Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Minister określił, które spółki Skarbu Państwa mogą zajmować się sponsoringiem

1
Podziel się:

- Każda spółka Skarbu Państwa, która zamierza zajmować się sponsoringiem, zarówno w obszarze sportu, ale również w obszarze kultury, czy działań proekologicznych, musi opracować własną strategię, własne zasady długofalowego sponsoringu - powiedział minister.

Minister określił, które spółki Skarbu Państwa mogą zajmować się sponsoringiem
(PAP/Tomasz Gzell)

Wsparcie sponsoringowe może płynąć od spółek Skarbu Państwa w dobrej kondycji finansowej - powiedział w środę minister skarbu Dawid Jackiewicz. Każda spółka SP zainteresowana sponsoringiem będzie musiała najpierw opracować własną strategię z uwzględnieniem zasad "dobryk praktyk" - dodał.

Ministerstwo Skarbu Państwa oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki opracowały dokument "Dobre praktyki w zakresie prowadzenia działalności sponsoringowej przez spółki z udziałem Skarbu Państwa". Szefowie obu resortów wspólnie zaprezentowali założenia dokumentu na konferencji prasowej.

Szef MSP zaznaczył, że wsparcie sponsoringowe może płynąć od tych spółek Skarbu Państwa, które są w dobrej kondycji finansowej.

Dodał, że przedstawiony kodeks nie narzuca niczego spółkom Skarbu Państwa, ale - jak podkreślił - pokazuje "kierunki, które są zgodne z oczekiwaniami większościowego, głównego, a czasem też mniejszościowego akcjonariusza".

- Każda spółka Skarbu Państwa, która zamierza zajmować się sponsoringiem, zarówno w obszarze sportu, ale również w obszarze kultury, czy działań proekologicznych, musi opracować własną strategię, własne zasady długofalowego sponsoringu. Dopiero wówczas w zgodzie z tymi zasadami, które będą konsekwencją opublikowanego kodeksu, może rozpocząć działalność sponsoringową - wyjaśnił minister skarbu.

Dodał, że te spółki które już prowadzą taką działalność, będą miały rok na dostosowanie się do nowych zasad.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
Leon Z
8 lat temu
Spółki S.P., zwłaszcza monopoliści, powinny mieć kategoryczny zakaz reklamy i sponsoringu. To jest marnotrawstwo publicznej kasy.