Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Dymisja wiceministra infrastruktury i budownictwa. Resort: to osobista decyzja

4
Podziel się:

"Wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma złożył dymisję w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów" - poinformował w czwartek resort infrastruktury i budownictwa. Dodał, że wiceminister Stomma od piątku udaje się na zaplanowany wcześniej urlop wypoczynkowy.

Dymisja wiceministra infrastruktury i budownictwa. Resort: to osobista decyzja
(East News/Redos/REPORTER)

Odpowiadający za koleje wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma złożył dymisję - potwierdził w czwartek MIB. Resort zapewnia, że nie ma to wpływu na bieżącą działalność spółek kolejowych.

"Wiceminister infrastruktury i budownictwa Piotr Stomma złożył dymisję w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów" - poinformował w czwartek resort infrastruktury i budownictwa. Dodał, że wiceminister Stomma od piątku udaje się na zaplanowany wcześniej urlop wypoczynkowy. MIB podkreślił, że była to osobista decyzja Stommy.

Portal tvn24.pl podał wcześniej w czwartek, że w środę w resorcie najpierw odwołano szefostwo departamentu kolejnictwa, a następnie nadzorujący pion kolei wiceminister Stomma złożył dymisję. Portal napisał m.in., że odwołanie kierownictwa departamentu kolejnictwa należy do kompetencji ministra Andrzeja Adamczyka.

MIB poinformował, że "3 sierpnia 2016 r. ze stanowiska dyrektora Departamentu Kolejnictwa odwołany został Stefan Jarecki". Dodał, że na to stanowisko z dniem 4 sierpnia 2016 r. powołany został Tomasz Buczyński.

Ponadto Wyborcza.biz podała w czwartek, że do piątku ma być zdymisjonowana także część zarządu PKP SA i PKP PLK. W informacji dla PAP, resort zaznaczył, że "dymisja wiceministra nie ma wpływu na bieżącą działalność spółek kolejowych".

Portal tvn24.pl zwrócił też uwagę, że Stomma i kierownictwo departamentu kolejnictwa tworzyli zespół, który odpowiadał za krajowy program kolejowy, "instrukcję" wydatkowania ponad 60 mld zł pochodzących głównie z UE.

Krajowy Program Kolejowy przygotowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w 2015 r. Jego wykonawcą jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, a nadzorowanie programu powierzono ministrowi odpowiedzialnemu za transport.

Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. zakłada m.in. ustalenie listy inwestycji podstawowych i rezerwowych na najbliższe osiem lat. Program przewiduje wydanie ponad 67 mld zł na inwestycje w infrastrukturę kolejową. Zapisano w nim 10 priorytetów, m.in. poprawę stanu technicznego najważniejszych korytarzy kolejowych, poprawę przepustowości linii kolejowych, inwestycje na tzw. Magistrali Wschodniej, na trasach Rzeszów-Kielce-Lublin-Białystok-Olsztyn czy wdrażanie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło zaktualizowaną wersję KPK do konsultacji społecznych pod koniec lipca. W kwietniu wiceminister Stomma zapowiadał, że we wrześniu tego roku znowelizowany Krajowy Program Kolejowy trafi pod obrady Rady Ministrów.

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
jo
8 lat temu
10 lat modernizowali Kraków - Tarnów, pobudowali kupę ekranów w lasach, wiadukty nie tam gdzie trzeba, skończyli - A POCIĄGÓW NIE MA!!
warSawa
8 lat temu
w pisie nie ma osobistych decyzji...jeden jest decyzdent
Gość
8 lat temu
W końcu znalazł się jeden facet z honorem i godnością co niewątpliwie w tym środowisku jest ewenementem.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
Gość
8 lat temu
W końcu znalazł się jeden facet z honorem i godnością co niewątpliwie w tym środowisku jest ewenementem.
warSawa
8 lat temu
w pisie nie ma osobistych decyzji...jeden jest decyzdent
jeden emeryt ...
8 lat temu
ale mieszcie z ta kolejá.
jo
8 lat temu
10 lat modernizowali Kraków - Tarnów, pobudowali kupę ekranów w lasach, wiadukty nie tam gdzie trzeba, skończyli - A POCIĄGÓW NIE MA!!