Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Awaria systemu rozliczeń InPost. Sprzedawcy z Allegro z zawyżonymi opłatami za paczkomaty

60
Podziel się:

Opłaty za nieprawidłowe gabaryty paczek zostały nieprawidłowo naliczone sprzedawcom na Allegro. Zawiódł system informatyczny InPostu, który zapewnia, że problem został już rozwiązany.

InPost przeprasza za "powstałe niedogodności".
InPost przeprasza za "powstałe niedogodności". (Wlodzimierz Wasyluk/East News)

Jak pisze "Gazeta Wyborcza", sprzedawcy z Allegro, którzy wysyłają towar do paczkomatów InPostu, w tym tygodniu zaczęli zauważać niesłusznie naliczane opłaty za niewłaściwe gabaryty paczek. W systemie billingowym pojawiły się rachunki nawet po kilkaset złotych.

Sprawa wywołała duże poruszenie wśród przedsiębiorców, którzy już od dłuższego czasu są rozdrażnieni działaniami InPostu. Część sprzedawców dodatkowe opłaty uznała za umyślne działanie firmy i zaczęła wzywać do pisania skarg do rzecznika przedsiębiorców.

Zobacz także: Wideo: Chcą twoich pieniędzy. Fałszywe maile od cyberprzestępców

Sprawa wyjaśniła się dopiero po komunikacie InPostu, który ogłosił, że całe zamieszanie wynika z błędu w systemie informatycznym. "Informujemy, iż w systemie bilingowym mogło dojść do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przesyłki paczkomatowe nadane przed 1 grudnia" - napisano. Firma zapewniła, że obecnie wszystko działa, jak należy i przeprasza za powstałe niedogodności.

InPost uspokaja sprzedawców, że nieprawidłowo naliczone dopłaty zostaną zwrócone na właściwe konto w Managerze Paczek najpóźniej w ciągu 7 dni, czyli do 11 grudnia. "Operacja nie wymaga składania reklamacji" - zaznaczono.

A co na to Allegro? "Przepraszamy sprzedawców, którzy doświadczyli kłopotów, za całe zamieszanie. Gdy tylko sprzedawcy poinformowali nas o problemach, zwróciliśmy się do naszego partnera - InPostu - o jak najszybsze działanie i wyjaśnienie" - pisze w mailu do money.pl rzecznik serwisu Michał Bonarowski.

Jak zwraca uwagę "Wyborcza", niezadowolenie przedsiębiorców internetowych narasta od dłuższego czasu. Narzekają na wzrost prowizji od sprzedaży, a także drożejące opłaty za przesyłki. Gazeta wskazuje, że podwyżki w ciągu roku wynoszą już 30 proc., ale ich skala nie jest dostrzegalna przez zwykłych konsumentów.

Sklepy internetowe dostają coraz niższe rabaty od firm kurierskich, ale ze względu na silną konkurencję rosnących kosztów działalności nie są w stanie w całości pokrywać wzrostem cen oferowanych towarów. Kolejne podwyżki cen przesyłek mogą nastąpić już na początku roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * dziejesie.wp.pl*

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(60)
bylejak
4 lata temu
Uwaga na złodziejskie praktyki inpost. Wysyłamy gabaryty A a inpost dostarcza je jako C za dodatkową opłatą 3,68 zł. Reklamacje oczywiście jak grochem o ścianę.
sisi
5 lata temu
proceder trwa w najlepsze, dopłaty sa co miesiąc, za równo za gabaryty , jak i za podjazdy za odbiory paczek. Nieprawdą jest tez "Operacja nie wymaga składania reklamacji" za miesiac grudzien. My musielismy składac reklamacje. Wystarczy zajrzec na forum zjednoczeni sprzedawcy na fb
krzemo
5 lata temu
10 styczeń a mi dalej naliczają tą opłatę :-(
wół
5 lata temu
tutaj wypisuje się tylko wpadki, setki tysięcy ludzi zadowolonych z usług się tu nie wypowiadają
jan
5 lata temu
a ja i tak korzystam z inpostu i dalej kupując na allegro będę zamawiał na poczkomat, to najlepsza opcja i ju
...
Następna strona