Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Platformy wiertnicze z odzysku. Lotos chce na tym zarabiać wspólnie z Grupą Mars

2
Podziel się:

Co zrobić z platformą wiertniczą gdy już jest niepotrzebna? Na tym chcą zarabiać dwie polskie spółki: Grupa Lotos wspólnie z Grupą Mars. Tylko na obszarze szelfu brytyjskiego rynek ma mieć wartość 100 mld funtów.

Zużyte platformy wiertnicze można jeszcze odzyskać. Grupy Lotos i Mars będą nad tym pracować
Zużyte platformy wiertnicze można jeszcze odzyskać. Grupy Lotos i Mars będą nad tym pracować (Shutterstock/Teun van den Dries)

Co zrobić z platformą wiertniczą gdy już jest niepotrzebna? Na tym chcą zarabiać dwie polskie spółki: Grupa Lotos wspólnie z Grupą Mars. Tylko na obszarze szelfu brytyjskiego rynek ma mieć wartość 100 mld funtów.

Grupa Lotos oraz Grupa Mars Shipyards & Offshore, w skład której wchodzą spółki budowlane i stocznie podpisały list intencyjny. Dotyczy współpracy przy recyklingu platform używanych w górnictwie morskim - podała Grupa Lotos.

- Cieszę się, że tu w Szczecinie możemy po raz kolejny być świadkami nawiązania współpracy spółek z polskim kapitałem. Jest to dowód na to, że polskie firmy poprzez współpracę mogą tworzyć wartość dodaną dla krajowej gospodarki - powiedział Maciej Styczyński, przedstawiciel Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Chodzi o o recykling platform morskich (offshore) i infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach węglowodorów. Dzięki temu posiadane zasoby przemysłowe obu stron umowy mają być optymalnie wykorzystane, w tym część infrastruktury stoczniowej.

Zobacz także: Zobacz również: Platforma wiertnicza zerwała się podczas holowania

- Możliwość wejścia w nowy segment rynku offshore, jakim jest recykling platform wiertniczych i wydobywczych stwarza dla nas szanse na dalszą dywersyfikację oferty i wzmocnienie pozycji na rynku - powiedział Konrad Konefał, członek zarządu MS TFI - zarządzającego Grupą Mars.

Spółki skupione w Grupie Mars to Energomontaż-Północ Gdynia, Energop, MSR Gryfia, Stocznia Remontowa Nauta, ST3 Offshore, Szczeciński Park Przemysłowy oraz biuro konstrukcyjno-technologiczne Mars Design & Solutions. Zajmują się remontami i konwersją statków, produkcją offshore oraz nowymi budowami.

- Kluczowym elementem realizowanej do 2022 r. strategii rozwoju grupy kapitałowej Lotos jest rozwój segmentu wydobywczego. Myślimy zarówno o rozszerzaniu działalności poszukiwawczo-wydobywczej, jak i o uczestnictwie w pracach serwisowych - powiedział Marcin Jastrzębski, prezes Grupy Lotos.

Podkreślił, że kooperacja z polskim przemysłem stoczniowym może stworzyć efekt synergii w tym obszarze.

- Podpisanie listu otwiera możliwość wejścia na rynek usług związanych z likwidacją infrastruktury zlokalizowanej na wyeksploatowanych złożach węglowodorów. Rynek ten według szacunków i tylko na obszarze szelfu brytyjskiego jest wart znacznie ponad 100 mld GBP - dodał.

Realizacji wspólnego przedsięwzięcia służyć będzie program "Zielona Stocznia" wpisujący się w realizację strategicznych założeń Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej związanych z rewitalizacją przemysłu okrętowego.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
jacek
6 lat temu
lubimy tracić pieniądze.
bogdan137
6 lat temu
Lotos nie może sobie poradzić z jedną z platform którą ma Petrobaltic (od 3 lat pływa pomiędzy stoczniami w Gdyni i Gdańsku), a ma zamiar zabrać się za rynek off-shore. Trzeba mieć tereny na wybrzeżu, odpowiednią flotę jednostek i dźwigów off-shore, to wszystko kosztuje.Ech, marzenia, marzenia prezesów.