Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Rewolucja na kolei. "Wprowadzenie wspólnego biletu to priorytet"

170
Podziel się:

Adamczyk poinformował, że rozpoczął pracę komitet sterujący do spraw projektu "Wspólnego Biletu". Wśród jego zadań jest przygotowanie założeń do projektu oraz uzgodnienie modelu współpracy w ramach grupy PKP oraz przewoźników regionalnych.

Rewolucja na kolei. "Wprowadzenie wspólnego biletu to priorytet"
(MARIANNA OSKO? EastNEws)

Wspólny bilet na kolei to nas priorytet, ale to bardzo skomplikowane zadanie, dlatego za wcześnie na podanie terminu jego wprowadzenia - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Dodał, że resort chce przyjrzeć się rozwiązaniom brytyjskim w tym zakresie.

Adamczyk poinformował, że rozpoczął pracę komitet sterujący do spraw projektu "Wspólnego Biletu". Wśród jego zadań jest przygotowanie założeń do projektu oraz uzgodnienie modelu współpracy w ramach grupy PKP oraz przewoźników regionalnych.

- Wspólny bilet na kolei jest dla nas priorytetem. Obecnie na rynku działa wielu przewoźników, każdy z nich ma swoje taryfy biletowe, ulgi i promocje, połączenie tego w jeden system jest bardzo skomplikowane. Dlatego na obecnym etapie trudno podać datę wprowadzenia tego rozwiązania - powiedział.

Dodał, że resort chce przyjrzeć się rozwiązaniom, jakie w tym zakresie wprowadziła Wielka Brytania. - Model brytyjski jest bardzo ciekawy, z informacji, które posiadamy wynika, że on dobrze funkcjonuje. Analizujemy również kwestie organizacyjne, w tym koncepcję podmiotu, który mógłby zarządzać wspólnym biletem - wskazał.

Podkreślił, że intencją resortu jest wykorzystanie w projekcie podejścia biznesowego, które umożliwi zaangażowanie wszystkich przewoźników.

- Jeśli nie będzie widoków na porozumienie między przewoźnikami to nie wykluczam, że będziemy musieli dokonać pogłębionej analizy możliwych rozwiązań legislacyjnych - powiedział.

Adamczyk zaznaczył, że resort będzie chciał skorzystać ze środków unijnych przy realizacji projektu wspólnego biletu. - Aby wspólny bilet mógł sprawnie funkcjonować potrzebna jest infrastruktura techniczna, technologie informatyczne, które są bardzo drogie. Liczę na to, że uda się wykorzystać środki unijne do sfinansowania tych rozwiązań - podkreślił.

Projekt wspólnego biletu ma umożliwić zakup jednego biletu na całą podróż koleją, bez względu na przewoźnika i kanał sprzedaży.

gospodarka
pap
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(170)
WYRÓŻNIONE
Lutek
9 lat temu
Reforma PKP polegała na rozłożeniu tej firmy na łopatki. Zwalniano ludzi którzy pracowali w lokomotywowniach wagonowniach , w ZNTK z wieloletnim stażem . Mnie zwolniono po 20 latach pracy jako uwaga " NIEPRZYDATNY W ZAWODZIE". Nadmieniam iz skończyłem ZSZ PKP a następnie Technikum Kolejowe wieczorowe jako dyplomowany technik mechanik spalinowych pojazdów trakcyjnych. Dobre co?
cvq
9 lat temu
Ważne że są posadki dla dyrektorów, prezesów, rad nadzorczych i cholera wie dla kogo jeszcze.
Nikt
9 lat temu
W Szwajcarii wspólny bilet jest od połowy 19 wieku. Nie było komputerów.
...
Następna strona