Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Marcin Lis
|

Asseco oddaje obsługę KSI ZUS Comarchowi, ale wygrywa przetargi na jego modyfikację

5
Podziel się:

Asseco Poland, które przekazuje odpowiedzialność za utrzymanie KSI ZUS Comarchowi, zajmie się rozwojem systemu. Zarobi na tym ponad 350 mln zł. O jednej z umów poinformował Zakład Ubezpieczeń Społecznych, o drugiej spółka.

Przetargi na zmiany w KSI ZUS rozstrzygnięte
Przetargi na zmiany w KSI ZUS rozstrzygnięte (SŁAWOMIR KOWALSKI / POLSKA PRESS)

ZUS w oficjalnym komunikacie poinformował o podpisaniu umowy na modyfikację Kompleksowego Systemu Informatycznego, którym zajmie się Asseco Poland. Kontrakt opiewa na 24,5 mln zł. To jednak tylko jedna z umów. O podpisaniu drugiej, wartej kilkanaście razy więcej. poinformowała sama spółka. Jej przedmiotem również są zmiany w KSI.

Wyniki obu przetargów, które wygrała spółka Asseco, są o tyle zaskakujące, że firma właśnie traci kontrolę nad utrzymaniem KSI ZUS na rzecz Comarchu. Nie przeszkodziło to w powierzeniu jej misji rozwoju i zmodyfikowania systemu.

Umowa, którą pochwaliła się spółka, czyli ta na modyfikację i rozwój KSI jest warta niemal 350 mln zł brutto. Będzie realizowana przez 4 lata. Kontrakt opisany w komunikacie ZUS ma trwać 12 miesięcy. W jego ramach za 24,5 mln zł Asseco dostosuje KSI ZUS do nowych przepisów skracających okres przechowywania akt pracowniczych z 50 do 10 lat.

- Jesteśmy świetnie przygotowani, aby wdrażać nawet te najbardziej wymagające projekty. Przykładem jest chociażby wprowadzenie e-Składki, czy modyfikacja KSI ZUS, wynikająca z obniżenia wieku emerytalnego. W ostatnich latach udowodniliśmy, że można na nas polegać i że bierzemy pełną odpowiedzialność za realizowane zadania - powiedział po podpisaniu umów dyrektor pionu ubezpieczeń społecznych Asseco Poland Arkadiusz Wójcik.

KSI ZUS

Kompleksowy System Informatyczny, czyli w skrócie KSI ZUS to najważniejszy system w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. To on odpowiada za poprawną obsługę 25 mln klientów i rozlicza 30 proc. środków finansowych państwa. Umowa na zaprojektowanie została podpisana w... 1997. Od tego czasu za obsługę odpowiadał Prokom, później Asseco Poland. Na początku roku umowa trafiła do Comarchu - rynkowego konkurenta dotychczasowego obsługującego. Dla ZUS to zmiana rewolucyjna. Comarch będzie odpowiedzialny za utrzymanie systemu przez kolejne cztery lata, ale dopiero po okresie przejściowym. Ten właśnie trwa.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(5)
retall
6 lat temu
A tak się pis chwalił, że oszczędził na przetargach na systemy w zus.
retall
6 lat temu
A tak się pis chwalił, że oszczędził na przetargach na systemy w zus.
obserVATor
6 lat temu
Nie przypuszczam by Comarch poradził sobie z utrzymaniem tak dużego i skomplikowanego systemu. Racej "po cichu" zatrudni Asseco jako podwykonawcę. Choćby dlatego, że KSI jest jedynym w swoim rodzaju , choćby pod względem liczby obsługiwanych klientów. Nawiasem mówiąc dziwię się, że ten system podlega pod ustawę o zamówieniach publicznych, ze względu na jego jednorazowość powinien zostać z niej wyłączony.
Jorge
6 lat temu
Ciekawe kto ta świetnie rozpisał przetargi, że utrzymanie wygrywa Comarch a rozwój Asseco. Chyba jakaś ustawka
Polski juz ni...
6 lat temu
Za skasowanie starych danych pracowniczych biora 25.000.000. To jest umowa i dojenie Polakow