Notowania

Awaria systemu rozliczeń InPost. Sprzedawcy z Allegro z zawyżonymi opłatami za paczkomaty

Opłaty za nieprawidłowe gabaryty paczek zostały nieprawidłowo naliczone sprzedawcom na Allegro. Zawiódł system informatyczny InPostu, który zapewnia, że problem został już rozwiązany.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Wlodzimierz Wasyluk/East News)
InPost przeprasza za "powstałe niedogodności".

Jak pisze "Gazeta Wyborcza", sprzedawcy z Allegro, którzy wysyłają towar do paczkomatów InPostu, w tym tygodniu zaczęli zauważać niesłusznie naliczane opłaty za niewłaściwe gabaryty paczek. W systemie billingowym pojawiły się rachunki nawet po kilkaset złotych.

Sprawa wywołała duże poruszenie wśród przedsiębiorców, którzy już od dłuższego czasu są rozdrażnieni działaniami InPostu. Część sprzedawców dodatkowe opłaty uznała za umyślne działanie firmy i zaczęła wzywać do pisania skarg do rzecznika przedsiębiorców.

Wideo: Chcą twoich pieniędzy. Fałszywe maile od cyberprzestępców

Sprawa wyjaśniła się dopiero po komunikacie InPostu, który ogłosił, że całe zamieszanie wynika z błędu w systemie informatycznym. "Informujemy, iż w systemie bilingowym mogło dojść do nieprawidłowości przy naliczaniu opłat za przesyłki paczkomatowe nadane przed 1 grudnia" - napisano. Firma zapewniła, że obecnie wszystko działa, jak należy i przeprasza za powstałe niedogodności.

InPost uspokaja sprzedawców, że nieprawidłowo naliczone dopłaty zostaną zwrócone na właściwe konto w Managerze Paczek najpóźniej w ciągu 7 dni, czyli do 11 grudnia. "Operacja nie wymaga składania reklamacji" - zaznaczono.

A co na to Allegro? "Przepraszamy sprzedawców, którzy doświadczyli kłopotów, za całe zamieszanie. Gdy tylko sprzedawcy poinformowali nas o problemach, zwróciliśmy się do naszego partnera - InPostu - o jak najszybsze działanie i wyjaśnienie" - pisze w mailu do money.pl rzecznik serwisu Michał Bonarowski.

Jak zwraca uwagę "Wyborcza", niezadowolenie przedsiębiorców internetowych narasta od dłuższego czasu. Narzekają na wzrost prowizji od sprzedaży, a także drożejące opłaty za przesyłki. Gazeta wskazuje, że podwyżki w ciągu roku wynoszą już 30 proc., ale ich skala nie jest dostrzegalna przez zwykłych konsumentów.

Sklepy internetowe dostają coraz niższe rabaty od firm kurierskich, ale ze względu na silną konkurencję rosnących kosztów działalności nie są w stanie w całości pokrywać wzrostem cen oferowanych towarów. Kolejne podwyżki cen przesyłek mogą nastąpić już na początku roku.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * dziejesie.wp.pl*

Tagi: e-commerce, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
06-12-2018

MarkW inPoście żadna nowość. Zarówno usługi kurierskie i paczkomatami to wysokie ryzyko że mimo ze podaliście prawidłowo wagę i wymiary to oni wymyślą … Czytaj całość

06-12-2018

r32Moze zamiast narzekać na Inpost i drożejące paczki to niech sie wezmą wszyscy za łachmanów niepłacących podatków z czego bezpośrednio wynika przewaga … Czytaj całość

06-12-2018

skorpionCzyli nic nowego pod słońcem są podwyżki o których nie mówiło się przed wyborami żeby nie spłoszyć wyborców.

Rozwiń komentarze (52)

Wybrane dla Ciebie