Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Program 500+ i dobra koniunktura napędzają optymizm konsumentów

0
Podziel się:

Znaczna poprawa nastrojów polskich konsumentów w ostatnim czasie to efekt nie tylko ożywienia gospodarczego i polepszającej się sytuacji na rynku pracy. Ten optymizm związany jest też z programem "Rodzina 500+".

Program 500+ i dobra koniunktura napędzają optymizm konsumentów
(Jerzy Jozwiak/Eastnews)

Polscy konsumenci zaczęli z optymizmem patrzeć w przyszłość. Liczą na polepszenie swojej sytuacji materialnej. Tak wynika z badań koniunktury konsumenckiej prowadzonych na potrzeby Dyrekcji Generalnej do Spraw Gospodarczych i Finansowych Komisji Europejskiej.

Z badań wynika, że w kwietniu wskaźnik ufności Polaków co do prognoz dotyczących zmiany własnej sytuacji materialnej w ciągu najbliższych 12 miesięcy wyniósł 4,3 punktu, podczas, gdy jeszcze pół roku wcześniej było to minus 6,1 punktu.

Zdaniem Pracodawców RP, znaczna poprawa nastrojów polskich konsumentów w ostatnim czasie to efekt nie tylko ożywienia gospodarczego i polepszającej się sytuacji na rynku pracy. Ten optymizm związany jest również z programem "Rodzina 500+" , który zaczął obowiązywać 1 kwietnia.

Jak podkreśla ekspert organizacji Łukasz Kozłowski, mamy do czynienia z największym w historii prowadzonych badań odsetkiem osób planujących zakup auta oraz tych, którym udaje się zaoszczędzić pieniądze. Dodał, że poprawa w sferze oczekiwań konsumentów może przyczynić się do umocnienia popytu krajowego, niwelując ewentualny wpływ deflacji, która obejmuje już znaczną część towarów i usług.

Zobacz także: Zobacz także: Balcerowicz: 500+ nie przyniesie więcej dzieci
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)