Notowania

PKP Cargo pojedzie na Daleki Wschód. W Polsce zaczynać ma się nowy Jedwabny Szlak

Spółka właśnie podpisała list intencyjny w sprawie utworzenie spółki z chińską firmą Zhengzhou International Hub. W Małaszewiczach na Lubelszczyźnie stworzą wielkie centrum logistyczne.

Podziel się
Dodaj komentarz
(materiały prasowe PKP Cargo)

Nawet 300 pociągów rocznie ma wyruszać z Małaszewicz do Chin. Mała wioska na Lubelszczyźnie ma się zamienić w wielki hub transportowy, który będzie częścią nowego Jedwabnego Szlaku. Pociągi do Azji słać ma z niego PKP Cargo, które w tej sprawie zakłada z chińską firmą Zhengzhou International Hub specjalną spółkę.

Pod koniec kwietnia prezes PKP Cargo Adam Purwin zdradził w rozmowie z Money.pl, że jego firma szykuje się do dużego projektu z Chinami. Mówił wtedy, że będzie to przełomowe wydarzenie. We wtorek słowa dotrzymał i podpisał list intencyjny w sprawie powołania nowej spółki, która zajmie się rozbudową terminalu w Małaszewiczach.

Już dziś znajduje się tam jeden z większych w Europie tzw. suchych portów, ale w planach jest jego duża rozbudowa. PKP Cargo z Chińczykami chcą tam stawiać hale magazynowe, chłodnie, miejsca do konfekcjonowania towarów. Mała wioska ma szansę stać się kluczowa dla budowy nowego Jedwabnego Szlaku nazwanego „One Belt and One Road” ("Jeden pas i jeden szlak”).

Pod tą nazwą kryje się plan inwestycyjny opiewający nawet na 40 mld dolarów, w ramach którego ma powstać sieć dróg, linii kolejowych i portów morskich. Chińczycy chcą, by w projekcie uczestniczyła też Polska.

- Jest to piękne połączenie historii z dzisiejszymi wyzwaniami rozwoju gospodarczego. jakimi jest współpraca Europy z Chinami. Polska dzięki położeniu geograficznemu jest dobrym miejscem do sytuowania takich inwestycji i takiej współpracy - mówi minister infrastruktury Maria Wasiak.

Jak dodała, Polska zintegrowana jest już z siecią transportową UE, a także jesteśmy ważną gospodarką we Wspólnocie.

- Szlak Jedwabny to symbol światowej współpracy. Henan i Polska są do siebie podobni i świetnie się uzupełniamy. Jesteście bramą na Europę. Henan to z kolei najludniejsza prowincja Chin i kluczowe miejsce dla rozwoju całego kraju. Mieszka u nas ponad 100 mln osób, jesteśmy jedynym miejscem, gdzie krzyżują się chińskie linie dużych prędkości - mówił Guo Genamo z chińskiej prowincji Henan.

Już dziś z Polski wyruszają pociągi do Chin. Wysyła je tam zarówno PKP Cargo, jak i firma Hatrans z terminalu w Łodzi. Przejazd towarów zajmuje niecałe dwa tygodnie. To dużo krócej niż transport morski. Choć nie ma problemów z wypełnieniem towarami pociągów jadących z Azji do Europy, to w odwrotną stronę składy często jadą puste.

Dotąd PKP Cargo wysyłało jeden pełny pociąg do Chin tygodniowo, a trzy w odwrotną stronę. Do obsługi trasy wykorzystuje 80-stopowe wagony, na których jadą dwa 40-stopowe kontenery. Każdy transport przewozi ok. 40 kontenerów. Polska spółka obsługuje europejską część trasy, przewożąc towary zwłaszcza do Niemiec.

- Dzięki przejęciu czeskiego przewoźnika AWT możemy zaoferować naszym chińskim partnerom nie tylko kompleksową obsługę logistyczną transportów do Europy Zachodniej, ale też dostęp do innych rynków Starego Kontynentu. Nasza współpraca tworzy jednocześnie nowe możliwości rozwoju eksportu europejskich towarów na jeden z największych światowych rynków zbytu. Oznacza to nowe szanse również dla polskich producentów – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo.

Czytaj więcej w Money.pl
Zmiany w grupie PKP Cargo. Jest nowy prezes Roszady personalne trwają już kilka tygodni, a będzie ich więcej.
Polscy giganci zapowiadają wielki kontrakt Spółka PKP Cargo, wystartuje w przetargu na dowożenie do dwóch warszawskich elektrociepłowni ponad miliona ton węgla kamiennego.
Pociągi wolniejsze od roweru. Gdzie? W Polsce Po przyspieszeniu prędkości pociągów osobowych i wprowadzeniu do ruchu Pendolino, kolej bierze się za prace mające przyspieszyć ruch składów towarowych.
Tagi: pkp cargo, giełda, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, najważniejsze, gospodarka polska, gospodarka światowa, giełda na żywo
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz