Notowania

Asseco oddaje obsługę KSI ZUS Comarchowi, ale wygrywa przetargi na jego modyfikację

Asseco Poland, które przekazuje odpowiedzialność za utrzymanie KSI ZUS Comarchowi, zajmie się rozwojem systemu. Zarobi na tym ponad 350 mln zł. O jednej z umów poinformował Zakład Ubezpieczeń Społecznych, o drugiej spółka.

Podziel się
Dodaj komentarz
(SŁAWOMIR KOWALSKI / POLSKA PRESS)
Przetargi na zmiany w KSI ZUS rozstrzygnięte

ZUS w oficjalnym komunikacie poinformował o podpisaniu umowy na modyfikację Kompleksowego Systemu Informatycznego, którym zajmie się Asseco Poland. Kontrakt opiewa na 24,5 mln zł. To jednak tylko jedna z umów. O podpisaniu drugiej, wartej kilkanaście razy więcej. poinformowała sama spółka. Jej przedmiotem również są zmiany w KSI.

Wyniki obu przetargów, które wygrała spółka Asseco, są o tyle zaskakujące, że firma właśnie traci kontrolę nad utrzymaniem KSI ZUS na rzecz Comarchu. Nie przeszkodziło to w powierzeniu jej misji rozwoju i zmodyfikowania systemu.

Umowa, którą pochwaliła się spółka, czyli ta na modyfikację i rozwój KSI jest warta niemal 350 mln zł brutto. Będzie realizowana przez 4 lata. Kontrakt opisany w komunikacie ZUS ma trwać 12 miesięcy. W jego ramach za 24,5 mln zł Asseco dostosuje KSI ZUS do nowych przepisów skracających okres przechowywania akt pracowniczych z 50 do 10 lat.

- Jesteśmy świetnie przygotowani, aby wdrażać nawet te najbardziej wymagające projekty. Przykładem jest chociażby wprowadzenie e-Składki, czy modyfikacja KSI ZUS, wynikająca z obniżenia wieku emerytalnego. W ostatnich latach udowodniliśmy, że można na nas polegać i że bierzemy pełną odpowiedzialność za realizowane zadania - powiedział po podpisaniu umów dyrektor pionu ubezpieczeń społecznych Asseco Poland Arkadiusz Wójcik.

KSI ZUS

Kompleksowy System Informatyczny, czyli w skrócie KSI ZUS to najważniejszy system w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. To on odpowiada za poprawną obsługę 25 mln klientów i rozlicza 30 proc. środków finansowych państwa. Umowa na zaprojektowanie została podpisana w... 1997. Od tego czasu za obsługę odpowiadał Prokom, później Asseco Poland. Na początku roku umowa trafiła do Comarchu - rynkowego konkurenta dotychczasowego obsługującego. Dla ZUS to zmiana rewolucyjna. Comarch będzie odpowiedzialny za utrzymanie systemu przez kolejne cztery lata, ale dopiero po okresie przejściowym. Ten właśnie trwa.

Tagi: przetarg, zus, wiadomości, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
19-07-2018

Polski juz nie maZa skasowanie starych danych pracowniczych biora 25.000.000. To jest umowa i dojenie Polakow

20-07-2018

JorgeCiekawe kto ta świetnie rozpisał przetargi, że utrzymanie wygrywa Comarch a rozwój Asseco. Chyba jakaś ustawka

20-07-2018

obserVATorNie przypuszczam by Comarch poradził sobie z utrzymaniem tak dużego i skomplikowanego systemu. Racej "po cichu" zatrudni Asseco jako … Czytaj całość

Rozwiń komentarze (5)