Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pub Bolek w rękach Sfinksa. Spółka chwali się wynikami

4
Podziel się:

Sfinks Polska, spółka zarządzająca siecią restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, po pierwszym półroczu wypracowała 89 mln zł przychodów i zwiększyła zysk netto do 7 mln zł. Od początku roku Sfinks zyskał osiem nowych restauracji, m.in. przejął kultowy pub Bolek w Warszawie. Spółka ma już podpisane umowy na kolejnych sześć lokali.

Pub Bolek w rękach Sfinksa. Spółka chwali się wynikami
(Sfinks)

Sfinks Polska, spółka zarządzająca siecią restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, po pierwszym półroczu wypracowała 89 mln zł przychodów i zwiększyła zysk netto do 7 mln zł. Od początku roku Sfinks zyskał osiem nowych restauracji, m.in. przejął kultowy pub Bolek w Warszawie. Spółka ma już podpisane umowy na kolejnych sześć lokali. Negocjuje m.in. przejęcie marki "Meta Seta Galareta".

Przychody spółki wzrosły o 6 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2015 roku, a zysk netto o 124 proc. Sfinks osiągnął przy tym jednostkowy wynik operacyjny EBITDA na poziomie 9,20 mln zł wobec 10,89 mln zł w pierwszym półroczu 2015 r.

- Konsekwentnie pracujemy nad realizacją naszej strategii, której podstawą jest rozwój w oparciu o rentowną sieć - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska SA. - Regularnie otwieramy nowe restauracje o dużym potencjale, ale też systematycznie weryfikujemy efektywność istniejących restauracji i na tej podstawie podejmujemy decyzje o remontach lub zamknięciach lokali. W pierwszym półroczu tego roku dotyczyło to 10 restauracji, co jest widoczne w naszych przychodach. Szczególnie cieszy nas wzrost obrotów Chłopskiego Jadła. Ten rok po wielu latach pracy będzie przełomowy dla tej marki.

W 2016 r. spółka otworzyła nowe restauracje Sphinx w Katowicach, Sopocie, Gnieźnie, Galerii Łódzkiej, CH Nova w Gorzowie Wielkopolskim oraz w zabytkowych wnętrzach na Dworcu PKP we Wrocławiu. Uruchomiona została także nowa restauracja Chłopskie Jadło w Olsztynie. Zrealizowano też generalne remonty w restauracjach Sphinx na krakowskim rynku oraz centrach handlowych Manufaktura w Łodzi i Targówek w Warszawie. W przygotowaniu jest sześć kolejnych lokali m.in. Sphinx w Warszawie i Poznaniu oraz Chłopskie Jadło we Wrocławiu i Bydgoszczy.

Sfinks jest obecnie również właścicielem kultowego lokalu w Warszawie - pubu Bolek na Polach Mokotowskich w Warszawie.

- Dostaliśmy ofertę i zdecydowaliśmy się na przejęcie Bolka. Jest to rozpoznawalna marka i uznane miejsce na mapie gastronomicznej stolicy - komentuje Sylwester Cacek. - Chcemy je rozwijać z zachowaniem jego tradycyjnego charakteru. Już zakończyliśmy tam gruntowny remont.

Sfinks nie ma jednak zamiaru budować sieci na bazie tej marki.

- Obok wzrostu sprzedaży jest to dla nas sposobność na poszerzenie portfolio o dobrze działającą restaurację i osiąganie przy okazji synergii biznesowych - deklaruje Cacek. - To przykład, że Sfinks może rozwijać się także w oparciu o przejęcia kultowych niesieciowych restauracji, których właściciele po wielu latach ciężkiej pracy w tym biznesie chcą nieco zwolnić tempa.

Kolejny cel to "Meta Seta Galareta"

Sfinks weryfikuje rynek także pod kątem potencjalnych akwizycji sieci restauracji. Prowadzi obecnie negocjacje ze spółkami Cafe Contact oraz Inwento dotyczące zakupu marek „Meta Seta Galareta”, „Meta Disco” oraz „Funky Jim”.

Spółka próbuje też zwiększać wyniki na bazie istniejącej sieci. W restauracjach Sphinx wprowadzono nowe menu główne, zawierające nowości, nawiązujące do orientalnego charakteru sieci oraz wzbogaconą ofertą steków. Prowadzone są też różnego rodzaju akcje i konkursy promocyjne. W restauracjach Sphinx testowany był nowy program dla stałych klientów - Aperitif, uczestnictwo w którym pozwala na zakup wszystkich napojów z 40-procentową zniżką. Jego pełne wdrożenie przypadnie na trzeci kwartał bieżącego roku. Sfinks jest też bliski wprowadzenia usługi delivery.

- Jesteśmy w trakcie bardzo obiecujących testów tej usługi w naszej restauracji Chłopskie Jadło w Poznaniu - mówi Cacek. - Posiłki są dowożone na bazie dedykowanego menu w pojemnikach zgrzewanych folią, co pozwala na utrzymanie wysokiej temperatury dania przez dłuższy czas. Wstępne rezultaty po pierwszym miesiącu testów sprawiają, że już rozważamy wdrożenie usługi delivery w całej sieci, a także rozpoczęcie testów w restauracjach Sphinx i WOOK - zapowiada prezes Sfinksa.

Grupa Sfinks Polska w okresie 1 grudnia 2015 - 31 maja 2016 osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 91,2 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. rok do roku. Grupa w okresie tym zwiększyła skonsolidowany zysk netto o 142 proc. do poziomu 6,38 mln zł i wypracowała EBITDA w wysokości 9,03 mln zł wobec 10,65 mln zł w pierwszej połowie 2015 r.

Sfinks Polska zarządza 113 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 98 restauracji Sphinx (segment casual dining), 11 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 3 restauracjami WOOK (segment casual dining), a także pubem Bolek w Warszawie. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(4)
Michał
8 lat temu
Gamonie! Warszawa ma Pole Mokotowskie a nie Pola! Dziennikarze z Bożej łaski.
niepelnospraw...
8 lat temu
Polska, spółka zarządzająca siecią restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło" - te firmy zazwyczaj są jedna obok drugiej w obiektach handlowych, galeriach
Warszawiak
8 lat temu
Na pewno nie kupili żadnej restauracji na Polach Mokotowskich w Warszawie, bo w Warszawie nie ma czegoś takiego jak Pola Mokotowskie.
oficcee
8 lat temu
pewie graczyk jest szefem u Bolka