Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Inwestycja w przedpłacone karty premiowe to większe oszczędności

0
Podziel się:

Karty premiowe to, według badań, jedna z najpopularniejszych form nagród przyznawanych w programach lojalnościowych i wsparcia sprzedaży. Są to nagrody atrakcyjne zarówno dla uczestników, jak i organizatorów. Dlaczego?

Inwestycja w przedpłacone karty premiowe to większe oszczędności

Spersonalizowane, natychmiast dostępne, elastyczne, takie które nie wymagają magazynowania, są zawsze w zasięgu ręki organizatora. To wszystko cechy przedpłaconych kart premiowych. Zalety kart, z perspektywy zarówno organizatorów, jak i uczestników można mnożyć. Jednak często przed podjęciem decyzji o uruchomieniu programu lojalnościowego czy też na kolejnym etapie - wyboru nagrody, w umysłach organizatorów pojawiają się pytania o opłacalność inwestycji w tego typu działania. Jednak i w tym przypadku karty premiowe okazują się bardzo atrakcyjną propozycją, ze względu na oszczędności jakie za sobą niosą.

Podatek VAT

Artykuły promocyjne, które rozdawane są bezpłatnie w różnorodnych akcjach marketingowych, są obłożone podatkiem VAT. Zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podlegają te czynności, których przedmiotem są towary i usługi. Tymczasem zarówno elektroniczne, jak i w papierowe, bony premiowe nie są ani świadczeniem usługi ani towarem, dlatego też nie podlegają temu opodatkowaniu. Oznacza to, że sięgnięcie po karty premiowe, przyniesie oszczędności w budżecie akcji promocyjnych na poziomie 23%.

Zwolnienia podatkowe

Podatek VAT to nie jedyne obciążenie finansowe, z którym trzeba się liczyć. Na uwadze warto mieć także podatek dochodowy, nakładany na zwycięzców programów lojalnościowych,m.in. konkursów oraz sprzedaży premiowej, który musi pobrać od nich organizator. Żeby nie zniechęcić do siebie uczestników, warto pamiętać o stawkach, które zwalniają z podatku i proponować takie nagrody, które będą korzystne, również pod tym kątem, dla uczestników.

Zgodnie z art. 21, ust. 1, pkt 6a, 68 i 68a Ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od oso?b fizycznych (tekst jednolity DzU z 2018 r., poz. 200 z po?z?n. zm.) – ustawa o PDOF – osoba fizyczna jest zwolniona z podatku dochodowego m.in. w przypadku uzyskania nieodpłatnie:

  • s?wiadczen? przekazanych w ramach promocji lub reklamy – jednorazowo do 200 zł – przy czym zwolnienie nie dotyczy s?wiadczen? przekazywanych m.in. własnym pracownikom lub zleceniobiorcom (pkt 68a);
  • *nagro?d zwia?zanych ze sprzedaz?a? premiowa? towaro?w lub usług *– jednorazowo do 2000 zł – pod warunkiem, z?e nagroda nie dotyczy prowadzonej przez osobe? fizyczna? działalnos?ci gospodarczej (pkt 68);
  • wygranych w konkursie z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu – jednorazowo do 2000 zł (pkt 68);
  • *wygranych w konkursie organizowanym i emitowanym (ogłaszanym) przez s?rodki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) *– jednorazowo do 2000 zł (pkt 68);
  • *wygranych w loterii promocyjnej *– jednorazowo do 2280 zł – przy czym za jednorazowa? wartos?c? wygranych w loterii promocyjnej uwaz?a sie? kwote? uzyskana? na podstawie jednego losu lub innego dowodu udziału w grze (pkt 6a).

W powyz?szych przypadkach s?wiadczeniodawca (organizator) nie jest zobowia?zany do pobierania podatku i składania deklaracji PIT-8C lub PIT-8AR.

O Edenred

Edenred jest światowym liderem w usługach przedpłaconych. Współpraca z Edenred to m.in. stałe wsparcie i otrzymywanie na bieżąco informacji zwrotnej dotyczącej mierników efektywności. Dostarczamy bezkonkurencyjne rozwiązania oraz niezawodny serwis w obszarach wsparcia sprzedaży, motywacji i budowania lojalności na rynkach B2B2C. Edenred służy nie tylko 50-letnim doświadczeniem, ale także wiedzą i know-how oraz zespołem specjalistów. Ważna jest dla nas rzetelność i szybkość świadczonych usług, a także sprostanie niestandardowym oczekiwaniom klientów. Edenred w Polsce dostarcza rozwiązania oparte na kartach przedpłaconych w trzech kategoriach: motywacja pracowników, lojalność w biznesie oraz zarządzanie wydatkami firm.

Informacja prasowa

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)