Przed sieciowym marketingiem ucieka co trzeci internauta. W tej dziedzinie Polska jest światowym liderem - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Reklamowe inwestycje w internet rosną w dwucyfrowym tempie. Ale wraz z liczbą reklam w sieci nie zawsze idzie jakość. Bywa, że reklamy utrudniają korzystanie z serwisu. W efekcie coraz popularniejsze są u nas narzędzia do blokowania reklam.
Z badań rynkowych przeprowadzonych przez firmę Cloud Technologies wynika, że nawet 7 mln użytkowników, czyli co trzeci internauta w Polsce (34,4 proc.), blokuje reklamę online. Pod względem popularności wtyczek do blokowania cyfrowej reklamy zajmujemy pierwsze miejsce na świecie.
- Blokujemy reklamy, bo zakłócają nasz spokój, marnują nasz czas, irytują. Tu wychodzi też nasza powstańczo-konspiracyjna natura. Jedną z cech narodowych zawsze była zaradność, stąd nie dziwi, że stawiamy opór, kiedy ogranicza się naszą suwerenność pod względem tego, co oglądam - mówi Bartosz Sikora z firmy Havas Media.