Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
PKN Orlen chce reaktywować markę CPN

PKN Orlen chce reaktywować markę CPN

Fot. Stefan Maszewski/REPORTER

PKN Orlen planuje reaktywację marki CPN i prowadzenie pod historycznym logo stacji na warszawskiej Pradze, wynika z informacji ISBnews.

Według naszych informacji, pojawiły się próby przejęcia praw do logo CPN, wobec czego PKN Orlen, chcąc zabezpieczyć część swojej historii, zdecydował o zmianie logo stacji na warszawskiej Pradze i prowadzenie jej właśnie pod historyczną marką.

W 2000 r. marka CPN została zastąpiona przez markę Orlen. W maju 1998 r. rząd zdecydował o utworzeniu narodowego koncernu naftowego z połączenia Centrali Produktów Naftowych CPN S.A. i Petrochemii Płock S.A. Polski Koncern Naftowy S.A. został formalnie utworzony 7 września 1999 roku, natomiast 3 kwietnia 2000 r. nadzwyczajne walne zgromadzenie podjęło uchwałę o przyjęciu przez Polski Koncern Naftowy S.A. nazwy handlowej Orlen.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 79,55 mld zł w 2016 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Zobacz także: Czy warto tankować paliwo wyższej klasy?

ISB
Czytaj także
Polecane galerie
Driver
2017-09-13 17:21
Haha :D mi zostało od dziecka :D kiedy jadę zatankować to nie na stację tylko na CPN :D
alib
2017-09-12 19:55
Po co ta reaktywacja ? Czy obecnie źle sprzedaje się paliwa na stacjach orlen?
Pewno trzeba dać zarobić kolegom na wdrożenie nowej "inicjatywy". Innego uzasadnienia nie widzę.
xsdfg
2017-09-12 06:58
Kartki na benzynę też reaktywują? Co za beznadziejny kraj. Zamiast iść do przodu cofają się do PRL jakby było do czego.
Pokaż wszystkie komentarze (181)