo przypominają tym Tomasza Biernackiego, właściciela polskiej sieci sklepów Dino.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(29)
Seba
6 lat temu
Ponoć w Donbasie bida .
Oko
6 lat temu
Niech karmią tymi pysznościami swoich , mi w zupełności wystarcza chemia z biedry i lydla.
z Polski
6 lat temu
jakby ukryli fakt, że są z rosji to może ktoś tam z ciekawości by nawet wpadł na zakupy
radd
6 lat temu
Wszyscy, ktorzy tak butnie tu komentuja - zebyscie sie jeszcze nie musieli przeprosic ze Swjetoforem, jak juz finansowa piramida pt. Polska walnie..
Zniesmaczony
6 lat temu
Swego czasu bardzo podobne standardy żywnościowe oferowała sieć sklepów Leader Price. Nieraz widziałem, jak w "dziale owocowo-warzywnym" leżały warzywa o kolorach różnych odcieni brązowego, spod których ciekła jakaś brązowa breja. Nikt z ówczesnego personelu nie interesował się tym.
...
Następna strona