Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Bereźnicki
|

Tesco wycofuje się z internetowych zakupów w Lublinie. "Niewielki potencjał"

4
Podziel się:

Tesco nie umożliwia już zakupów przez internet w Lublinie. Sieć tłumaczy się "niewielkim potencjał dla dalszego wzrostu". Zamówienia internetowe były obsługiwane przez jeden ze sklepów Tesco Extra.

Tesco stopniowo ogranicza działalność w Polsce.
Tesco stopniowo ogranicza działalność w Polsce. (Włodzimierz Wasyluk/East News)

O wycofaniu się Tesco z e-zakupów w Lublinie poinformował lokalny serwis spottedlublin.pl, który opublikował treść wiadomości rozesłanej przez sieć handlową do lokalnych klientów. Zakupy internetowe przestały działać w Lublinie 28 września.

Tesco nie poinformowało o przyczynach wycofania się z usługi w komunikacie do klientów, ale w przesłanym serwisowi spottedlublin.pl oświadczeniu sieć wyjaśniła, że w Lublinie "widzi niewielki potencjał dla dalszego wzrostu". Tesco napisało, że chce "skoncentrować się na tych miastach, gdzie serwis cieszy się największą popularnością".

Zobacz także: Wideo: zuchwały napad w Katowicach. Staranowali autem drzwi Tesco

Ograniczanie działalności w Polsce przez Tesco dotyczy nie tylko sprzedaży przez internet. Jak informowaliśmy na początku września, polski oddział brytyjskiego giganta zamknie w naszym kraju kilkanaście sklepów, a pracę ma stracić ponad 2 tys. osób.

Na początku roku sieć zamknęła w Polsce 18 marketów, w maju kolejne 3. W kolejnych miesiącach Tesco zamknie kolejnych 13. W sumie pracę ma stracić nawet 2,2 tys. polskich pracowników. Zdaniem dyrekcji to konieczne cięcia, aby ratować rentowność sieci.

W 2015 r. w Tesco Polska było jeszcze ok. 30 tys. pracowników. W tej chwili jest ok. 22,5 tys. Po kolejnych cięciach liczba polskich pracowników będzie lewie przekraczać 20 tys.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
Przemek
6 lat temu
Wszystko co wiąże się z tym nędznym miastem ma niewielkielki potencjał
AntyL
6 lat temu
Brawo Tesco !
Były kierowni...
6 lat temu
Są dwa powody dla których się nie opłaca wozić zakupów do domu pierwszy niestety polska mentalność 80 procent zakupów to klienci którzy kupują rzeczy najtańsze ale w mega ilościach typu 100litrow wody bo mieszka na czwartym pietrze i żeby nie płacić za trzy dostawy kupuje raz w miesiącu do tego 60kg ziemniaków i 30litriw mleka nigdy sam by takich ilości nie kupił ale za 10 zł wniosą i gromadzi to w domu i większość ludzi nie kuleje zróżnicowanych zakupów a taka jest idea tego drugi powód niestety dostawcy maja wypłatę tak niska ze nie chcą pracować i nie ma im się co dziwić nieraz trzeba wnieść 409kg na na czwarte piętro przy jednej dostawie a mamy 10 dostaw na jeden załadunek a kierowca ładuje się dwa razy na dzień pracy po mimo wszystkiego zamówień jest tyle ze trzeba wcześniej rezerwować dostawę bo nie będzie miejsca wolnego wiec na brak zamówień nie mogą narzekać były kierownik
Obserwator
6 lat temu
"W 2015 r. w Tesco Polska było jeszcze ok. 30 tys. pracowników. W tej chwili jest ok. 22,5 tys. Po kolejnych cięciach liczba polskich pracowników będzie lewie przekraczać 20 tys." - zapomnieli dodać, że w 2016 Brytyjczycy zdecydowali o czymś takimś jak "Brexit" więc to normalne, że od 2016 roku brytyjskie firmy zaczynają się wycofywać z regionów, z którymi przestanie ich łączyć flaga. Wraz z Brexitem tracą możliwość handlu na starych zasadach, które dotycząc Państw Członkowskich.