Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

7,5 tys. nowych miejsc pracy. Co przyciąga inwestorów?

0
Podziel się:

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych zakończyła w tym roku 38 projektów inwestycyjnych. Ich wartość wynosi ponad pół miliarda euro.

7,5 tys. nowych miejsc pracy. Co przyciąga inwestorów?
(Pixabay.com/Domena publiczna)

Dzięki tym projektom stworzonych zostanie blisko 7,5 tys. nowych miejsc pracy - podkreśla Arkadiusz Tarnowski z PAIiIZ. Dodaje, że ciekawym trendem jest zwiększający się kapitał polski.

Inwestycje polskie zajmują 6. miejsce wśród inwestycji z 30 państw. 30 procent projektów prowadzonych jest ze Stanami Zjednoczonymi, na kolejnych miejscach są Niemcy, Włochy, Francja, Japonia i Polska - wyjaśnia Arkadiusz Tarnowski. Zwraca uwagę, że inwestorów zagranicznych przyciągają już nie niskie koszty pracy, ale ludzie - ich kwalifikacje, wysoka motywacja, by być dobrym fachowcem i jakość wykształcenia. Chodzi zwłaszcza o doskonałą znajomość języków obcych. Polscy studenci mówią już nie tylko jednym angielskim, ale potrafią posługiwać się wieloma językami - zaznaczył Tarnowski.

Z badania HRK, organizacji doradczej w obszarze zarządzania, wynika, że kluczem do pozyskania najbardziej utalentowanej kadry jest innowacyjność firmy. Chodzi o otwartość na nowe pomysły i idee - tłumaczy Piotr Mazurkiewicz, partner HRK. Wyjaśnia, że aż 80 procent pracowników identyfikuje się z celami firmy wówczas, gdy jest ona innowacyjna. Pracownicy, którzy chcą coś usprawnić, są wysłuchani i mogą to wprowadzić w życie.

Większość badanych widzi otwartość pracodawców na innowacje, ale w zbyt małym stopniu. 2/3 deklaruje, że ich pracodawcy wprowadzili w ubiegłym roku przynajmniej jedną innowację. Mimo to respondenci w większości opisują swoje firmy jako tradycjonalistów, unikających gwałtownych zmian, a nie innowatorów.

Zobacz także: Zobacz także: Opóźnienia w wynagrodzeniach. Ile Polacy czekają na zaległą wypłatę?
praca
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)