Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Łukasik
Marcin Łukasik
|

Śląsk się zmienia. Priorytetem rozwój kolei w regionie

8
Podziel się:

- Od roku pracujemy nad tym, jak powinna wyglądać komunikacja publiczna na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Jednym z głównych zadań jakie przed sobą stawiamy jest stworzenie kolei aglomeracyjnej - powiedział mone.pl Kazimierz Karolczak, prezes zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Politechnika Śląska pracuje nad koncepcją kolei dla całej aglomeracji.
Politechnika Śląska pracuje nad koncepcją kolei dla całej aglomeracji.
bECWHDIR

- Od roku pracujemy nad tym, jak powinna wyglądać komunikacja publiczna na Górnym Śląsku i w Zagłębiu. Jednym z głównych zadań jakie przed sobą stawiamy jest stworzenie kolei aglomeracyjnej - powiedział mone.pl Kazimierz Karolczak, prezes zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

- Prace są na wstępnym poziomie. Zleciliśmy Politechnice Śląskiej przygotowane koncepcji takiego systemu transportu w aglomeracji. Część producentów taboru złożyła swoje listy intencyjne. Wśród chętnych do realizacji tej inwestycji jest m.in. firma Alstom – powiedział w trakcie rozmowy z money.pl prezes zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, Kazimierz Karolczak.

bECWHDIT

Ekspert tłumaczył podczas kongresu Impact Mobility Reolution'18, że niedługo przyjdzie czas na dyskusję publiczną z mieszkańcami Śląska, o tym jak chcą podróżować.

- Pamiętajmy, że mieszkańcy bardzo często w jednym miejscu mieszkają, a w zupełnie innym pracują. Zadaniem transportu publicznego jest odpowiadanie na tego typu potrzeby. Nie chcemy, by nasi mieszkańcy byli zdani wyłącznie na swoje prywatne auta – wyjaśniał Kazimierz Karolczak.

W maju tego roku pojawił się pomysł, aby na Śląsku zbudować metro. Zadania miałaby się podjąć firma Alstom. Byłaby to w pełni zautomatyzowana infrastruktura naziemna. Wedle wstępnych założeń, mieszkańcy Śląska dostaliby taką kolejkę do użytku za ok. czterech lat.

bECWHDIZ

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

bECWHDJu
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
Aron
3 lata temu
Znowu czcza gadanina, ci ludzie już od 10 lat są w fazie wstępnej ale chyba stanu umysłowego. SKM to już dawno miała być, dodatkowe tory miedzy Sosnowcem a Ligotą też. I co? I nic! I nic dalej nie będzie bo ONI są w fazie wstępnej. Na Śląsku Cieszyńskim mieli z RPO robić odcinek Cieszyn Goleszów ale jakiś urzędas w UMWS dał tylko 4 połączenia osobowe w planie i UE zakwestionowała sens wydawania na to pieniędzy (bo min. liczba połączeń ma być 5). Chyba już nawet sam PLKa też o tym uprzedzała UMWŚ. A tyle (p)osłów się już w tej sprawie wypowiadało z POPISu, i gdzie oni teraz są? Sławetny Pięta, Puda, Kopeć, Nykiel to ludzie z tego regonu. Ostatnio Szwed mamił tam ludzi perspektywą po 2023 roku, że może wtedy pociągi pojadą z Cieszyna do Bielska, że wtedy się uda. Ile to będzie lat wtedy od zamknięcie tej trasy? 15?20? Kto tych ludzi tam wybrał?!
Bercik Obersc...
3 lata temu
Kolej na Gornym Ślónsku momy od 1840r. Poradzymy se sami 😀
Pabian
3 lata temu
Śląska kolej metropolitarna była w planach dekady temu. Czemu to taki priorytet skoro od dekad stoi to i grzęźnie w planach i tylko w planach a rządy robią co chcą i kiedy chcą. Może gdyby nie zginęły pieniądze lata temu to mielibyśmy już remonty tych linii i byłoby jak z resztą komunikacji.
bECWHDJv
emajka
3 lata temu
Zarząd Górnosląskiej Metropolii zawsze podejmował najlepsze decyzje. CZytelnicy wielokrotnie podziwiali rozwój kopalń i zakłądów towarzyszących. NArosło niestety wielu dodatkowych konkurentów, którzy wskutek spadku wolumenu produkowanych bransoletek w oparciu o produkty kopalni chwilowo zachwiali kondycję Metropolii. Biznes niestey jest drapieżny i wszyscy gracze rynkowi odczuwają skutki tąpnięć, być może powrót do natury i odrodzenie pierwotnych wartości przyniesie długotrałe efekty. Twórcy najlepszych światowych systemów zalecają cykliczny apgrejt [pisownia fonetyczna] i z pewnością ta pratyka znajdzie zastosowanie również w Metropolii
Sławomir
3 lata temu
A co dalej ze Śląskem Cieszyńskim już dawno zakorkowane.Tu trzeba myśleć o kolejowych.