Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Pendolino będzie mieć internet. Alstom w końcu zainstaluje wi-fi

17
Podziel się:

Choć Pendolino jeździ po polskich torach od końca 2014 roku, ciągle te nowoczesne składy nie umożliwiają pasażerom dostępu do internetu.

W Pendolino od lat brakuje głównie jednej rzeczy - Wifi.
W Pendolino od lat brakuje głównie jednej rzeczy - Wifi. (Krzysztof Olszewski/ wp.pl)

Jedne z najnowocześniejszych, a na pewno najszybsze pociągi w Polsce od kilku lat nie mogły się doczekać instalacji wi-fi. To ma się zmienić. Ich producent ma dostarczyć PKP Intercity kompletną dokumentację techniczną urządzeń, które zapewnią internet.

Choć Pendolino jeździ po polskich torach od końca 2014 roku, to ciągle jego pasażerowie nie mają tam dostępu do internetu. Taką opcję dają za to inne pociągi, których koszt zakupu był znacznie mniejszy.

Wielokrotnie PKP Intercity zapewniało, że nadrobi braki, ale kolejne terminy instalacji wi-fi były przekładane. Wszystko wskazuje na to, że w końcu podróżni będą mogli skorzystać z internetu w czasie jazdy. Jak podaje rynek-kolejowy.pl, opublikowane zostało już ogłoszenie przez PKP Intercity mówiące o „instalacji systemu bezprzewodowego dostępu do Internetu wraz z usługą utrzymania w pociągach Pendolino ED250”.

Za instalację wi-fi ma być odpowiedzialny Alstom, a więc firma, która wyprodukowała Pendolino. Ma dostarczyć kompletną dokumentację techniczną urządzeń, które zapewnią internet w 20 pociągach.

Zobacz także: Pendolino wreszcie się przyda. Przybywa linii, gdzie można jechać szybciej

Temat wi-fi w Pendolino to niekończąca się historia. Wielokrotnie pisaliśmy o niej na łamach money.pl. Swój początek ma jeszcze zanim PKP Intercity kupiło pociągi. Kolejarze nie wpisali wymagań dotyczących wi-fi w składach do warunków przetargowych. W branży zażarcie dyskutowano, czy nadwozie pociągu - tzw. pudło - ma się wychylać na zakrętach, czy nie. Ostatecznie kolejarze kupili niewychylające się pociągi. O wi-fi zapomniano lub w ogóle nie pomyślano. W efekcie najdroższe pociągi na polskich torach, po 20 mln euro sztuka, odpowiedniej instalacji nie mają.

PKP Intercity samo nie mogło położyć potrzebnych kabli, bo straciłoby gwarancję na pociągi.

Każdy z zamówionych przez PKP Intercity Pendolino składa się z siedmiu wagonów. Pociągi mają prawie 190 metrów długości i ważą 395,5 ton. W Pendolino są dwie klasy: pierwsza i druga. Na pokładzie pociągu są łącznie 402 miejsca - 57 w klasie pierwszej i 345 w drugiej.

Aerodynamiczny nos pociągu został zaprojektowany przez włoskiego projektanta samochodów Giorgetto Giugiaro, który pracował przy modelach m.in. Ferrari, Maserati, Audi czy Fiata.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(17)
P**rdolino
6 lat temu
"Ma się zmienić", producent "ma dostarczyć", wi-fi "ma być"... No raczej jasne, że ma być, tylko KIEDY???
kret75
6 lat temu
nie kolejarze zdecydowali, lecz ich zwierzchnicy piastujący funkcje prezesów z nadania partii rządzącej. Jeździli na zagraniczne wyprawy i gotowi byli podpisać po wypiciu butelki czerwonego wszystko co dano do podpisania
Gość
6 lat temu
Miasta które chcą przyciągnąć inwestorów powinny instalować darmowe Wifi
arek
6 lat temu
bez wifi ludzie uzywaja sieci komorkowych, gdzie telefon nadaje wtedy z maksymalną mocą 2W. Wystarczy posiedzieć kilka razy w takim wagonie do wawy z ludźmi zapatrzonymi w smarftony i mamy podwyższone ryzyko zachorowania na raka.
asdfdsa
6 lat temu
Ani pudła wychylnego, ani wifi... żenada