Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Okęcie przyjmie jeszcze więcej pasażerów. I szykuje się na Centralny Port Lotniczy

4
Podziel się:

- Opracowaliśmy kompleksowy program rozbudowy warszawskiego Lotniska Chopina, który zwiększy jego przepustowość - powiedział jego dyrektor Mariusz Szpikowski, Dodał, że zakłada on m.in. 50 operacji lotniczych - startów i lądowań samolotów - na godzinę, Teraz jest ich ok. 38 na godzinę,

Warszawskie lotnisko co roku przyjmuje więcej pasażerów.
Warszawskie lotnisko co roku przyjmuje więcej pasażerów. (Flickr/Kuba Bożanowski (CC BY 2.0))

- Jednym z jego kluczowych parametrów jest to, aby pracować na przepustowości również godzinowej. Biorąc pod uwagę realne fale przylotów i odlotów samolotów, ale również przepustowość dróg startowych portu. Dzisiaj wykonujemy na godzinę 38 operacji lotniczych - dochodzimy do 42. Naszym celem jest, aby po wykonaniu wszystkich zmian na Lotnisku Chopina dojść do około 50 operacji lotniczych na godzinę, może do 52" - powiedział Szpikowski.

Jak dodał, biorąc pod uwagę skalę inwestycji, lotnisko nie może sobie pozwolić na to, żeby w czasie trwania tych inwestycji nastąpiło pogorszenie parametrów koordynacyjnych lotniska, w szczególności, że ruch pasażerski rośnie. - Nie możemy zamknąć np. części stref - dodał.

- Drugi argument jest taki, że inwestycje te muszą być tak zrobione, aby miały one sens. Gdyby trwały one 5-6 lat, a za 10 lat miałby się otworzyć Centralny Port Komunikacyjny - to wówczas powstaje pytanie o ich sensowność - tłumaczył.

Jednym z argumentów przemawiających za budową Centralnego Portu Komunikacyjnego jest to, że warszawskie Lotnisko Chopina - największy port w kraju, obsługujący ok. 38 proc. ruchu pasażerskiego w Polsce - zaczyna być bliski wyczerpania swojej przepustowości.

* Pendolino wreszcie się przyda. Przybywa linii, gdzie można jechać szybciej *

Stołeczny port w 2016 roku obsłużył 12,8 mln pasażerów, a w tym roku - według szacunków - ma to być 14 mln. Przez pierwsze osiem miesięcy br. port obsłużył 10,4 mln pasażerów - to o 24 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. Niektórzy eksperci twierdzą, że przepustowość Lotniska Chopina to 20 mln osób rocznie.

- W tej chwili mając strategię, że Lotnisko Chopina powinno być szczególnie zorientowane na ruch tranzytowy, przesiadkowy, oczywistym jest, że w związku z decyzją o otwarciu CPK, to właśnie ruch przesiadkowy będzie masą krytyczną w momencie jego otwarcia. Misją i rolą Lotniska Chopina jest dostarczenie tego ruchu przesiadkowego. W związku z tym, powinniśmy budować i projektować to lotnisko tak, aby maksymalizować ruch przesiadkowy - tłumaczył.

Jak dodał, domykane są szczegóły tego rozwiązania, tak, aby prace realnie związane z przepustowością zostały zakończone w ciągu jednego sezonu budowlanego i nie wiązały się z "drastyczną przebudową, jeśli chodzi o terminal".

Aneta Oksiuta

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(4)
Minia..
7 lat temu
A co z Modlinem pieniądze wyrzucone w błoto zamiast budować następny bubel dajcie pieniądze już istniejącym i działającym w miarę dobrze po Radomiu wiatr hula i dale tworzyc buble ?
JKK
7 lat temu
Po co komu centralny port, jeśli tych powiedzmy 8 portów lokalnych stale się rozwija i załatwia dużo lepiej nasze potrzeby. Do Katowic mam 40 minut, W chwili obecnej około 4 milionów pasażerów, bez problemów rozwój do 8 milionów.Od roku 2010 rozwój o 50%. W jakim ceku blokować rozwój tych lotnisk: Kraków, Wrocław, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Lublin, Rzeszów, Białystok,, Katowice o których luż pisałem i jakaś Warszawa . Warszawska błazenada, nic więcej, pieniądze wydane na pokaz ze szkodą dla reszty kraju. Jeśli kogoś nie wymieniłem przeprasza.
Pełowiec
7 lat temu
Źle...!Wszystko źle...!
obserwator
7 lat temu
Na razie niech się uporają z dostarczaniem bagażu. Nawet poza sezonem czas oczekiwania na bagaż to godzina