Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Astaldi zapowiada, że nie zejdzie z budowy Zakopianki

17
Podziel się

Inwestycjom realizowanym przez Astaldi w Polsce nie grozi wyhamowanie – zapewniają władze spółki. Włosi złożyli wniosek o ochronę przed wierzycielami.

Astaldi realizuje m.in. inwestycję na trasie do Zakopanego
Astaldi realizuje m.in. inwestycję na trasie do Zakopanego (GERARD/REPORTER)
bDHEHSmt

Inwestycjom realizowanym przez Astaldi w Polsce nie grozi wyhamowanie – zapewniają władze spółki. Włosi złożyli wniosek o ochronę przed wierzycielami.

Astaldi to jedna z największych firm budowlanych w Europie. W Polsce buduje m.in. tunel na odcinku drogi ekspresowej S7 prowadzącej do Zakopanego oraz przebiegający pod Ursynowem trudny odcinek południowej obwodnicy Warszawy – przypomina "Rzeczpospolita".

Włoska firma ma poważne kłopoty finansowe, których przyczyna jest brak chętnych na zakup jednej trzeciej udziałów w wartej przeszło 3 mld dolarów budowie mostu przez Bosfor. We wrześniu Astaldi złożyła do sądu wniosek o ochronę przed wierzycielami.

bDHEHSmv

Warszawski ratusz na bieżąco monitoruje sytuację, a to dlatego, że Astaldi realizuje, wraz z turecką firmą Gulermak, rozbudowę drugiej linii metra. Włosi zapewniają, że będą kontynuować prace w ramach konsorcjum.

Zobacz także: Obwodnica Częstochowy, zakopianka. Kolejne drogi nie powstaną na czas

Pewna obawa może jednak pozostać, gdyż Astaldi wcześniej już wycofało się z kilku kontraktów. W sierpniu firma zrezygnowała z podpisania umowy na budowę tunelu między wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu. Decyzję swoją uzasadniła tym, że od przedstawienia oferty do dnia podpisania umowy minęły prawie dwa lata i w tym czasie koszty wykonania kontraktu znacząco wzrosły, co nie zostało ujęte w kosztorysie. Doszły do tego trudności z zakupem materiałów i znalezieniem pracowników.

bDHEHSmB

To nie jedyna realizacja, od której Astaldi odstąpiło. W zeszłym tygodniu taki los spotkał dwa kontrakty kolejowe: modernizacje linii nr 7 między Lublinem Dęblinem oraz linii E59 między granicą województwa dolnośląskiego a Lesznem.

Po tym, jak Włosi złożyli wniosek o ochronę przed wierzycielami, staranniej przyglądają się jej i polscy zleceniodawcy (np. władze Warszawy zażądały dokumentów potwierdzających gotowość do kontynuowania prac), i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jej rzecznik Jan Krynicki zapowiedział, że GDDKiA będzie na bieżąco monitorowała przepływ płatności dla podwykonawców.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

bDHEHSmW
KOMENTARZE
(17)
piotr12345
2 lata temu
" We wrześniu Astaldi złożyła do sądu wniosek o ochronę przed wierzycielami." ??? Dobre ... nie płacą i chcą ochrony przed domagającymi sie swoich pieniędzy .... sądowną ochronę .. ;-) To jak by bandyci poprosili o ochronę policji przed okradanymi ... bo czują sie niekomfortowo wiedząc że tamci mogą wziąć ochronę ..... ale jaja ...
Za komuny naw...
2 lata temu
Budowaliśmy drogi. Polska dzisiaj to bananowa republika skoro nie potrafi powołać państwowej firmy która bez pośredjików zrobi coś od a do z
Xxx
2 lata temu
Jaka znowu ochrona przed wierzycielami? Nie płacą i mają być chronieni? To ja też tak chcę.
bDHEHSmX
Haha
2 lata temu
Morawiecki do roboty-ponoć tyle budujecie dróg i mostów!
Drogowiec
2 lata temu
"Pewna obawa może jednak pozostać, gdyż Astaldi wcześniej już wycofało się z kilku kontraktów. W sierpniu firma zrezygnowała z podpisania umowy na budowę tunelu między wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu." Co pan dziennikarz pisze? Astaldi wycofała się ze złożonej oferty a to zupełnie co innego. Wszystko poszło do góry cena cementu, kruszyw, stali galanterii drogowej. Już nie mówiąc o kosztach personelu. Nawet jest problem żeby coś kupić już nie mówiąc o cenie.
...
Następna strona