Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Martyna Kośka
|

Premier obiecuje kolejowe przyśpieszenie: modernizację linii i przywrócenie niektórych starych połączeń

43
Podziel się:

Chcemy modernizować istniejące linie kolejowe i przywracać niektóre zlikwidowane połączenia, deklaruje premier Mateusz Morawiecki.

Premier obiecuje kolejowe przyśpieszenie: modernizację linii i przywrócenie niektórych starych połączeń
(Andrzej Zbraniecki)

- Linie kolejowe były w III Rzeczypospolitej właściwie zwijane. Kiedy w 1989 r. zaczynał się okres wolnej Polski, było ok. 30 tys. km linii kolejowych. Dzisiaj jest to ok. 19 tys. – powiedział premier Mateusz Morawiecki, który uczestniczył w sobotę 29 września w uroczystości podpisania umowy na wykonanie prac projektowych i robót budowlanych linii kolejowej na odcinku Ozorków – Łęczyca (woj. łódzkie), informuje serwis PAP.

- Polityka rozwoju infrastruktury jest dla nas bardzo ważna; konieczna jest modernizacja linii kolejowych i odtworzenie niektórych połączeń – powiedział i zapewnił, że rząd będzie wspierał rozwój infrastruktury kolejowej.

Morawiecki przypomniał, że wkrótce polem wielkich inwestycji stanie się Łódź. Związana będzie ona z budową tunelu średnicowego, który podziemną trasą połączy Dworzec Łódź-Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec. Poinformował, że udział budżetu państwa w tym przedsięwzięciu będzie przekraczał 200 mln zł, a cała inwestycja to ponad 2 mld zł.

Zobacz także: PKP szykuje się na inwestycyjny skok. Liczba pasażerów już rośnie w zawrotnym tempie

W ramach zakontraktowanych właśnie inwestycji na trasie Ozorków-Łęczyca wymienione zostanie 17 km torów i sieć trakcyjna, co spowoduje zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich z obecnych 70 km/h do 120 km/h i 100 km/h w przypadku składów towarowych.

W ramach inwestycji powstaną również dwa mosty, cztery przepusty oraz 18 rozjazdów. Stacje w Ozorkowie i Łęczycy oraz przystanek osobowy w Sierpowie zyskają nowe perony dostosowane dla osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w nowe wiaty, ławki, system oznakowania dotykowego oraz stojaki rowerowe. Na stacji Ozorków powstanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), który usprawni kierowanie ruchem. Roboty potrwają do końca 2022 roku. Wartość kontraktu to 129,5 mln zł netto.

- Te zamierzenia - wspólnie z innymi przedsięwzięciami na tej linii kolejowej - otworzą miasto Łódź na północną część województwa. A dzięki tunelowi średnicowemu również centrum Łodzi. Mam nadzieję, że pod koniec przyszłego roku spotkamy się na rozpoczęciu prac drążenia tunelu - poinformował wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Odcinek Łęczyca - Ozorków to fragment linii Łódź Kaliska - Kutno, która w całości ma zostać zmodernizowana do końca 2023 roku. To trasa łącząca aglomerację łódzką z magistralą Warszawa - Poznań.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(43)
WYRÓŻNIONE
S O C J A L ...
6 lat temu
Szanowny Pan PMM----opowiada tylko ciekawe rzeczy a jak się one mają do tych opowiadanych zapowiedzi trzy lat temu ?
Revers
6 lat temu
To jeszcze ktoś wierzy w słowa tego kłamcy?
Zuza
6 lat temu
Panie premierze PŁACE w górę bo Polacy pracują ciężko za głodowe pensje !!!!!!!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (43)
Scrutinizer
6 lat temu
Ale za własne pieniądze kłamczuszku - dobrze? A jak będzie działać, to dopiero wtedy znacjonalizujemy.
Lira
6 lat temu
100 obietnic na 100-lecie niepodległości.
hahaha
6 lat temu
matouszek-kłamczuszek w akcji, w swoim stylu
jasnowidz
6 lat temu
Krzywousty obiecuje gruszki na wierzbie
pokora
6 lat temu
może powinni przywrócić lokomotywy spalinowe na węgiel , tak potrzebne jest wsparcie górników na ukrainie . może potrzebne jest morze pod rzeszowem bo tam ładna pogoda teraz . już o stoczni morskiej w radomiu nie wspomnę , a konie które się nie sprzedają mogą napędzać furmanki w mieście zamiast taksówek . i wysłać całe wojsko na granicę państwa dobrej słusznej zmiany , przecież ludzie tęsknią za zamkniętymi granicami , totalna władza jednej dobrej zmiany cyrku .
...
Następna strona